مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اردبیل:

شهید چمران انسانی مؤمن، مجاهد، شجاع و بصیر بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر چمران گفت: او انسانی مؤمن، مجاهد، شجاع و بصیر بود.
کد خبر: ۴۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ - 21June 2015

شهید چمران انسانی مؤمن، مجاهد، شجاع و بصیر بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس استان اردبیل، علی واحد مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اردبیل افزود: شهید چمران فردی دانشمند و هنرمندی با صفا بود. کسی که اهل مناجات و دارای روحیه ای لطیف و بی اعتنا به نان، نام و مقام دنیا بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام خاطرنشان کرد: دکتر مصطفی چمران دانشمندی تمام عیار بود که نام و نان دنیا او را نفریفت و با وجود امکانات مادی فراوان در آمریکا برای کمک به مردم مظلوم جنوب لبنان به آنجا شتافت و در کنار امام موسی صدر هر چه در توان داشت در طبق اخلاص قرار داد.

واحد، نقش شهید چمران را در اوایل انقلاب و در عرصه هاى حساس کشور برجسته توصیف کرد و ادامه داد: شهید چمران در بحبوحه اتفاقات کردستان به آنجا رفت و در دفاع از مردم مظلوم کردستان حضور یافت و پس از آغاز  جنگ همه مناصب دولتى را کنار گذاشت و در اهواز کنار مردم مقاوم خوزستان با دشمن بعثی جنگید و ایستاد تا اینکه در 31 خرداد سال 60 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل  در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از شهید چمران گفت: رهبر معظم انقلاب شهید دکتر مصطفی چمران را انسانی بسیار لطیف، خوش ذوق و هنرمند می دانند و معتقدند که او دل باصفائى داشت؛ اهل مناجات و اهل معنا بود.

علی واحد معرفی شهید دکتر چمران به عنوان الگویی نمونه و بارز  تاکید کرد و افزود: امثال دکتر چمران و شهدای علمی کشور نمونههایی هستند که میتوانند الگویی بسیار خوب برای جوانان کشور باشند. کسانی که هم در عرصه علم توانستند قلههای رفیع آن را فتح کنند و هم در عرصه خودسازی توانستند روح خود را چنان سیقل دهند که خدا خود مشتری آنها شد و ایشان را در بهشت برین خود جای داد.

واحد حرکت شتابان علمی کشور را مرهون خونهای شهدای عزیز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و یادآور شد: به برکت خون پاک و مطهر شهدا امروز ایران اسلامی در سایه سار ولایت توانسته است در عرصههای مختلف علمی بدرخشد و این نشان از این دارد که جوانان ما رهروان راه شهدای عزیزمان هستند و برای اعتلای نام ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند ورزید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار