تحولات فلسطین/

شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی

یک جوان فلسطینی که با عملیات استشهادی خود دو نظامی صهیونیستی را زخمی کرد، به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ - 21June 2015

شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از رسانههای خبری فلسطین، روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که حدود یکماه پیش رژیم صهیونیستی به واسطه یک شرکت صوری در خارج ساختمان بیت البرکه واقع در اراضی شهرک بیت امر در حد فاصل بین بیت لحم و الخلیل را به اشغال خود درآورد.

به نوشته این روزنامه، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که هیچ مانع قانونی برای بازسازی این ساختمان که در نزدیکی اردوگاه العروب واقع شده است، وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، یک میلیارد یهودی به نام «اروین موسکوویچ» به واسطه یک شرکت صوری سوئدی با این ادعا که این ساختمان متعلق به یک کلیساست آن را خریداری کرد.

این در حالی است که مسئولان رژیم صهیونیستی راهپیمایی ها و تحصن های مردمی در این منطقه که در اعتراض به مصادره یک بیمارستان با مساحتی بالغ بر 40 هکتار صورت گرفت، سرکوب کردند.

** شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی

خبرگزاری فلسطینی «صفا» اعلام کرد جوان فلسطینی که امروز (یکشنبه) در قدس دست به عملیات استشهادی زد، به شهادت رسیده است. عملیات این جوان فلسطینی با استفاده از چاقو در قدس اشغالی منجر به زخمی شدن دو صهیونیست شد.

بر اساس گزارش رسانههای فلسطینی، این عملیات در منطقه «باب العامود» انجام شد. حال یکی از نظامیان مجروح خطرناک گزارش شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی به سمت عامل عملیات که یک جوان ۱۸ ساله فلسطینی است، شلیک کرد و وی بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

** هشدار جبهه خلق در مورد طرح فرانسه و ازسرگیری مذاکرات سازش

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نسبت به خطرات طرح پیشنهادی فرانسه برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به ویژه در رابطه با حق تعیین سرنوشت فلسطینیان، حق بازگشت آوارگان و عقب نشینی به مرزهای سال 1967 هشدار داد.

عضو دفتر سیاسی جنبهه خلق سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به منطقه را تلاشی برای ارائه طرح پیشنهادی این کشور و ازسرگیری مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی دانست.

این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیروز شنبه در اظهاراتی در نشست شورای انقلابی جنبش فتح در رام الله تصریح کرد که طرح فرانسه باید متضمن تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شریف باشد و جدولی زمانی برای مذاکرات سازش تعیین شود. وی همچنین از مخالفت خود با "دولت یهودی" خبر داد.

عباس تصریح کرد که وزیر خارجه فرانسه طی روزهای آینده به منظور بحث و بررسی طرح پیشنهادی فرانسه برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی به رام الله سفر خواهد کرد.

** تکذیب خبر شهادت شیخ خضر عدنان

«قدوره فارس» رئیس باشگاه اسیر فلسطینی خبر مربوط به شهادت شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین که از 48 روز پیش در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است، تکذیب کرد.

وی ضمن تکذیب خبر شهادت عدنان، تاکید کرد که حال وی به شدت وخیم است و از تمامی طیف های ملت فلسطین خواست تا برای یاری این اسیر فلسطینی دست به اقدامی بزنند.

وی اشاره کرد که اگر این وضعیت به همین منوال ادامه یابد، احتمال شهادت عدنان تا چند روز آینده وجود دارد.

پیش از این شیخ عدنان در پیامی از طریق وکلای خود اعلام کرده بود که زندانبانان صهیونیست دست و پای وی را بسته اند و وی در طول شبانه روز تحت کنترل با دوربین مدار بسته قرار دارد و آنها همچنین از ملاقات عدنان با خانواده خود و دریافت نامه از خانواده اش ممانعت می کنند.

عدنان از عدم توانایی برای حرکت و ایستادن، کاهش وزن، افت فشار خون و قند خون و نیز سرگیجه رنج می برد.

در همین راستا کابینه رژیم صهیونیستی با پیش نویس قانونی مبنی بر تغذیه اجباری اسرایی که اعتصاب غذا کرده اند، موافقت کرد.

همچنین موسسه مهجه القدس نسبت به وخامت حال شیخ خضر عدنان هشدار داد و رژیم اشغالگر را مسئول کامل جان و سلامت عدنان دانست و موسسات حقوق بشر محلی، بین المللی و نهادهای رسیدگی به امور اسرا از جمله صلیب سرخ را به ضرورت اعمال فشار بر رژیم اشغالگر به منظور پذیرش خواسته های شیخ عدنان در خصوص آزادی، کرامت انسانی و پایان دادن به سیاست بازداشت اداری فراخواند.

نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 8/7/2014 خضر عدنان را بازداشت کردند.

عدنان 37 ساله آغازگر نبرد «شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.

** شهرک نشینان صهیونیست طی 4 سال 17 مسجد و کلیسا را به آتش کشیدند

گروهک های تندرو یهودی طی 4 سال گذشته 17 مسجد و کلیسا را در مناطق مختلف فلسطین به آتش کشیده اند بدون اینکه حتی یک نفر هم به خاطر این جنایت ها پای میز محاکمه کشیده شود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی تصریح کرد که سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی تنها به بازداشت شماری از عاملان این جنایت ها اکتفا کرده و پس از ساعاتی آن ها را آزاد کرده اند.

آنگونه که برآورد می شود، این گزارش تنها شامل به آتش کشیدن مساجد و کلیسا می شود و دیگر جنایت ها و حملات شهرک نشینان تندرو علیه مقدسات اسلامی و مسیحی را دربرنمی گیرد.

این جنایت ها در کرانه باختری، قدس اشغالی و مناطق مختلف اراضی اشغالی 48 به وقوع پیوسته و آخرین نمونه آن نیز به روز پنج شنبه گذشته بازمی گردد که گروهی از یهودیان افراطی کلیسای "طابغه" در شمال برکه طبریا در منطقه ای معروف به "کفر ناحوم" را به آتش کشیدند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده که 16 دانش آموز یکی از مدارس دینی یهودی در یکی از شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری را مورد تحقیق قرار داده سپس آن ها را آزاد کرده است. این جنایت وحشیانه شهرک نشینان صهیونیست خشم و عصبانیت گسترده فلسطینیان به ویژه در اراضی اشغالی 48 را به دنبال داشت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه گذشته با صدور بیانیه ای به ظاهر حمله به کلیسای مسیحیان را محکوم کرد اما در واقع او عادت دارد هر بار که مسجد یا کلیسایی مورد حمله قرار گرفته یا به آتش کشیده می شود، برای فرونشاندن خشم و عصبانیت مسلمانان و مسیحیان به دروغ مدعی غلط بودن این اقدامات شود، زیرا تاکنون حتی یک نفر هم به اتهام به آتش کشیدن مقدسات اسلامی و مسیحی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به دادگاه کشانده نشده است.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها