امیر حیدری به دفاع پرس خبر داد

بالگرد ملی با قابلیت پرواز در شب و درگیری با بیش از دو هدف به‌زودی عملیاتی می‌شود

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: به همت متخصصان مرکز "صنایع یا علی(ع) " بالگرد ملی با قابلیت پرواز درشب و درگیری با بیش از دو هدف به زودی مراحل پروازی خود را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۴۹۰۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 30June 2015

بالگرد ملی با قابلیت پرواز در شب و درگیری با بیش از دو هدف به‌زودی عملیاتی می‌شود

امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اعلام این خبر اظهار داشت: مرکز "صنایع یاعلی (ع)" نیروی زمینی ارتش از بدو پیروزی انقلاب تاکنون با توکل به خدا و کمک دانشمندان و متخصصانی که در این نیرو در حال خدمت هستند، چرخه آمادگی سامانههای بالگردی هوانیروز را حفظ کردند.

وی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی در ساخت و بهینهسازی برخی از انواع بالگردها تصریح کرد: به فضل خدا نیروی زمینی ارتش دانش لازم را در این رابطه بهدست آورده است؛ بهطوری که امروز شاهد ساخت بالگرد بومی و بهینهسازی شده در سطح کشور هستیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: پس از حصول پیشرفتهایی در صنعت قطعهسازی، اورهال و نگهداری از انواع بالگردها در سطح نیرو، مدتی است که کار تولید و بهینهسازی در هوانیروز آغاز شده، و اولین بالگرد تولیدی آن هم که برتریهای بارزی را نسبت به مشابه خارجی دارد بهزودی جهت عملیاتی شدن تست پروازی خود را تجربه میکند.

امیر حیدری با بیان اینکه این بالگرد نوع ارتقا یافته نسل بالگردهای 209 است، گفت: بهواسطه سامانههای نهادینه شده، این بالگرد در بُعد پرواز شبانه و هدفیابی در شب و همچنین درگیری همزمان با بیش از دو هدف قابلیتهای لازم را دارد.

وی اضافه کرد: البته با فعالیتهای صورت گرفته بر روی دیگر بالگردهایی که در گذشته از خارج کشور تهیه شده بود، امروز غالب بالگردهایی که در اختیار این نیرو قرار گرفته، از قابلیت اجرای عملیات در شب برخوردارند؛ اما بالگرد ملی ماهیتاً از این ویژگی برخوردار است.

جانشین فرمانده نزاجا یادآور شد: هنوز اسمی برای این بالگرد انتخاب نشده است.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدى غفارى
|
-
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
1
درود بر دلاور مردان ایران زمین.
درود بر سربازان ولایت.
هادی مشگان
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
0
چی شد پس این بالگرد راستی اگر از قاهر هم خبری دارید اعلام کنید
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار