اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از تست میدانی «زیردریایی فاتح» تا آمادگی 1547 گردان بیت‌المقدس برای دفاع از کشور

عملیاتی شدن بالگرد ملی با قابلیت پرواز در شب و درگیری با بیش از دو هدف در آینده نزدیک، توانمندی ایران در اورهال جدیدترین موتور هواپیما در دنیا، آمادگی 1547 گردان بیت‌المقدس برای دفاع از کشور، تست میدانی «زیردریایی فاتح»،...
کد خبر: ۴۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ - 03July 2015

از تست میدانی «زیردریایی فاتح» تا آمادگی 1547 گردان بیت‌المقدس برای دفاع از کشور

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

پاسخ ایران به هر متجاوزی کوبنده خواهد بود
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر دشمن بخواهد امنیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی را به خطر بیاندازد، مطمئنا پاسخ ما کوبنده و قاطعانه خواهد بود.

کدام گروهها در استقامت 34 روزه خرمشهر نقش داشتند/ ماجرای درگیری با محافظ بنیصدر
تصرف پاسگاه مرزی عراق توسط تکاوران نزاجا، اعدام 8 فرمانده بعثی توسط صدام، عقبنشینی عراق تا پشت مرزها در روز هفتم جنگ، هلاکت تکتیراندازهای بعثی بر بام خانههای خرمشهر، و مقاومت 17 ساعته پلیس راهنمایی و رانندگی خرمشهر مقابل یک گردان زرهی، ازجمله وقایع مهم روزهای آغازین جنگ تحمیلی است، که فرمانده پادگان دژ خرمشهر در گفتگو با دفاع پرس به تشریح آنها پرداخت.

باید برای مدلهای جدید مقابله با عربستان آماده باشیم/ ردپای سایبری عربستان در مناقشات داخلی ایران
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: عربستان دارای تفکر و مکتب نظامی نیست، و صرفا دستورات و روشهایش را از طریق مستشاری آمریکاییها و اسرائیلیها انجام میدهد.

1547 گردان بیتالمقدس آماده دفاع از کشور هستند/ دشمن درصورت حماقت پشیمان میشود
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز 1547 گردان بیتالمقدس بهعلاوه گردانهای امام حسین(ع) و امام علی(ع) آماده هستند تا از کشور در هر شرایطی دفاع کنند؛ لذا امیدواریم دشمن حماقت نکند.

مسائل پیچیده منطقهای به نفع ایران پیش میرود
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مسائل پیچیده منطقهای به نفع ایران و در جهت افزایش وزن سیاسی و ژئوپلیتیکی ایران در حال پیشرفت است.

توانمندی ایران در اورهال جدیدترین موتور هواپیما در دنیا
مدیرعامل شرکت صنایع هواپیمایی ایران گفت: شرکت صها با اندک تغییر در خط تولیدمان میتواند هر موتوری را تعمیر کند، و به جرئت میتوانم بگویم آخرین ورژن موتوری که در دنیا تولید میشود را قادریم اورهال کنیم.

حیات آینده جهان وابسته به امنیت خلیج فارس است
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه حیات آینده جهان وابسته به امنیتی است که باید در خلیج فارس برقرار شود، گفت: این یک وظیفه اسلامی بر دوش ما و سایر کشورهای مسلمان است که امنیت را نهتنها برای خود، بلکه برای سایرین فراهم کنیم.

بالگرد ملی با قابلیت پرواز در شب و درگیری با بیش از دو هدف بهزودی عملیاتی میشود
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: به همت متخصصان مرکز "صنایع یا علی(ع) " بالگرد ملی با قابلیت پرواز درشب و درگیری با بیش از دو هدف به زودی مراحل پروازی خود را آغاز میکند.

پیشرفتهای گسترده پدافند هوایی در حوزه طراحی و تولید رادارهای بومی
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) گفت: با تلاش مستمر کارکنان جوان قرارگاه و همکاری و مساعدت مجموعه وزارت دفاع و دانشگاههای کشور در حوزه طراحی و تولید رادارهای بومی پیشرفت بسیاری حاصل شده است.

«زیردریایی فاتح» تست میدانی شد
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: «زیردریایی فاتح» جهت تست عملیاتی و ارتقا سطح کیفی وارد آب شده، و دریانوردی و غوص کرده است؛ اما یک سری پارامترها را هم مد نظر داریم که باید به آنها هم برسیم؛ در این رابطه باید آزمایشات میدانی دیگری را نیز انجام داد.

خدمات امدادی هوانیروز در بخش اورژانس
فرمانده هوانیروز گفت: هوانیروز با استقرار در 10 استان کشور بیش از سه هزار نفر از هموطنانمان که در سوانح جادهای آسیب دیده بودند را امدادرسانی و جابهجا کرده است.

ضرورت حمایت دولت و مجلس از هوانیروز
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هوانیروز یک یکان استراتژیک با ماموریتهای مختلف است، افزود: از دولت و مجلس محترم درخواست میکنم تا از این یکان به عنوان یک یکان خدمت کننده به مردم و کشور حمایت کنند.

استفاده از تمامی ظرفیتهای موشکی و پهپادی برای ایجاد امنیت در مرزهای کشور
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: موشکهای نیروی زمینی ارتش از برد عملیاتی مناسب، قدرت تخریب و دقت بالایی برخودارند و از تمامی این ظرفیتها جهت ایجاد امنیت در مرزها استفاده میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها