امام جمعه مسجد سلیمان:

انتقال پیکر شهید محمدی با استفتا از دفتر مقام معظم رهبری انجام شد + فیلم

امام جمعه مسجدسلیمان با بیان اینکه انتقال پیکر شهید محمدی از قبرستان قدیمی مسجد سلیمان به گلزار شهدای گمنام این شهر با هدف تکریم این شهید بزرگوار انجام شده است، افزود: پیکر شهید محمدی بدون نبش قبر و با استفتاء رسمی از دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت.
کد خبر: ۴۸۹۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ - 29June 2015

انتقال پیکر شهید محمدی با استفتا از دفتر مقام معظم رهبری انجام شد + فیلم

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، خبرگزاری دفاع مقدس چندی پیش مطلبی را در خصوص نحوه به شهادت رسیدن شهید «بهنام محمدی» قهرمان 13 سالهای که در دفاع 34 روزه خرمشهر حضوری مستمر داشته را از زبان سرهنگ جانباز «علی قمری» فرمانده پادگان دژ خرمشهر، درج کرد، که انعکاس آن برخی انتقادها را در پی داشته است. سرهنگ قمری در این گفتوگو مطالبی را از رشادت و دلیری این نوجوان 13 ساله عنوان کرده و همچنین مطالبی را درخصوص نحوه شهادت و نبش قبر این شهید بزرگوار پس از 31 سال عنوان کرد، اما درج این خبر با واکنش امام جمعه مسجد سلیمان و تنی چند از همرزمان این شهید مواجه شد، و این روایت را نادرست خواندند.

خبرگزاری دفاع مقدس با توجه به رسالتی که دارد و برای زدودن غبار از فضای ایجاد شده، ضمن درج روایت امام جمعه محترم مسجد سلیمان در این زمینه، آمادگی دارد تا روایت سایر همرزمان شهید بهنام محمدی از نحوه شهادت و انتقال پیکر آن شهید بزرگوار را در ادامه این خبر انعکاس دهد.

حجتالاسلام امینی امام جمعه مسجد سلیمان در خصوص شهید بهنام محمدی اظهار کرد: این شهید متولد شهرستان مسجد سلیمان بود؛ که به دلیل شغل پدر به همراه خانواده به خرمشهر مهاجرت، و چند سالی را در خرمشهر زندگی کرده که در این اثنا جنگ تحمیلی آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: شهید بهنام محمدی نوجوان 13 سالهای بود که پا به پای رزمندگان مدافع خرمشهر با دشمن بعثی مبارزه کرد، و به خاطر سن وسال کم و رشادتهایی که از خود نشان داد در میان رزمندگان مشهور شد.

امام جمعه مسجد سلیمان با بیان اینکه بیش از 40 سند از حضور و رزم هوشمندانه این شهید در دفاع 34 روزه خرمشهر وجود دارد، افزود: ایشان در در تاریخ  28مهرماه سال 1359 بر اثر اصابت ترکشهای خمپاره به قلب و پشت سرش، در خیابان آرش خرمشهر به شهادت رسید.

وی افزود: هنگامی که شهید جهانآرا و شهید چمران برای ارائه گزارش خدمت حضرت امام(ره) میرسند، مطالبی را از رشادت و پایمردی این نوجوان خدمت حضرت امام(ره) نقل میکنند، که با ابراز احساسات امام راحل نسبت به شهید محمدی مواجه میشوند.

نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان افزود: از آنجایی که زادگاه این شهید بزرگوار شهرستان مسجدسلیمان بود، در همان زمان برای خاکسپاری به مسجدسلیمان منتقل شد، اما به دلیل اینکه در آن دوران (ابتدای جنگ) گلزار شهدای مستقل هنوز تاسیس نشده بود، شهید محمدی در کنار مزار اجداد پدری اش در قبرستان قدیمی مسجدسلیمان به خاک سپرده شد.

حجتالاسلام امینی تصریح کرد: بعد از پایان جنگ و راهاندازی دفتر نشر آثار دفاع مقدس اقشار مختلف اعم از حوزوی، دانشگاهی، بسیجی و... مسجد سلیمان در مقام تحقیق برآمدند و بهنام را یک چهره ملی یافتند و بهعنوان اولین شهید 13ساله دوران دفاع مقدس شناختند. لذا در صدد برآمدند تا برای الگوسازی برای نسل جوان و نوجوان شهر و کشورمان تمهیداتی بیاندیشند. براین اساس بنده که امام جمعه مسجدسلیمان هستم و حجتالاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز نامهای را خدمت رهبر معظم انقلاب فرستادیم و پیشنهاد دادیم که در صورت امکان این شهید را با شیوههای نوین و بدون نبش قبر به کنار شهدای گمنام مسجدسلیمان منتقل کنیم.




 

وی افزود: عملیات بتنریزی و بیرون آوردن باکس شهید محمدی بدون نبش قبر در تاریخ 13آبان 1389  در روز روشن و با حضور دهها هزار نفر از مردم مومن و شهید دوست مسجدسلیمانی، آیتالله جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار وقت خوزستان، مدیران کل، هیئت ویژه فرستاده رئیس جمهور وقت و اصحاب رسانه، راس ساعت 10 صبح بهطور رسمی و با مجریگری آقای نظام اسلامی و مداحی حاج صادق آهنگران در میان اشک و آه مردم مسجدسلیمان  انجام شد، و در واقع  پس از 30 سال بار دیگر تشییع جنازه صورت گرفت، و جبران آن تشییع جنازه غریبانه شد. در این انتقال که با کسب اجازات شرعی لازم انجام شده بود، حضرت آیتالله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان شخصا حضور یافتند و از حضور دهها هزار نفری مردم قدردانی کردند.

انتهای پیام/

{$sepehr_old_video_48999}
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
1
ازصداقت ،شجاعت واصلاح مطلبتون بی نهایت سپاسگذارم
نظر شما
پربیننده ها