او یک ملت بود

"او یک ملت بود" عنوان کتابی است که به خاطراتی از شهید آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، می‌پردازد. این کتاب به کوشش محمد‌علی صمدی تدوین شده است.
کد خبر: ۴۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ - 27June 2015

او یک ملت بود

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس: "او یک ملت بود" عنوان کتابی است که به خاطراتی از شهید آیتالله سیدمحمد حسینی بهشتی، میپردازد. این کتاب به کوشش محمدعلی صمدی تدوین شده است.

وی در مقدمه به برخی از مهمترین سوابق سیاسی و فعالیتهای مبارزاتی شهید آیتالله بهشتی، با توجه به نظریات جامعهشناسان غربی درباره نحوه بروز انقلاب ایران و اسنادی در این باره اشاره دارد.

این کتاب مصور رنگی، با تصویری از صفحه نخست شناسنامه که آیتالله بهشتی را متولد دوم آبان 1307 در شهر اصفهان معرفی کرده است، آغاز میشود و در ادامه به نقل از ماهنامه «شاهد» در اردیبهشت سال 1360، «شهید بهشتی» به زندگینامه و شرح نحوه تحصیلات، مبارزات خود در داخل و خارج از کشور و کتابهایی که تا آن زمان تالیف کرده بود میپردازد.

علی دوانی، هادی مروی، غلامعلی حداد عادل، محمدرضا مهدوی کنی، رحیم کمالیان، روحالله حسینیان، فرشاد مومنی، سیدعلیرضا بهشتی، سیدمحمدرضا بهشتی، سید هادی خسروشاهی، معصومه بیگم خاتونآبادی، حسین صفار هرندی، عزتالشریعه مدرس مطلق، ملوکالسادات بهشتی، علی قائمی، حسین مهدیان، مسیح مهاجری، علی صیاد شیرازی، محمدعلی موحدی کرمانی، محمد محمدی ریشهری، حمید داوود آبادی، صمد دوجایی، مهدی اصفهانیان و علیرضا نادعلی، افرادیاند که خاطراتی از آنان درباره شهید آیتالله سیدمحمد حسینی بهشتی در این کتاب آمده است.

صمدی، تدوینگر کتاب کوشیده است در خلال آوردن خاطرات دوستان، همرزمان، فرزندان و خانواده این دانشمند شهید، تصاویری ارایه کند و خاطراتی را به زبان خود او نیز بیاورد و این شیوه، بر جذابیت مرور خاطرات دکتر بهشتی میافزاید.

در بخشی از خاطرات سید علیرضا بهشتی و در صفحه 95 «او یک ملت بود» میخوانیم: «یکبار لامپ اتاق منزلمان که محل مطالعه و تحقیق پدر بود، سوخت و از تعاونی دادگستری برای آنجا لامپ خریداری شد. ایشان لامپ را پس فرستادند و گفتند: «اینجا اتاق کارهای شخصی خودم هست و لذا لامپ را باید از مغازهای معمولی و با قیمت عادی بخریم.» شاید خیلیها ندانند که ایشان حقوق از دادگستری نمیگرفتند و تا آخر، از همان حقوق بازنشستگی آموزش و پرورش استفاده میکردند.»

«یازهرا» ناشر کتاب «او یک ملت بود» با شمارگان پنجهزار نسخه، در 224 صفحه، قطع رقعی است. علاقه مندان جهت تهیه کتاب می توانند با شماره تلفن 66962116-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار