آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

امروز اسلام در شرایطی بسیار حساس و بی سابقه قرار دارد/ مدیریت عربستان توسط صهیونیست‌ها

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قدرت‌های جهانی، جوان‌های جاهل را از راه فضای مجازی علیه اسلام و شیعه تحریک می‌کنند، گفت: امروز اسلام در شرایطی بسیار حساس و بی سابقه قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ - 03July 2015

امروز اسلام در شرایطی بسیار حساس و بی سابقه قرار دارد/ مدیریت عربستان توسط صهیونیست‌ها

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله «محمد امامی کاشانی» امام جمعه موقت تهران، در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز اسلام در شرایط بسیار حساس و بیسابقهای قرار گرفته است، بیان داشت: مبارزهای بین اسلام و کفر در گرفته که میدان آن، فضای مجازی است، و دشمنان در سایتها و تلفنهای همراه و شبکههای اجتماعی تبلیغات گسترده و زهرآگینی علیه اسلام به راه انداختند.

وی افزود: دنیای صنعت دارد از این فضا علیه تمام فضائل و ارزشهای اسلامی استفاده میکند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: میدان دیگر هم تشکیل گروههای تکفیری مانند داعش و النصره و طالبان توسط استکبار جهانی است، که با پول نفت، جوانان ابله و نادان را توسط شبکههای مجازی علیه شیعه جذب میکنند.

آیتالله امامی کاشانی با طرح این پرسش که در این موقعیت تکلیف چیست؟ تصریح کرد: تکلیف این است که جهان اسلام بیدار شوند، و خطبای جمعه معارف اسلام را بیان کنند.

وی اضافه کرد: اکنون در کشورهای اسلامی، مثل عربستان سعودی، مدیران صهیونیستی حضور دارند که این بساط را در یمن، سوریه، عراق و لبنان ایجاد کردهاند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: کشورهای غربی فکر میکنند این جنایات را علیه مسلمانان انجام میدهند، ولی انشاءالله آتش این فتنه به زودی دامن آنها را خواهد گرفت.

امامی کاشانی اظهار داشت: هزاران درود و سلام بر امام خمینی(ره) که مسئله اتحاد جامعه اسلامی و امت اسلام را مطرح فرمود؛ ایشان حتی هفته وحدت را تعیین فرمود و در مقابله با صهونیستها، جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کرد، برای این که امت اسلام متحد شوند. مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) نیز امروز راه امام(ره) را ادامه میدهند.

وی با اشاره به فعالیت شیعهی انگلیسی، تاکید کرد: تشیعی که به خلفا توهین میکند، مگر غیر از تشیع انگلیسی است؟ این همان چیزی است که انگلیس میخواهد. این که داعش مسجدی را همانند مسجد امام صادق(ع) در کویت منفجر میکند، برای این است که بگویند سنیها با شیعیان این چنین میکنند. دشمن موزیانه کار میکند تا بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان داشت: مهمترین مطلب در دنیای امروز بیان اسلام و خنثی کردن نقشههای دشمن است.

آیتالله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و تاکید بر نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، تصریح کرد: قضات توجه داشته باشند که حکم را به عدالت بدهند؛ و مبادا هوی و هوس آنها را فرا بگیرد.

وی در پایان این خطبه به مذاکرات هستهای اشاره کرد و گفت: ایدئولوژی اسلام و قرآن کریم، میفرماید از کفار نترسید، بلکه از من بترسید. این تفکر دینی ملت، رهبری معظم انقلاب، دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه و همه آن را دنبال میکنند، و من به 1+5 میگویم که براساس همین ایدئولوژی است که ایستادهاند و از مواضعشان که براساس عزت و اقتدار و کیان ملت ایران است، به هیچ وجه عقبنشینی نمیکنند.

* دنیای استکبار، اسلام و امام زمان(عج) را نشانه رفته است

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز نیز با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) به در پیش بودن لیالی قدر اشاره و اهمیت این شبها را با قرائت آیاتی از قرآن کریم و ذکر احادیثی از معصومین علیهمالسلام تشریح کرد.

آیتالله امامی کاشانی با اشاره به شیطنت دشمنان برای ایجاد تفرقه میان اهل سنت و شیعیان گفت: من به علمای بزرگ اهل سنت و امت سنی عرض میکنم که دنیای استکبار اسلام و امام زمان(عج) را نشانه رفته است.

وی به دروغپردازی ابن تیمیه و عبدالوهاب مبنی بر اینکه «شیعه میگوید مهدی در سرداب است و از آنجا ظهور میکند» اشاره کرد و افزود: حقیقت این است که امام عصر(عج) از مکه (قیامش را) شروع میکند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: دشمنان با این تهمتها و دروغها میخواهند آن منجی جهانی را از دست جهانیان بگیرند. بنا براین امت اسلام باید متحد باشند و نباید دو صف شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار