عضو کمیسیون امنیت ملی در تربت‌جام عنوان کرد:

ولایت‌پذیری و ایستادگی در دفاع مقدس الگوی مناسبی در مذاکرات هسته‌ای است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات هسته‌ای همانند دفاع مقدس باید با ولایت‌پذیری و داشتن روحیه مقاومت و پایداری توأم باشد.
کد خبر: ۴۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ - 30June 2015

ولایت‌پذیری و ایستادگی در دفاع مقدس الگوی مناسبی در مذاکرات هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، اجتماع بزرگ مدافعان ولایت، با هدف گرامیداشت شهدای هفتم تیر بهخصوص شهید علیاکبر دهقان نماینده مردم تربتجام در مجلس شورای اسلامی و همچنین به یاد ۱۷۵ شهید مظلوم غواص با حضور مسئولین محلی، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم این شهرستان اعم از شیعه و سنی در بوستان معلم تربتجام در جوار تربت پاک پنج شهید گمنام دفاع مقدس برگزار شد.

در این محفل معنوی جواد کریمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با گرامیداشت یاد و نام خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و ۷۲تن از یاران باوفای امام (ره) و شهید علیاکبر دهقان نماینده مردم تربتجام و تایباد در حادثه تروریستی دفتر حزب جمهوری اسلامی گفت: مراسم بزرگداشت شهدا یکی از برجستهترین اقدامات فرهنگی است که بعد از عزاداریهای ایام محرم و صفر و گرامیداشت ایامالله، مردم در آن حضور چشمگیری دارند.تلاش و مجاهدت مردم کشورمان در حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی که ریشه در تعالیم و آموزههای قرآنی دارد، یکی از برجستهترین آرمانهای این حرکت الهی است.

نماینده مردم مشهد و کلات یکی از دستاوردهای برجسته انقلاب اسلامی را مبارزه با نفاق و منافقین در کشور دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی با تقدیم 17 هزار شهید ترور، در مسیر مبارزه با نفاق و منافقین گام برداشت. این دستاورد که بهعنوان صفحه زرینی در تاریخ کشورمان میدرخشد، میتواند امروز نیز نسخه نجات بخشی برای مملکت اسلامیمان در برابر حرکت نفاق و جریان تروریستی داعش مثمر ثمر واقع شود.

وی در خصوص تحولات منطقه و تجاوزگری داعش در ممالک اسلامی تصریح کرد: امروز چهره نفاق به شکل جریان داعش ظاهرشده است و دست منافقین از آستین این گروه بیرون آمده است. استکبار جهانی با جریان اسلام هراسی که در دنیا به راه انداخته است پرچم ایجاد ناامنی در منطقه را به دست داعش داده است، و با در اختیار قرار دان سلاح و مهمات به این گروه، جنگ نیابتی را آغاز کردند. آنها در این جنگ میلیونها نفر از مسلمانان شیعه و سنی را در عراق و سوریه آواره کردهاند و دهها امامجمعه و جماعت اهل سنت را به شهادت رساندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به مذاکرات هستهای و زیادهخواهی استکبار در این مذاکرات تأکید کرد: امروز مسئله هستهای ایران در کانون توجهات نظام سلطه و جریان نفاق قرارگرفته است. آنها سعی دارند با جنگ رسانهای در افکار عمومی این را مطرح و موردپذیرش عمومی قرار دهند که ملت ایران با دارا بودن انرژی هستهای به دنبال ایجاد ناامنی در دنیا هستند. اگر امروز دشمنان خواهان بازدید از مراکز نظامی و یا بازجویی از دانشمندان هستهای و یا تهدید و تحریم هستند فقط یک هدف را دنبال میکنند و آنهم این است که ایران به دنبال مسئله هستهای نباشد.

وی با بیان اینکه برجستهترین اصل قانون اساسی، اصل ولایتفقیه اظهار داشت: تعیین سیاستهای کلی نظام بر عهده ولیفقیه است؛ در حوزه سیاست خارجی و مبارزه با نظام سلطه و آمریکا که از این قاعده مستثنا نیست در رأس وظایف امام مسلمین است.در مسئله مذاکرات هستهای، چارچوب تیم مذاکرهکننده را ولی امر مسلمین تعیین میکند و این تیم اجازه دارند در این چارچوب مذاکره کنند. امروز منطق ایران اسلامی در قالب زیباترین حکمتها از زبان ولی امر مسلمین حضرت آیتالله خامنهای به گوش ملت ایران و جهان رسیده و دشمن با تهدیدات هیچ غلطی نمیتواند بکند.

کریمی تصریح کرد: مذاکرات همانند دفاع مقدس باید با ولایتپذیری و داشتن روحیه مقاومت و پایداری توأم باشد و تیم مذاکرهکننده هدفی جز حفظ انقلاب و دستاوردهای نظام که شهدای فراوانی برای تحقق آن جان خود را فدا کردند نداشته باشند. اگر این اهداف باعزت و غیرت در روند مذاکرات لحاظ شود در این عرصه نیز همچون دفاع مقدس ملت ایران پیروز میدان خواهند بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی خطاب به تیم مذاکرهکننده گفت: تیم مذاکرهکننده و مردم باید بدانند طرف مذاکره مهمترین دشمن ما است و حفظ خط قرمزهای جمهوری اسلامی لازم و ضروری است.تیم مذاکرهکننده در دیپلماسی که در پیشگرفته است باید قدرت ملت ایران را به عزت تبدیل کند؛ هیچچیز محرمانهای در مذاکرات وجود ندارد و مسائل باید به اطلاع مردم برسد.

نظر شما
پربیننده ها