صباغ در نشست خبری مطرح کرد؛

اعلام جزئیات بزرگداشت شهدای هفتم تیر/ سخنرانی شاهدان و جانبازان فاجعه هفتم تیر پیش از خطبه‌های نمازجمعه

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر گفت: پس از شهادت دکتر بهشتی، نقش ارزنده و موقعیت والای ایشان در پیروزی و تثبیت انقلاب بیش از پیش نمایان گشت و اگر بخشی از مردم تا آن روز با تردید و دودلی به مسئله منافقین می‌نگریستند، پس از شهادت بهشتی و یارانش، به ماهیت آنان پی بردند.
کد خبر: ۴۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ - 24June 2015

اعلام جزئیات بزرگداشت شهدای هفتم تیر/ سخنرانی شاهدان و جانبازان فاجعه هفتم تیر پیش از خطبه‌های نمازجمعه

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، صباغ رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات خبرنگاران و یادآوری وقایع فاجعه تروریستی هفتم تیر گفت: در هفتم تیرماه سال 1360 دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، درحالی که جمعی از بلندپایه ترین و دلسوزترین مسئولان نظام همچون شهید آیتالله بهشتی(ره) رئیس دیوان عالی کشور، تعدادی از وزرا و معاونان وزیر و تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضاء فعال حزب جمهوری اسلامی در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و هفتاد و دو یار وفادار امام و انقلاب در آتش کینه دشمنان با ذکر خدا بر لب و بدنهای سوخته شده به دیدار حق شتافتند.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتمتیرافزود: در آن زمان، تحلیل دشمنان این بود که پس از ترور مسئولان عالی رتبه، اوضاع کشور به هم می ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت، ولی به کوری چشم دشمنان، انقلاب مردم ما پایدارتر شد و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد، به این صورت که حضرت امام راحل و عظیم الشأن بلافاصله رئیس قوه قضائیه را مشخص نمود و با حضور مجروحان فاجعه زنگ رسمیت مجلس به صدا درآمد و دولت با انتصاب سرپرستان وزارتخانهها به کار خود ادامه داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهادت آیتالله بهشتی (ره) و یارانش، اگرچه تلخ بود ولی مظلومیت و حقانیت راه شهیدان را به همه ثابت کرد و نقش بهشتی مظلوم و یارانش را در پی ریزی شالوده بنای مستحکم انقلاب اسلامی محسوس و ملموس جلوه داد.

صباغ با بیان اینکه، راه بهشتی، راه امام و پیروی از خطی مشی روشن امام بود، تاکید کرد: راهی که امروز رهروان و شیفتگان بیشماری را نه تنها در این خطّه بلکه در کل جهان به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول، فاجعه هفتم تیر را تولد دوباره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی(ره) عنوان کرد و اظهار داشت: پس از شهادت دکتر بهشتی، نقش ارزنده و موقعیت والای ایشان در پیروزی و تثبیت انقلاب بیش از پیش نمایان گشت و اگر بخشی از مردم تا آن روز با تردید و دودلی به مسئله منافقین می نگریستند، پس از شهادت بهشتی و یارانش، به ماهیت آنان پی برده و نفرت عمومی از آنان افزایش یافت و حیات ننگین سیاسی شان برای همیشه مختومه شد.

صباغ با اشاره به اینکه شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، حاکمیت خط امام را تثبیت و ماندگار ساخت، افزود: بی تردید به ثمر نشستن و شکوفایی انقلاب اسلامی در سراسر جهان نتیجه خون به ناحق ریخته شده شهدای گلگون کفن این مرز و بوم به ویژه شهدای عالی مقام فاجعه دلخراش هفتم تیر سال 1360 میباشد.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر، اضافه کرد: اکنون پس از گذشت سی وچهار سال از آن فاجعه دردناک، شاهد هستیم که مردم به یاری خدا هوشیارتر، آماده تر، مصمم تر و زیر لوای پرچم ولایت در حفظ نظام مقدس اسلامی و دستاوردهای انقلاب کوشا هستند.

صباغ با بیان اینکه شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی(ره) و یارانش همچون خونی تازه و جوشان در شریانهای معنوی این نهضت حسینی جاری شد، گفت: حادثه تروریستی هفتم تیر، چهره کریه نفاق و پرده سیاه تزویر را از روی کوردلان و منافقین بیش از پیش برداشت و امروز وظیفه تک تک ماست که برای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و صیانت از آرمانها و اهداف انقلاب و شهیدان گرانقدر، نسل جوان را با واقعیتهایی که رخ داده است آشنا سازیم و ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به موفقیتهای سالهای اخیر کشور به ویژه در زمینه فناوری هستهای خاطرنشان کرد: این دستاوردهای عظیم که با وجود محاصره شدید اقتصادی غرب، نصیب ملت بزرگ ایران اسلامی شده است، نشانه اراده ملتی است که برای رسیدن به قله-های پیشرفت علمی از جان و مال خود گذشته و با خودباوری و عزم ملی هر ناممکنی را ممکن ساختهاند و انشاءالله در عرصه جدید هم نتیجه مذاکرات با پیروزی و عزتمندی ایران اسلامی همراه خواهد بود.

وی در ادامه این نشست، ضمن تشریح اهم برنامههای بزرگداشت شهدای هفتم تیر، گفت: مراسم سی و چهارمین سالگرد فاجعهی هفتمتیر توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای برگزاری مراسم در سراسر کشور برگزار میشود.

صباغ اضافه کرد: مراسم بزرگداشت شهدای گرانقدر هفتم تیر در تهران به مدت سه روز، در مشهد شهیدان از جمعه پنجم تا یکشنبه هفتم تیر ماه از ساعت 18 تا 20 برگزار میشود.

وی افزود: خاطرهگویی توسط خانوادههای محترم شهیدان و جانبازان فاجعه و یاران شهید بهشتی و سخنرانی توسط مسئولان و شخصیتهای عالیمقام، ذکر توسل و همچنین قرائت اسامی شهیدان توسط فرزندان شهدا، از برنامههای این این مراسم است.

صباغ در خصوص سخنرانان این مراسم گفت: حجتالاسلام و المسلمین سعیدی، نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران روز اول، حجتالاسلام و المسلمین محسنی اژهای، معاون اول محترم قوه قضائیه، سخنران روز دوم و دکتر حسن رحیمپور ازغدی سخنران روز سوم این مراسم هستند.

وی در ادامه، سخنرانی مسئولان، شاهدان و جانبازان فاجعه، قبل از خطبههای نماز جمعه پنجم تیرماه در تهران و سراسر کشور و برگزاری مراسم پرفیض دعای کمیل و دعای ندبه در حسینیهها و مساجد سراسر کشور و به صورت ویژه در مهدیه بزرگ تهران با نام و یاد شهدای گرانقدر را از دیگر برنامههای بزرگداشت فاجعه هفتم تیر برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها