عضو فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین دولت‌های تروریستی جهان هستند

عضو فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی گفت: صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان غربی آن‌ها با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارند و به هر شکل و شیوه‌ای برای به زمین‌زدن آن اقدام می‌کنند و حتی از پرورش تروریست‌ها و گسترش ترور در جهان هم دریغ نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ - 20June 2015

آمریکا و رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین دولت‌های تروریستی جهان هستند

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دومین کنگره بینالمللی 17000 شهید ترور، محمدمهدی مفتح گفت: حامیان و مجریان بهظاهر شبیه انسان در کمال دلسختی پا را فراتر گذاشته و از طریق ترور و حذف فیزیکی مخالفانشان اقدام میکنند. آمریکا، رژیم صهیونیستی و قدرتهای استکباری اصلیترین دولتهای تروریستی جهان هستند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نهم افزود: کشور عزیز و انقلاب بزرگ ایران یکی از بزرگترین قربانیان ترور در جهان است که از ساعات ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ترورهای هدفمند و حتی ترورهای کور برای ایجاد التهاب و ناامیدی در صفوف مردم و مسئولان مبتلا شد. ایران در این حوزه شخصیتهای بلندپایه اداری اعم از رئیسجمهور، نخستوزیر، رئیس قوه قضاییه، نمایندگان مجلس و استوانههایی چون شهیدان مفتح و مطهری تا مردم کوچه و بازار را از دست داد.

این عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران سالهاست مورد بغض استکبار جهانی و آمریکا قرار دارد، گفت: دانشمندان هستهای کشورمان که در رشتههای غیرنظامی کار پژوهشی، علمی و تخصصی انجام میدادند، به دلیل کار علمی، ترور شدند. این رفتار از علائم و نشانههای قربانیبودن جمهوری اسلامی در مسئله تروریسم است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین شیوههای مبارزه، کار بر روی افکار عمومی جهان است، اظهار کرد: متاسفانه کشورهای پیشرفته بر ابزار تبلیغات تسلط کاملی دارند. آنها با تبلیغات دروغینشان افکار عمومی جهان را آنطور که میخواهند هدایت میکنند در صورتی که براساس قوانین مصوب لازمالاجرا از جمله پروتکلها و کنوانسیونهای بینالمللی سازمانهای بینالمللی، نباید ترور وجود داشته باشد و حامیان و مجریان تروریسم نیز باید به عنوان کشورهای منفور به مردم معرفی شوند اما غربیها با بازی با افکار عمومی جهان تروریسم را وارونه نشان دادند.

عضو فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی افزود: آنها کشوری مثل ایران را که خودش بزرگترین قربانی ترور در جهان است به عنوان حامی تروریسم معرفی میکنند. در نگاه غربیها ملتی مثل ملت فلسطین که برای دفاع از حقوق اساسیشان گام برمیدارند، تندرو و تروریست معرفی میشوند. غربیها مدافعان از خاک را تروریست معرفی میکنند اما هرگز زشتی کار کشورهایی که دانشمندان را به جرم انجام کار علمی و یا شخصیتهای مذهبی و سیاسی را بنا به دلایل دیگر ترور میکنند، برای افکار عمومی جهان به تصویر کشیده نمیشود.

مفتح در پیشنهادی افشاگری جنایات کشورهای تروریستپرور را خواستار شد و افزود: یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام بدهیم این است که دنیا و افکار عمومی را نسبت به این مسائل آگاه کنیم که اولا، مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسئله ترور و حقوق بشر چیست و ثانیا، قلدرها و حامیان اصلی ترور و تروریست را به مردم جهان معرفی کنیم.

فرزند حجتالاسلاموالمسلمین شهید دکتر محمد مفتح، پدر شهیدش را مصداق تمام و کمال جنایات تروریستها دانست و خاطرنشان کرد: پدرم در ماههای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در محیط دانشگاه هدف تروریستها قرار گرفت و به شهادت رسید. این مسئله نشانگر خوی غیرانسانی و غیراخلاقی کشورهای تروریستپرور و در راسشان آمریکاست که چطور یک چهره روحانی علمی را در محیط دانشگاه هدف اقدام ناجوانمردانه خود قرار میدهند. اقداماتی از این جنس نشان میدهد که آمریکا و همپیمانان غربی این کشور به هیچ مبنای انسانی پایبند نیستند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نهم افزود: آنها با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارند و به هر شکل و شیوهای برای به زمین زدن آن اقدام میکنند حتی از پرورش تروریستها و گسترش ترور در جهان هم دریغ نمیکنند.

این عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در پیشنهادی حضور پررنگتر خانواده شهدای ترور در رسانهها را خواستار شد و گفت: بازماندگان و خانواده شهدای ترور باید حضور پررنگتری در رسانههای موثر تصویری و مکتوب داخلی و خارجی داشته باشند. آنها باید نسبت به تبیین فجایع و مظالمی که به آنها شد، تلاش بیشتری کنند.

وی افزود: به طور مثال افکار عمومی دنیا در مسئله خانواده تاثیرپذیری خاص دارد. وقتی فرزند کوچک یک شهید در رسانه حضور یابد و از والدین شهیدش پشت دوربین یا در رادیو یا در کلیپهای تصویری خاطره بگوید یا زندگی علمی، سیاسی و فرهنگی شهیدش را تبیین کند و یادآور شود که این اقدامات در میدان رزم یا حتی صحنه دفاع انجام نگرفت بلکه در محیط دانشگاه، مسجد یا در کوی و برزن انجام گرفت، تاثیر خاص دارد.

عضو فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی هشدار داد: ترور و تروریسم و گسترش خشونتگرایی میتواند برای دنیا زنگ خطری باشد که قدرتهای بزرگ دنیا اینگونه با افکار مخالفانشان در سراسر جهان رفتار میکنند. این موجودات شبیه انسان، در کمال دلسختی پا را فراتر گذاشته و از طریق ترور به حذف فیزیکی مخالفانشان اقدام میکنند.

وی با بیان اینکه «این مسئله میتواند در شکلگیری اجماع جهانی ضد کشورهای استکباری موثر باشد»، تصریح کرد: برگزاری دومین کنگره بینالمللی 17000 شهید ترور در تهران قطعا گام موثری در اتخاذ راهبردهای مشترک در مبارزه با تروریسم است. حضور کشورهای قربانی ترور در ایران و آشنایی نزدیک با خانواده شهدای ترور و مصادیق جنایات غربیها تاثیر بسزایی در تحت تاثیر قرار دادن شخصیتهای موثر این کشورها دارد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نهم ادامه داد: در این کنگرهها و نوع ارتباطی که با افکار عمومی جهان برقرار میکنیم باید با ادبیات مورد قبول دنیا صحبت کنیم به بیان روشنتر بر حق بودنمان در موضوع تروریسم را باید با ادبیات مورد قبول دنیا و با استفاده از ضوابط حقوقی پذیرفته شده بینالمللی دنبال کنیم در این صورت بهتر خواهیم توانست بر افکار عمومی جهان تاثیر گذاریم.

این عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این کنگره به واسطه حضور میهمانان خارجیاش و حضور گسترده رسانههای حاضر در آن فرصت بسیار خوبی است که با استفاده از ادبیات رایج جهان علیه ترور و تروریسم بین کشورهای قربانی ترور و انسانهای آزادیخواه اجماع به وجود آوریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها