فرمانده سپاه فجر فارس:

باید تمام ابزار مورد استفاده در طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تولید داخل باشد

سردار غیب پرور در بازدید از طرح پرورش و تولید زعفران، بر حمایت از طرح‌هایی نظیر آن که درآمد اقتصادی خوبی دارند تاکید کرد.
کد خبر: ۴۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ - 02July 2015

باید تمام ابزار مورد استفاده در طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تولید داخل باشد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، فرمانده سپاه فجر استان فارس در بازدید از هفت طرح اقتصاد مقاومتی سپاه ثارالله (ع) شیراز گفت: در طرح های اقتصاد مقاومتی می بایست تمام ابزار مورد استفاده در کاشت، داشت و برداشت از تولیدات داخل باشند زیرا استان فارس توان تولید تمام ابزار و پشتیبانی از تمام مراحل این طرح ها را دارا می باشد، برای حمایت از تولید کنندگان در این طرح ها تمام مواد اولیه مورد نیاز ایشان نیز تامین می گردند.

سردار غیب پرور افزود: هر شخصی در "هر زمینهای دارای تخصص یا بدون تخصص" می تواند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای تخصص لازم را در زمینه های مختلف کسب کرده و برای ایجاد شغل در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

اولین طرح اقتصاد مقاوتی سپاه ثارالله (ع) شیراز که فرمانده سپاه فجر فارس از آن بازدید نمود طرح پرورش قارچ در زمینی به مساحت 150 متر مربع و با برداشت 3 مرتبه در سال بوده است،  در این طرح تولیدات بدست آمده به صورت بسته بندی و یا ترشی قارچ به بازار عرضه می گردند.

دومین طرح اقتصاد مقاومتی، طرح پرورش گیاهان دارویی (آلوئهورا) بوده است. اجرای این طرح از یک ماه پیش آغاز شده و برای توسعه آن کاشت 2 هزار بوته جدید نیز پیش بینی شده است، تولیدات این طرح در صنایع دارویی و غذایی کاربرد دارند.

سومین طرح اقتصاد مقاومتی، یک کارگاه خیاطی به مساحت 100 متر مربع بوده است که توسط خواهر بسیجی حیدری و با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای 8 نفر از بسیجیان اشتغالزایی نموده است.

چهارمین طرح اقتصاد مقاومتی، طرح زنبور داری با 29 کندو در زمینی به مساحت 200 متر مربع بوده است. طبق گفته مجری این طرح، هزینه نگهداری برای هر کندوی زنبور عسل 200 هزار تومان می باشد و از هر کندو پنج کیلو عسل بدست می آید.

پنجمین و ششمین طرح هایی که مورد یبررسی و بازدید فرمانده سپاه فجر و هیئت همراه قرار گرفتند، دو طرح پرورش گل های زینتی در زمینی به مساحت 500 متر مربع بودند.

هفتمین و شاید مهم ترین طرح اقتصاد مقاومتی که مورد بررسی و بازدید سردار غیب پرور قرار گرفت طرح پرورش و تولید زعفران بوده است. سردار غیب پرور در حاشیه بازدید از این طرح، زعفران را طلای سرخ نامید و بر حمایت از طرح هایی نظیر آن که درآمد اقتصادی خوبی دارند تاکید نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار