امروز؛

"خط روشن" تلخیصی امروزی از کتاب الغدیر رونمایی شد

رییس کانون خورشید در آیین رونمایی از کتاب «خط روشن» گفت: این کتاب برگرفته و خلاصه‌ای از مجموعه 11 جلدی الغدیر است که در قالب 200 صفحه و به زبان فارسی تدوین و تنظیم شده است.
کد خبر: ۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹ - 21October 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام محمدحسین مشکوری، رییس کانون خورشید امروز در مراسم رونمایی از کتاب "خط روشن"  با ارایه گزارشی از فعالیتهای یک ساله این کانون، گفت: عید غدیر در میان اعیاد چهارگانه اسلامی مانند ماه  میان ستارگان است.

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در باب غدیرافزود: همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: "مسئله غدیر مسئله شیعه نیست بلکه مسئله تمام انسانهاست". ما بر آن شدیم تا با ارایه کاری متفاوت به این دغدغه رهبر انقلاب پایان دهیم.

حجت الاسلام مشکوری با بیان این مطلب که عدم تولیت غدیر ما را بر آن داشت تا در این حوزه وارد شویم، گفت: موضوع غدیر را هیچ سازمانی تکریم نکرده است. بنابراین، کانون خورشید برای پوشش این نیاز به عرصه رسانه وارد شد، زیرا حوزه آموزش زمانبر است و مخاطبان محدودی را دربر میگیرد و در حوزه چاپ و نشر نیز امکان موازیکاری وجود دارد، اما رسانه این مشکلات را به همراه نداشت.

وی به فعالیت کانون خورشید در عرصه رسانههای چهارگانه مکتوب، صوتی و تصویری، فضای مجازی و تلفن همراه بر پایه کتاب خط روشن اشاره کرد و افزود: فعالیت در حوزه رسانه مکتوب به تهیه 15 هزار نسخه فیش از کتاب الغدیر علامه امینی و در نتیجه، تولید کتاب خط روشن انجامید. مجموعه 11 جلدی الغدیر نوشته علامه امینی، اثری ماندگار و مرجع در موضوع غدیر خم است که پیش از این امکان استفاده از آن برای همگان فراهم نبود. کتاب خط روشن برگرفته و خلاصهای از این مجموعه 11 جلدی است که در قالب 200 صفحه و به زبان فارسی تدوین و تنظیم شده است.

حجت الاسلام مشکوری با بیان اینکه در رسانه صوتی نیز کوشیدهایم بستههای فرهنگی صوتی را منتشر کنیم تا در زمانی کوتاه اطلاعات عمیق و فراوانی را درباره غدیر به مخاطبان ارایه دهیم، افزود: در رسانه تصویری شش کلیپ دو دقیقهای را آماده کردهایم که از امشب در رسانه ملی به نمایش گذاشته میشوند. همچنین مطالبی را در مرحله فیشبرداری جمعآوردهایم که به شکل زیرنویس تلویزیونی منتشر خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در رسانه فضای مجازی هم پایگاه الکترونیکی کانون خورشید را راهاندازی کردیم تا مخاطبان، علاوه بر دریافت اخبار جدید این کانون، از مباحث حوزه غدیر استفاده کنند و سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارند. همچنین در رسانه تلفن همراه نیز با همکاری دو اپراتور بزرگ، پیامهای فیشهای کتاب الغدیر را برای مشترکان تلفن همراه ارسال خواهیم کرد.

حجتالاسلام  مشکوری ایجاد بستر فرهنگی در ترویج موضوع غدیر را امری مهم دانست و اظهار کرد: برای اقامه نماز عید سعید غدیر 30 هزار بروشور فرهنگی غدیر را ویژه طلاب سراسر ایران منتشر کرده ایم تا در اختیار این افراد قرار گیرد. در این بروشورها توضیحاتی درباره غدیر، ادله و استفتائات علما موجود است. همچنین انتشار ویژهنامه «قنوت خورشید 2» ویژه نمازگزاران عید سعید غدیر در عید سعید غدیر امسال از دیگر برنامههای کانون خورشید است.

رییس کانون خورشید از احداث 110 باب مسجد الغدیر در سراسر کشور خبر داد و افزود: با توجه به کمبود مسجد در کشور از عید غدیر امسال تا عید غدیر سال آینده، به همت این کانون 110 باب مسجد در کشور احداث و بهره برداری می شود.

به گفته وی، اولین مسجد از تعداد یادشده با نام الغدیر و در روستای فرهوک منطقه محروم بشاگرد به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام مشکوری، پیش ساخته بودن، آماده شدن در 44 ساعت برای اقامه نماز، گنبد و گلدسته را از جمله ویژگی های مساجد الغدیر برشمرد و یادآور شد: هزینه راه اندازی این مساجد با کمک های مردمی تامین می شود.

در حاشیه این مراسم حجتالاسلام  سیدمهدی تقوی، رییس سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشورگفت: باید بکوشیم مفاهیم غدیر و صحیفه سجادیه در عرصه بینالمللی به طور خاص و با روشهایی نوین معرفی شوند. البته عید سعید غدیر با شادیهایی که به همراه خود دارد، بار سنگینی را نیز بر دوش شیعیان گذاشته است. متاسفانه به دلیل سوء درک، ضعف شناخت و بد سلیقگی برخی افراد، موضوع غدیر میان اقوام و افراد گوناگون دچار اختلاف شده است.

همچنین در پایان این نشست، محمدعلی موحد، معاون پژوهشی کانون خورشید نیز طی سخنانی اظهار کرد: موضوع غدیر رکورددار سخنان پیامبر(ص) در منابع مکتوب مخالفان مذهب شیعه است. علامه امینی در کتاب الغدیر از 110 منبع و ماخذ استفاده کرده است و البته این رقم با وجود تحولات تاریخی در طول قرنهای گذشته به یقین افزونتر شده است.

موحد از ترجمه کتاب خط روشن به زبان های عربی، لاتین و دیگر زبان های زنده دنیا در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: سی دی راهنمای دعای 54 گانه صحیفه سجادیه با عنوان " کتاب معجز نشان " تا 4 ماه آینده وارد بازار می شود.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد بر کتاب الغدیر علامه حاشیهنویسی و مستدرکنویسی صورت بگیرد تا به شبهات روز و مطالبی  که به هر دلیلی در اختیار علامه امینی نبوده است، پاسخ داده شود.

نشست خبری کانون خورشید به عنوان نخستین مرکز ترویج رسانهای معارف غدیر و صحیفه سجادیه، امروز(29 مهر) در سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار