رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

با استناد به اسناد می‌توان در سراسر جهان علیه طراحان و مجریان ترور موج ایجاد کرد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برگزارکنندگان دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور می‌توانند با استخراج حجت‌های دینی و آیات الهی در مذمت جنگ و ترور از همه ادیان آسمانی، از منظر حقوق‌بشری علیه تروریسم اجماع جهانی به‌وجود آورند.
کد خبر: ۴۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ - 06July 2015

با استناد به اسناد می‌توان در سراسر جهان علیه طراحان و مجریان ترور موج ایجاد کرد

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از دومین کنگره بین المللی پایگاه اطلاعرسانی ۱۷۰۰۰ شهید ترور محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: خط ایران مقابل ائتلاف ضد داعش است.

نماینده مردم کرمان در مجلس نهم متذکر شد: منطق، استدلال، مدارک و مستندات بسیاری علیه آتشبیاران معرکه جهانی داریم. همانهایی که خود را مظهر و مصداق صلح در جهان معرفی میکنند. آمریکاییها و غربیها میدانند حضور ایران در چنین ائتلافی یعنی محاکمه خودشان.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با ریشهیابی مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در مسئله قربانیبودن ترور، گفت: با بررسی نحوه شکلگیری، فرآیند رشد و تکوین انقلاب اسلامی از قبل از انقلاب تاکنون متوجه میشویم که نیروهای انقلابی و مبارز کشور در قبل از انقلاب، اسیر توطئههای عمال رژیم پهلوی نشدند. حوادث 17 شهریور، مسجد جامع کرمان، سینما رکس آبادان، کشتار 15 خرداد و سایر حوادث خونبار نشان میدهد مردم و مسئولان ایران از همان دوران شکلگیری جمهوری اسلامی قربانی اهداف تروریستی هستند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عملههای تروریسم با رنگ و بوی جدیدی اهداف تروریستی ارباب خود را دنبال کردند. تروریستها جنگ 8 ساله را با صدها هزار شهید و مجروح، ترور مسئولان سیاسی، علمی و دانشگاهی، انفجار هفتم تیر، حادثه شهدای دولت و ترور کور امام جمعه و معلم در دورترین نقاط کشور را بر مردم ایران تحمیل کردند. تروریستها به هیچ کس رحم نکرده و نمیکنند.

به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم، ایران قربانی واقعی تروریسم از قبل از انقلاب تاکنون است.

زاهدی خاطرنشان کرد: ایران به صورت عقلایی و منطقی مسائلش را دنبال میکند به همین دلیل میتوانیم به جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم کمک کنیم. تعداد زیادی از مردان، زنان و کودکان کشورهای عراق، افغانستان، بحرین، یمن، سوریه، کشورهای آفریقایی و کشورهای آمریکای لاتین  توسط صهیونیسم بینالملل یا ارتجاع عرب دچار آسیب شدهاند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: جمهوری اسلامی ایران میتواند با کشورهای قربانی تروریسم و با منطق و استدلال انسانی، اخلاقی و دینی همگرایی و اجماع ضدتروریسم را به وجود آورد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام در رأس همه ادیان الهی کشتن حتی یک انسان را گناه بزرگ میداند، گفت: برگزارکنندگان دومین کنگره بینالمللی 17000 شهید ترور میتوانند با استخراج حجتهای دینی و آیات الهی در مذمت جنگ و ترور از همه ادیان آسمانی از منظر حقوقبشری علیه تروریسم اجماع جهانی به وجود آورند.

وی افزود: بیانیه، قطعنامه و دستاوردهای مقالهای کنگره مذکور و انتشار اسنادی که جنایات حاصل از تروریسم را نشان دهد چه در فضای مجازی و چه در مجامع بیناللملی و با استنادکردن به این اسناد در شورای امنیت سازمان ملل و کنفرانسهای مرتبط با مسائل انسانی میتواند علیه طراحان و مجریان ترور در سراسر جهان موج ایجاد کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم در بخش دیگری از این گفتوگو با تبیین ائتلاف علیه داعش گفت: ایران اصلا ائتلاف ضدداعش را حامی تروریسم میداند. این ائتلاف در پی قدرتدادن به جریان تکفیری و داعش است. ایران این گروهها را مصداق بارز تروریسم میداند بنابراین وجه مشترکی برای مذاکره یا حضور در جمع کشورهای عضو این ائتلاف ندارد.

به گفته زاهدی، سیاست کشور این است که در برخی ائتلافها، مجامع و مذاکرات حضور نیابد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی همچنین استفاده از ظرفیت شبکههای اجتماعی و رسانههای کشورهای قربانی تروریسم برای افشای مقاصد پلید تروریستها را خواستار شد و افزود: شبکههای اجتماعی مجازی و رسانههای تصویری و مکتوب سراسر جهان فضا و بستر خوبی را علیه تروریسم به وجود آورده است. صهیونیسم و جریان استکباری وابسته به آن هر کاری بخواهد انجام دهد ابتدا توسط رسانهها، پروپاگاندای جهانی و تبلیغات سیاسی علیه آن ایجاد میکند و بعد عملیات اجراییاش را آغاز میکند. ما هم اگر بخواهیم با این عملیات مقابلهبهمثل کنیم حتما باید یک پروپاگاندا ایجاد کنیم اما با پروپاگاندای مثبت باید به جهان پیام دهیم که بیایید علیه تروریسم با هم یک صدا و متحد شویم.

وی خطر تروریسم را بهصورت بالقوه تهدیدکننده کشورهای غربی و حتی عربستان، دانست و افزود: اگر تروریستها دانشمندان هستهای کشورمان را به قتل میرسانند و یمن را به خاک و خون میکشاند نباید فراموش کنند که فردا نوبت آنهاست. آمریکا، رژیم صهیونیستی و آلسعود باید بدانند تروریستهای تکفیری و داعش که آنها را پرورش دادهاند، روزی گریبان خودشان را خواهند گرفت.

به گفته زاهدی بهترین ابزاری که میتوان علیه ترور و تروریسم اجماع کرد رسانههای رادیویی، تلویزیونی، رسانههای مکتوب و شبکههای اجتماعی مجازی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها