"محمدجواد هاشمی نژاد" در گفت و گوی تفصیلی با دفاع پرس:

پادگان لیبرتی در وضعیت جنگی علیه ایران قرار دارد/ اگر نگاه رئوفانه نظام نبود، اثری از منافقین باقی نمی‌ماند

دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: لیبرتی پادگانی است که در وضعیت جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و الان به آمریکایی‌ها پیشنهاد داده اند که برای افزایش امنیت پادگان اسلحه‌های مجهز به آنها بدهند.
کد خبر: ۴۸۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۶ - 21June 2015

پادگان لیبرتی در وضعیت جنگی علیه ایران قرار دارد/ اگر نگاه رئوفانه نظام نبود، اثری از منافقین باقی نمی‌ماند

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس - فاطمه همتی آذر: محمدجواد هاشمینژاد دبیر کل بنیاد هابیلیان و فرزند شهید حجتالاسلام والمسلمین "سیدعبدالکریم هاشمینژاد" ضمن بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس، در گفتگویی تفصیلی با خبرنگاران سرویس حماسه و جهاد، به روند شکلگیری گروهک منافین، ورود این گروهک به ایران بلافاصله پس از قبول قطعنامه و دست داشتن این گروه تروریستی در ترور دانشمندان هستهای پرداخت؛ که در ادامه این مصاحبه را میخوانید:

دفاع پرس: چطور شد منافقین در اواخر جنگ همراه با عراقیها وارد جنگ با ایران شدند و عملیات «چلچراغ» را ترتیب دادند؟

هاشمی نژاد: بحث جنگ ایران و عراق منحصر به خیانت منافقین نیست، صدام و حزب بعث قبل از حمله رسمی در شهریور 59 به ایران اقدامات متعددی را انجام داده بود، اما اقداماتی که علیه کشورمان انجام داده بود بسیار گسترده بود، و جنگ رو در رو علیه جمهوری اسلامی تیر نهایی آنها بود و از آنجایی که معمولا ستون پنجم، خائنین و گروههای  مختلف، ابزار دست مقدماتی شروع برخی جنگها هستند و در تاریخ هم سابقه دارد که گروههایی در داخل افرادی را تحریک میکنند و امکاناتی را در اختیارشان قرار میدهند و تا جایی که میتوانند تلاش دارند که قبل از جنگ اقدامات خود را به ثمر برسانند و وقتی جنگ آغاز میشود که این تلاشها به نتیجه نرسیده باشد و آنها را به اهداف خود نرسانده باشد. همانطور که امروز گروههای تکفیری ساخته و پرداخته آمریکا و موساد هستند و با پول کشورهایی همچون سعودی پیشروی میکنند و چه زمانی سعودیها خود وارد میدان میشوند؟ زمانی که این اقدامات نتیجه دلخواه آنها را نداده باشد، این گروههای جانی وارد عرصه میشوند.

در مورد انقلاب اسلامی نیز همین امر اتفاق میافتد، بعد از یکسال و چند ماه وقتی صدام دست به سلاح میبرد و وارد جنگ میشود نشاندهنده این بود که وی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هرگونه تدارک در هر جایی از کشور همچون گنبد کاووس که زمینهای برای استکبار و عوامل آن دیده میشود که به وسیله آن کشور را تضعیف کرد و بعد حمله نظامیشان را برای تمام کردن کار انجام دهند که به زعم آنها در آن زمان قرار بود چند روزه آبادان و خرمشهر فتح شود و در عرض یک هفته فاتح تهران باشند.

سازمان مجاهدین خلق از ابتدای تشکیل افکار التقاطی و منحرف داشتند

دفاع پرس: در درگیریهای تهران و گنبد، عراق نقش پشتیبانی داشته است؟

هاشمی نژاد: عراق نقش کاملا پررنگی به عهده داشت، وقتی کردستان را ملاحظه می کنید و گروههایی همچون کومله و دموکرات را می بینید از همان اول انقلاب اسلامی شعارهای جدایی طلبانه می دهند. امروز بعد از 36 سال وفا دارترین مردم نسبت به ایران کردها هستند و اگر همراهی انها نبود آنجا زمینه خیلی از جدایی طلبیها ادامه پیدا میکرد اما در همان زمان مردم گروههایی را تشکیل دادند تحت عنوان  پیشمرگهای کرد مسلمان خود آنها مدافع اصلی ایران شدند و مشخص شد این حرکات وارداتی و از جانب صدام به سمت ایران نفوذ داده شده است. منافقین هم به همین منوال، از ابتدای تشکیل در دهه 40 و 50 جز ضربه زدن به نهضت امام و مردم هیچ نتیجه دیگری نداشتند. هر جایی که انقلاب اسلامی حضور پیدا کرد، دشمن در کنار او یک حرکتی را ایجاد کرد که بتواند یک ضربه زننده به راه مردمی باشد. گروه منافقین از ابتدای تشکیل افکار التقاطی داشتند و حضرت امام هم این نقاق و تزویر را به خوبی تشخیص داده بودند و میدانستند این گروه جز ضربه زدن به حرکت پویای مردمی کار دیگری نداشتند.

وادار کردن ساواک به اعدام و زورگویی بیش از حد به مردم، دست بردن به اسلحه نشان می دهد این گروهک نه تنها نقشی در به ثمر رسیدن انقلاب نداشته بلکه نقش مخرب هم داشته، وقتی که این گروهها با ظاهر کاملا اسلامی بهوجود آمدند و ایدئولوژی شکل گیری و افکار آنها را مرور میکنیم متوجه نفاق آنها میشویم چرا که با ظاهری شیعه در کنار مردم و نهضت ایران ولی  با خواستههای سکولاریم در برابر دین قرار میگیرند.

دفاع پرس: این گروهک(مجاهدین خلق) برای به ثمر رسیدن انقلاب تلاش نمیکرده؟

هاشمی نژاد: گذشت زمان قدرت تحلیل بهتری به انسان میدهد لذا با بررسی گروهکی مثل منافقین میبینیم چند جوان گروهی را تشکیل میدهند با هدف مسلحانه و اقدامات مسلحانه آیا حرکت و نهضت مردم اینگونه بود؟ این گروهک یک منش کاملا متفاوت با مردم ایران که با یک روش اعتقادی پشت سر یک مرجع حرکت کردند تا به یک هدف متعالی و انقلاب دینی نائل آیند، در کدامیک از اقدامات صد سال اخیر مردم ایران که پشت سر یک عالم حرکت کردند دست ه سلاح بردند؟ انقلاب 57 مردم گل بر اسلحه ارتشیها میگذاشتند ولی منافقین برعکس به صورت مبارزه جویانه وارد صحنه میشدند و این اقدامات چه نتیجهای برای مردم به بار آورد؟

منافقین مسیر پیروزی انقلاب را ناهموار کردند

این گروه  خواهان اقدامات مبارزه جویانه بعد از شکست ظاهری 15 خرداد بودند که مردم را به صحنه بکشانند و این در حالی بود که اقدامات آنها منجر به کشاندن حتی صد نفر به خیابانها هم نشد و این اقدامات منافقین در برابر استدالالهای امام و  نقد کشیدن قوانین استعماری زمان شاه اینگونه مردم را به دنبال خود میآورد و خواسته یک گروه عظیم جامعه را منعکس میکند و یک گروه یکباره دست به اسلحه میبرد و چهره این حرکت دموکراتیک را مخدوش نمیکند؟ شاه هرجایی که صحبت میکرد و میخواست به نهضت امام اشاره کند می گفت ارتجاع سرخ و سیاه و کاملا این حرکت را نسبت میداد به جناح مقابل که شورویها بودند و از این اقدامات زیاد انجام میدادند کاملا بهانه را دست شاه میدادند که نهضت به آن عظیمی را به حرکت چند دانشجو که تعداد آنها به تعداد اندکی میرسید ترورکند و آیا این حرکت خیانت به نهضت امام محسوب میشود یا خدمت؟ مهم نیست با چه نیتی در راهی قدم میگذاریم وقتی که کل مسیر را خراب میکنیم و آگاهی لازم را نداریم.

در نظر بگیرید تنها فکری که این گروه دارد قبضه کردن انقلاب اسلامی به نام خود است و وقتی اصل برایش به دست آوردن ایران به هر قیمتی باشد روزی هم در کنار دشمن مردم (صدام) مینشست.آنچه که منافقین بعد از انقلاب انجام دادند هیچ تخطی از رهبران خود در پایه گذاری این گروه در قبل از انقلاب داشتند نکردند چرا که التقاط نتیجهاش همین خواهد بود.

شعار مردم در روزهای ابتدایی انقلاب بررسی کنیم متوجه خواهیم شد تمام مردم جز اسلام موضوع دیگری را نمیخواستند ولی منافقین التقاطی از اسلام و مارکسیست را مبنای انقلاب خود قرار داده بودند لذا این خاک با اهداف مردم ارزشمند است وقتی دیدگاه مردم برای این گروه ارزشمند نبود سرزمین هم نمیتوانست برای آنها معتبر باشد. این گروه علنا می گفتند هدف وسیله را توجیه می کند و وقتی هدف رسیدن به قدرت سیاسی باشد به هر شکل تلاش میکنند تا به این هدف دست پیدا کنند حتی با نشستن در کنار دشمنان و امپریالیست جهانی.

دفاع پرس: چرا هنوز هر اتفاقی در دنیا رخ میدهد گروهک منافقین خواهان همراهی در شرارتها و جهان خواریها هستند؟

هاشمی نژاد: این گروهک در حال حاضر توان ندارد که بخواهد در میان شرارتهای دنیا نقش گستردهای را ایفا کند ولی باید به تکرار و عبرتهای تاریخ حواسمان باشد که سرکرده امروز منافقین "مسعود رجوی" با سرکرده گذشته مجاهدین خلق "محمد حنیف نژاد" هیچ تفاوتی ندارند مسعود رجوی هیچ تخطی از آرمانهای مجاهدین خلق در بدو شکل گیری این سازمان انجام نداده است اما این گروه نفاق دارد و از همان ابتدایی که این گروه تشکیل شد امام آن را تشخیص داد و خاصیت نفاق این است که آنچه که در درون است را بپوشاند.

موضع گیری و رودررویی منافقین با علما از همان زندانهای ساواک آغاز شد این برگرفته از تفاوت دیدگاه آنها با انقلاب اسلامی بوده و اینکه امروز می گویند به دنبال حکومتی هستیم که از دین مبرا باشد همان شاکله و بنیانی است که در ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی نیز مطرح می کردند و می گفتند امروز عرصه قدرتهای نوین است و حوزه علمیه و دیدگاههای اسلامی قادر نخواهد بود جامعه را مدیریت کند و وقتی که این اتفاق افتاد دین هیچ جایگاهی نخواهد داشت و اصل قدرت میشود همانطور که الان در بسیاری از کشورهای غربی شاهد هستیم.

همدستی مجاهدین خلق و صدام

دفاع پرس: اولین پیوند حزب بعث با منافقین چه زمانی ایجاد شد؟

هاشمی نژاد: در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، عراق اولین کشوری بود که خود را در معرض موج عظیمی که در ایران رخ داده بود دید چرا که قبور ائمه در این کشور وجود دارد و اکثریت مردم مسلمان هستند لذا ترس از انقلاب مردمی در وجود صدام زبانه کشید از سوی دیگر منافقین که به دنبال کسب قدرت از داخل زندان بودند ، طبیعتا منافقین هر جایی حرکتی ضد ایرانی اتفاق میافتاد اعلام حضور میکردند لذا یکی از سرکردگان منافقین(سعادتی) در سفارت عراق به صورت مخفیانه دیداری ترتیب داد و اسناد و مدارکی از ایران به عراق ارائه داد و پیام های مخفی به این کشور فرستاد.

منافقین قبل از اینکه جنگ مسلحانه اعلام کنند نیز هیچ گونه کمکی به رزمندگان در جبههها نمی کردند و در بعضی مواقع هم برای جاسوسی دستگیر میشدند و وقتی جنگ مسلحانه اعلام کردند به فرانسه رفتند که یکی دوسال بعد که در دیداری با طارق العزیز داشتند به عراق میروند و آماده جنگ مسلحانه با ایران میشوند.

دفاع پرس: فرانسه، منافقین را به عراق فرستاد؟

هاشمی نژاد: تصور و تلقی کشورهای غربی بر این بود که منافقین با حرکت جنایتکارانه و وسیعی که انجام دادند کشور به زانو در میآید و قائده ام هم بر همین بود چرا که کشوری که در عرض یکسال رئیس جمهور و رئیس دیوان عالی کشور و دو تن از سران قوا و نمایندگان مجلس خود را از دست میدهد، همراه با جنگی که تحمیل شده بود نباید بر توان خود باقی میماند اما مردم محکم پشت نظام ایستادند لذا یا کشورهای مدافع منافقین باید تمام این حرکتها را به عهده میگرفتند و یا اینکه به ظاهر عذر آنها را میخواست که این حرکت ظاهری را انتخاب کردند و منافقین را به ظاهر تحتالحفظ از آنجا اخراج کردند ولی هنوز آن پایگاه  را پس از گذشت سی و چند سال حفظ کرده اند. اگر تمام این عوامل را در کنار بچینید متوجه خواهید شد صدام با استفاده از وجود این عوامل و گروهها توانست اهداف خود را به نتیجه برساند.

نقش منافقین در همکاری با موصاد جهت ترور دانشمندان هسته ای

دفاع پرس: نقش منافقین در پیشبرد اهداف عراق در جمهوری اسلامی ایران چقدر بود؟

هاشمی نژاد: منافقین نقش زیادی را برای نجات حزب بعث و بقای صدام بازی کردند و حضور منافقین برای صدام بسیار ضروری بود و تا جایی که صدام به منافقین اعتماد داشت به استخبارات خود اطمینان نداشت و در گزارشات بین المللی نیز از منافقین به عنوان ارتش خصوصی صدام نام برده شده است. این گروهک که برای رسیدن به اهداف خود دست به هرکاری میزنند و تنها یک شعار تمام عملکرد آنها را از دیدگاه خود پوشش میدهد که هدف وسیله را توجیه می کند لذا خیانت و نفاق اولین درس این گروه است و برای هر کسی که منافع آنها را تامین می کنند این نقش را ایفا میکنند و الان نیز این نقش را برای "موصاد" رژیم صهیونیستی و "سیا" آمریکا ایفا می کنند.

در سال 2009 دو مقام "سازمان سیا" به طور رسمی اعلام کردند که کشتن دانشمندان هسته ای در رابطه تنگاتنگ منافقین و "موصاد اسرائیل" تحقق پیدا کرد شهید علیمحمدی چند روز قبل از شهادت تمام مشخصاتش در سایت منافقین آمده بود.

از آشکار بودن جنایات منافقین بالاتر از این نداریم که گزارش وزارت خارجه آمریکا در سال 1997 درباره این گروهک بخوانید به مواردی اشاره میکند که برآوردی دقیق از این گروهک باشد، در این گروهک به صراحت بیان کرده که ترورها توسط این گروهک انجام شده و حزب جمهوری توسط آنها ترور شده و این امر بیسابقه است به وضوح درباره ترور سیاستمداران کشوری اذعان شود و در کنار کاخ سفید دفتر در اختیار آنها قرار دهند.

دفاع پرس: آیا دلیل انتقال منافقین در سال 63 از فرانسه به عراق و سپس راهی کردن آنها به داخل کشور توسط عراق در سال 67، جهت خلاصی از این گروه تروریستی بوده است؟

هاشمی نژاد: نه. منافقین از هر فرصت تقابلی استفاده میکردند تا به قدرت برسد و بهترین فرصت درگیری با جمهوری اسلامی همین بوده است. این گروهک پس از ترورهای بیشمار در اقصی نقاط ایران و تحمیل جنگ به ایران فکر میکردند دیگر توانی برای ایستادگی در جمهوری اسلامی باقی نمانده  لذا وقتی که اتش بس میان ایران و عراق اعلام می شود گروهک تروریستی که نقشش کمک به عراق بوده هویت ابتدایی خود را از دست میدهد و با اشتباه محاسباتی دیگر خواهان فتح تهران میشوند ولی باز به خطا میروند و این بار نیز شکست خوردند و این همان اشتباه محاسباتی بود که حنیف نژاد کرده بود که در ابتدا جرقه کوچکی ایجاد کنیم که بعد از آن تمام مردمی که معترض هستند به پا خیزند و کشوری که ضعیف شده را از پا درآوریم.

دفاع پرس: چرا صدام این گروهک را تنها تا پشت گردنه پاتاق همراهی کرد واز آن جلوتر نیامد؟

هاشمی نژاد: بین ایران و عراق اتش بس رسمی اعلام شده بود لذا آتش اولیه منافقین را برای حمله به ایران را فراهم کرد تا در سایه عراق بتوانند وارد ایران شوند و البته تجهیزات فراوانی در اختیار آنها قرار داد ولی محاسبات آنها در زمینه حمایت مردمی ناقص بود و نمیدانستند که مردم آنها را حمایت نمیکنند لذا آتش تهیه را در اختیار منافقین قرار دادند و فکر میکردند اگر در طی مسیر چند شهر توسط منافقین تسخیر شود مردم پشت سر آنها خواهند آمد که این کاملا اشتباه بود.

دفاع پرس: بعضا گفته می شود که از داخل کشور هم چراغ سبزهایی برای منافقین نشان داده شده است. این موضوع صحت دارد؟

هاشمی نژاد: در داخل کشور نه کسی منتظر آنها بوده و نه هست چرا که چهره آنها بعد از حضور در کنار صدام که یک فرد ضد اسلامی و هم ضد ایرانی بود برای همگان مشخص شد لذا گزارشات بین المللی هم می گوید در داخل ایران این گروهک از محبوبیت برخوردار نیستند ولی کسانی از سازمان مجاهدین خلق در داخل زندانها به صورت هماهنگ شده منتظر آزادی و پیوستن به این گروهک بودند و یکی از کارهایی که انها هماهنگ کرده بودند ورود این منافقین به مرزها و شورش این منافقین از داخل زندانها برای پیوستن به اعضای خارجی خود بود. تلاش دشمن بر این است که واقعیت های اتفاق افتاده در جنگ را وارونه جلوه دهد.

نگاه رئوفانه نظام نسبت به منافقین

دفاع پرس: ادامه حیات منافقین در لیبرتی دلیل منطقی دارد؟

هاشمی نژاد: اگر نگاه جمهوری اسلامی در برابر منافقین انتقام جویانه بود و از موضع خصمانه با آنها برخورد میکرد، نباید نقشی از آنها  باقی می ماند چرا که آنها یک گروه در حال جنگ هستند. اگر منافقین را از بین می بردیم هیچ بازتاب بیرونی پیدا نمی کرد همانطور که در اشرف بازتابی پیدا نکرد چرا که حس نفرت از منافقین در بین عراقیها بیش از چیزی است که میان ایرانیها وجود دارد آنها برای خدمت به صدام دوبرابراز کشتار مردم ایران، عراقیها را کشتهاند لذا اگر خدمات صدام به انها و الطاف ایران بود به این گروه در بند نبود میشد که تا حال از میان رفته باشند و ما یکی از حافظان انها شدیم. ملاحظه میکنید شیوه های مختلف افرادی که سعی میکنند منافقین را نجات دهند همچنان که در سال 67 تلاش شد با اقدام آنها اگر به زبان هم اقرار به توبه کردند از مرگ رهایی یابند و این در حالی بود که پس از رهایی بسیاری از انها به اردوگاه اشرف پیوستند. امروز هم همین روش را جمهوری اسلامی به کار برده و حدود 200 یا 300 نفر از منافقین به کشور بازگشتند.این نگاه کاملا رئوفانه جمهوری اسلامی با گروهی است که جز خیانت نسبت به مردم وطنش کار دیگری نکرده است.

قرارگاه اشرف، کمپ لیبرتی و آدمهایی که در آن مستقر هستند وسیلهای برای ادامه بقای یک عده جانی هستند که علیه کشور جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند و این جرم بزرگی است و تک تک این افراد برای بقای ادامه این جنایتها و خیانتها تلاش می کنند و اگر نگاه رئوفانه جمهوری اسلامی نبود قائده بود که سلاح از دست منافقین گرفته شود.

دفاع پرس: افرادی که در کمپ لیبرتی قرار دارند اجازه بازگشت به ایران را دارند؟ این اخبار عفو به داخل رسانده میشود؟

هاشمی نژاد: حدود 15 یا 16 سال است که جمهوری اسلامی ایران اعلام عفو نسبت به منافقین کرده ولی کسانی که در لیبرتی زندگی میکنند گاهی خود توان بازگشت به جمهوری اسلامی را ندارند در غیر اینصورت تمامی این منافقین که در کمپ نگهداری میشوند اطلاع دارند که ایران با آنهاست ولی عدهای از آنها به قدری پلهای پشت سر خود را خراب کردهاند که توان بازگشت به ایران را ندارند؛ بهطور مثال در پاکسازی اشرف تنها 100 نفر باقی مانده بودند که از طراحان اصلی ترور شهید صیاد شیرازی بودند و این منافقین که در کمپ نگهداری میشوند همواره طی یک سلسله عملیات مغزشویی و القا اینکه اگر خارج از اینجا بروید چه خطراتی متوجه شما میشود قرار میگیرند، اما این مربوط به آنهاست. لیبرتی پادگانی است که در وضعیت جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، و الان به آمریکاییها پیشنهاد داده اند که برای افزایش امنیت پادگان اسلحههای مجهز به آنها بدهند و اگر در وضعیت جنگی قرار بگیرند و سلاح به دست بگیرند فرماندهان خط مقدم جنگ نخواهند بود، بلکه بهعنوان نیروی پیاده، رو در روی مردم خواهند ایستاد. این پادگان وضعیت جنگی دارد؛ چرا که هر لحظه آمادگی رزم دارن؛د ولی فعلا سربازهای در حال استراحت هستند. ما باید این گروه را نگاه کنیم؟ رافت جمهوری اسلامی تا کجاست که با گروهی که در حال مخاصمه با جمهوری اسلامی است هیچ اقدامی علیه آنها انجام نمی دهد .اوج رافت جمهوری اسلامی در اینجاست که در مدتی که فرصت در اختیار این عده قرار داده است حدود هزار نفر از آنها خارج شدهاند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
0
0
سوژ ه عالی بود ولی تنظیم خبرتون در سطح ابتدایی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار