گزارش خبرنگاران دفاع پرس از عشق بازی مردم با دریادلان؛

بوسه‌ی موج خروشان ملت بر دستان بسته غواصانی که تا آخر ایستادند

مراسم تشییع پیکرهای مطهر 175 شهید غواص و 95 شهید گمنام با حضور خیل عظیم عاشقان از میدان بهارستان تا معراج شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶ - 17June 2015

بوسه‌ی موج خروشان ملت بر دستان بسته غواصانی که تا آخر ایستادند

به گزارش خبرنگاران دفاع پرس، مراسم تشییع 175 شهید غواص و 95 شهید گمنام با حضور خیل عظیم جمعیت و مردمی که از ساعتها پیش از آغاز رسمی مراسم در میدان بهارستان به انتظار نشسته بودند، از میدان بهارستان تا معراج شهدا در خیابان بهشت برگزار شد.

صدها خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی بر روی ساختمانهای بلند اطراف میدان بهارستان برای پوشش خبری این مراسم تشییع حضور داشتند.

** حضور مردم از اقصی نقاط ایران در مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده

شاید آنچه تشییع 270 شهید تازه تفحص شده را از دیگر تشییعهای سالهای اخیر متمایز کرد حضور مردم از سراسر ایران اسلامی در این مراسم بود. مردمی که شاید به تازگی از مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد رحلت امام به شهرهای خود بازگشتهاند و دیروز نیز برای شرکت در تشییع این شهدا مجدد عازم تهران شدند.

** توزیع پرچمهای منقش به جمله «ما ایستادهایم» در آستانه شروع مراسم

در ساعتی مانده به آغاز تشییع این شهیدان تازه تفحص شده پرچمهای زرد رنگ منقش به جمله «ما ایستادهایم» در بین شرکتکنندگان در این مراسم توزیع شد که حامل پیام صلابت و ایستادگی مردم ایران به تیم مذاکره کنندگان هستهای کشورمان است. همچنین در این مراسم شرکتکنندگان طومار گزارهبرگ هستهای ملت ایران را امضا کردند.

 ** راهپیمایی دانشجویان دانشگاههای تهران به سوی میدان بهارستان

دانشجویان بسیجی دانشگاههای تهران بزرگ، بهمنظور تشییع پیکر مطهر 270 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، از لانه جاسوسی سابق آمریکا تا میدان بهارستان راهپیمایی کردند.

** حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکرهای شهدا

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مهرداد بذرپاش، نادر قاضی پور، مجتبی رحماندوست و حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود نبویان در مراسم تشییع پیکرهای مطهر 270 شهید تازه تفحص شده حضور یافتند.

** کوثری: پیام استقبال گسترده مردم از کاروان شهدا «جدیت مسئولان در مسیر انقلاب» است

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس مستقر در مراسم تشییع 27 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، با اشاره به حضور با شکوه مردم در این مراسم اظهار داشت: یکی از پیامهای مردم ایران در مراسم تشییع شهدای گمنام، ایستادگی، مقاومت و وحدت برای انهدام داعش است.

وی با تقدیر از استقبال گسترده مردم از شهدای گمنام گفت: مردم با این حضور گسترده به مسئولین ما پیغام میدهند که راه انقلاب را با جدیت ادامه دهند.

این نماینده مجلس افزود: مقاومت در برابر خواستههای نامشروع دشمنان، و پاسداری از خطوط جمهوری اسلامی از دیگر پیامهای حضور مردم در این مراسم است.

 **  بعد از سقوط صدام، عملیاتهای تفحص را در خاک عراق آغاز کردیم

سردار"علیرضا افشار" جانشین معاونت فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح  و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفتوگویی با اشاره به عملیات کربلای 4 اظهار داشت: این عملیات یک عملیات آبی خاکی بود که قرار بود رزمندگان با عبور از جزیره ام الرصاص که وسط اروند رود واقع است، عملیات را انجام بدهند؛ اما به دلایلی همچون خیانت برخی از گروهکها از داخل و مخابره اطلاعات از طریق آمریکا به عراق عملیات لو رفته بود و دشمن برخی از غواصان و خط شکنان را به اسارت گرفت و در ابوالخصیب به شهادت رساند.

وی افزود: برخی سعی داشتند فرماندهی جنگ را زیر سوال ببرند اما باید بدانند که با خیانت برخی از دوستانشان این اتفاق افتاد. پس از عدم الفتح عملیات کربلای 4 با مدیریت قوی و شجاعانه دو هفته بعد عملیات کربلای 5 انجام شد و این عملیات در محور شلمچه صورت گرفت.

سردار افشار خاطرنشان کرد: در منطقه عملیاتی کربلای 5 دشمن موانع عملیاتی بسیاری را ایجاد کرده بود اما در این عملیات تلفات بسیاری بر  دشمن وارد کردیم. پس از این عملیات باعث شد که غرب و شورای امنیت سازمان ملل با ناامیدی از صدام، تلاش کردند تا قطعنامه را تصویب کنند.

وی در خصوص پیروزی در عملیات کربلای 5 نیز اظهار داشت: وقتی رزمندگان از محور عملیاتی عبور کردند و به سنگرهای دشمن رسیدند. دیدند دشمنان با بیژامه استراحت میکنند. دشمن در این عملیات غافل گیر شد.

سردار افشار با بیان اینکه من در آن عملیات مسئولیت ستاد را بر عهده داشتم، گفت: این عملیات با حفاظت بسیار بالایی انجام شد. خوشبختانه در دوران دفاع مقدس یک وحدت ملی وجود داشت و همه به این وحدت افتخار میکنند. دشمن از طریق رسانهها تلاش کرد تا دفاع مقدس را زیر سوال ببرد اما موفق نشد. در تاریخ جنگهای معاصر سابقه ندارد که دو ابرقدرت شرق و غرب در مقابل یک کشور بایستند. مردم در دفاع مقدس در برابر شرق و غرب ایستادند و افتخار و عزت را به ارمغان آوردند.

وی تصریح کرد: برخی اوایل با دفن شهدای گمنام در اماکن عمومی همچون دانشگاه مخالفت میکردند اما یاد شهدا در همه جا نیاز و تاثیرگذار است. ملت ایران هنوز در صحنه هستند و از خود حماسه نشان میدهند.

سردار افشار در خصوص تریج فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت: زوایای حماسه  و افتخار باید در عرصههای مختلف بیان شود و این فرهنگ باید در عرصههای سیاسی و اقتصادی رونق یابد. ما باید از این سرمایه معنوی در حوزه های دیگر استفاده کنیم.

وی در خصوص 95 شهید گمنام که همراه با 175 شهید غواص امروز تشییع میشوند، گفت: این شهدا مربوط به سایر عملیاتهای دفاع مقدس هستند. یافتن شهدای مفقود الاثر نیاز به کاوشهای بسیار سختی دارد. عدهای که امروز کار تفحص را انجام می دهند انسانهای عاشقی هستند که در این راه شهید نیز دادهاند. بعد از فروپاشی صدام ما توانستیم که ادامه عملیاتهای تفحص را در خاک عراق انجام دهیم.

سردار افشار گفت: برخی از شهدا که دارای پلاک هستند، پیکرهایشان را به خانوادههایشان تحویل میدهند و جهت احراز هویت، سایر شهدا آزمایشات DNAصورت میگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح تا یافتن آخرین شهید گمنام تفحص را انجام خواهند داد. البته کار تفحص به دلیل وسعت منطقه کار سختی است و براساس عملیات و شهدای آن عملیات تفحص را انجام میدهند.

**پیام حضور شهدا؛ پایان حیات ننگین دنیای استکبار است

سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده در میدان بهارستان و در جمع خیل عظیم عاشقان شهدا با اشاره به شهدای حزب موئتلفه اسلامی که امروز سالگرد شهادتشان است، گفت: چند جوان برومند با اعدام انقلابی حسنعلی منصور که نخست وزیر رژیم شاه بود و قرارگاه ننگین کاپیتولاسیون را در مجلس اعلام کرده بود. منصور قصد داشت که ایران را اسیر آمریکا بکند اما همین جوانان یعنی شهیدان صفارهرندی، امانی، بخارایی و بیگ نژاد مانع این کار شدند.

وی افزود: ما امروز برای تشییع جنازه جوانان غیرتمندی دور هم جمع شدهایم که میخواهیم یک بار دیگر مثل همان جوانان غیرتمند 50 سال پیش و مثل همان غواصان دریادلی که از دریاها عبور کردند و با دست بسته شهید شدند و تسلیم دشمن نشدند. بر آرمانهایمان که همان آرمانهای شهداست پافشاری کنیم و یکبار دیگر بر گوش زیاده خواهان عالم سیلی بزنیم.

سرلشکر رضایی تصریح کرد: امروز روشن شد که شهدا زنده هستند. دو یا سه هفته است که اخبار این شهدای غواص و خط شکن به گوش مردم رسیده است. ایران امروز غوغاست و عاشورایی به پا شده است.  یک بار دیگر عطر شهادت فضای کشور ایران اسلامی در بر گرفته است. یک بار دیگر صدای کاروان شهدا به صدا درآمده است که ای ملت ایران ای جوانان وطن ما بیداریم ما زندهایم. ندای درونی آنها در جان ایرانیها در داخل و خارج از کشور موجی از عواطف را ایجاد کرد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تاکید کرد: پاسخ بی نظیری که ملت ایران به این ندای درونی شهدا دادند و جوانانی که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده بودند و اخبار را دورادور شنیده بودند با پاسخهایی که دادند، با ابراز احساساتی که کردند چه به صورت حضوری و چه در فضای مجازی و چه در کوچهها و خیابانها و چه در حجله بستنهایی که امروز در سراسر خیابانهای ایران شاهد آن هستیم. ثابت کردند که پیروان راستین این شهدای عزیز هستند و این مسئله مهمی است.

وی افزود: آن هم در شرایطی که امروز در فضای بین المللی ما نیاز داریم که یک بار دیگر جوشش و خروش آن ارزشهای انقلابی را داشته باشیم. دولت مردان ما اکنون در حال مذاکره هستند. نشان دادن این خشم انقلابی از سوی ملت ایران بسیار معنادار است. داعش و گروههای تکفیری خودشان را به 35 کیلومتری بغداد رساندهاند. بایستی از سوی ملت ایران به آنها پیامی داده میشد. در یمن مظلوم روزی نیست که در همه ماههای سال حتی ماههای حرام بمباران میشوند.

سرلشکر رضایی گفت: لازم بود بار دیگر از سوی شهدا یک قیامی در ایران به وجود بیاد و فریاد الله اکبری بلند و به دنیا اعلام بشود که فکر نکنید که میتوانید به حیات ننگین خودتان ادامه بدهید..

وی با بیان اینکه اسامی غواصان را در آینده همه شما خواهید شنید، اظهار داشت: حدود 270 شهید را امروز تشییع میکنیم که 175 نفرشان غواص و خط شکن هستند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در ادامه به بیان نقش غواصان در دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: غواصان حساس ترین ماموریت خط شکنی را برعهده داشتند. یعنی یک ساعت قبل از این که عملیات شروع بشود. غواصها از ساحل خودی و در دل تاریکی شب به سمت سنگرهای دشمن بایستی حرکت میکردند.

وی دلیل به کارگیری غواصان در عملیاتهای دفاع مقدس گفت: از سال 62، جنگ به بن بست رسید و ما به این نتیجه رسیدیم که جنگ را باید به دریا و رودخانه و تالاب بکشانیم. لذا ناچار شدیم به نیروی جدیدی به نام غواصان مجهز بشویم. به طوری که در والفجر 8 ما با 2 هزار غواص به ساحل دشمن حمله کردیم.

در عملیات کربلای 4، تعداد کمی از غواصان وارد خط شده بودند. مساله به این سادگی نبود وقتی غواصها از ساحل خودی رها میشدند و به سمت دشمن میرفتند. فقط سرشان از آب بیرون بود. با این که ما در دل تاریکی شب حمله میکردیم اما نور ستارهها سطح آب را روشن میکرد در حالی که دشمن میدید چیزهای سیاهی به سمت آنها میآید، شهدا و غواصهای ما وارد خط شدند. این اواخر بخاطر این که دشمن از عملیات والفجر 8 ترسیده بود، آمده بود نورافکنهایی را در ساحل خودش گذاشته بود و هر سه ربع ساعت روشن میکرد وتمام سطح اروند رود را و سطح دریا را با نورافکن میدید. بچه ها باید در چنین شرایطی میرفتند.

سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با اشاره به رصد دقیق سطح رودخانه اروند توسط عراقیها در جریان عملیات کربلای 4، گفت: بعثیها تمام سطح اروند رود و تمام سطح دریا را با نورافکن میدیدند. غواصها باید در چنین شرایطی به پیش میرفتند. کار غواصها این بود که خودشان را به تیربارهایی که در ساحل کار گذاشته شده بودند، برسند و آنها را خاموش کنند، تا موج دوم که موج قایقها بود بتوانند در زیر سایه امن  و با امنیت کامل خود را به ساحل برسانند.

وی افزود: غواصها شجاعترین افراد ما هستند؛ اما در میان صداهایی عاشقانه و خالصانه «شعار میدهند». در عملیاتهای والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، خیبر و بدر، غواصها مهمترین سنگر دفاعی دشمن را نابود میکردند.

فرمانده اسبق سپاه اضافه کرد: پس از کشف پیکرهای شهدای غواص، صداهایی از اجانب برخاست مبنی بر اینکه "درست است اینها مظلوم واقع شدند و دست بسته شهید شدند، اما اینها در خاک عراق چه میخواستند"؛ برخی رادیوهای بیگانه و دشمنان ملت ایران که در طول هشت سال دفاع مقدس همراه صدام بودند گفتند که "نباید اینها را دست بسته شهید میکردند؛ اما اینها داخل خاک عراق چه میخواستند".

رضایی در پاسخ به این شبههافکنیها گفت: شما میخواستید بعد از این که ما متجاوزین را از سرزمینمان بیرون کردیم به آنها گل میدادیم و تشویقشان میکردیم؟ اگر این غواصها بعد از عبور از دریا در 15 کیلومتری عمق خاک عراق نمیجنگیدند آیا امروز ایران امنیت داشت؟ اگر صدام بعد از آزادسازی خرمشهر تنبیه نمیشد آیا دولتهای دیگر و کشورهای دیگر چشم طمع به ایران نمیدوختند؟ ما باید دشمن را تعقیب و تنبیه میکردیم؛ دشمنی که به ملت ایران تجاوز و 5 استان ایران را اشغال کرده بود اگر بدون تنبیه و بدون مجازات به خانه خود میرفت امروز هر کس دیگری میتوانست وارد ایران بشود و بگوید "با صدام چه کردند و چه بلایی بر سر صدام آمد؟ پس ما هم به ایران حمله میکنیم"؛ بنابراین تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند.

** غواصان ما برای استقلال و پیشرفت کشور جان دادند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: غواصان ما برای استقلال و پیشرفت کشور جان خودشان را تقدیم کردند. هرچند دشمنان دستانشان را بستند، ولی آنها تسلیم نشدند و در مقابل دشمن زانو نزدند.

وی استقلال، پیشرفت، آبادانی، و حفظ ارزشهای انقلاب را نیازمند مقاومت، ایستادگی، رشادت، و شهادتطلبی دانست و افزود: ملتی که شهادت نداشته باشد شکست میخورد. «ایمان» و «شهادت» شعار غواصها بود. دشمن به سوی آنها تیراندازی میکرد، اما غواصها در میانه آب متوقف نمیشدند؛ آنها پیش رفتند، جنگیدند، خط دشمن را منهدم کردند و به عمق مواضع دشمن هجوم بردند.

سرلشکر رضایی در ادامه گفت: اخیرا گفتند "این شهدا در یک عملیات شکست خورده بودند؛ یعنی کربلای 4"؛ اگر کربلای 4 شکست خورد چطور 12 روز بعد ایران بزرگترین عملیات خودش را در همان منطقه انجام داد؟ اما چرا این شایعات را مطرح میکنند؟ چرا میگویند ملت ایران شکست خورده است؟ چرا میگویند که ملت ایران نمیتواند روی پای خود بایستد؟ چرا انقلاب را تخریب یا تحریف میکنند؟ چرا این کارها را میکنند؟ چون دنبال یک هدف هستند؛ میخواهند راه شهدا و راه ایستادگی را سد کنند. میخواهند راههای مقاومت، ولایت، امام(ره)، ایستادگی، پیروزی، آزادسازی خرمشهر، شکست دشمنان اسلام و قرآن را با تبلیغات سد کنند؛ اما امروز همه اعتراف کردند که ایران لنگرگاه منطقه است.

فرمانده اسبق سپاه اضافه کرد: آنها بهصورت حساب شده جنگ و انقلاب را زیر سوال میبرند، انقلاب را تحریف میکنند تا راه شهدا در این کشور ادامه پیدا نکند؛ اما خودشان و همه دنیا به این نتیجه رسیدهاند که ایران لنگرگاه منطقه است.

وی ادامه داد: اگر ایران نبود این ناامنیهای منطقه تمام 500 میلیون جمعیت منطقه را در بر میگرفت. تمام دنیا دارند اعتراف میکنند که ایران لنگرگاه منطقه است. اما از این لنگرگاه چه میخواهید؟ چرا زیادهخواهی میکنید؟ چرا جلوی پیشرفت ملت ایران را میگیرید؟ ملتی که فرهنگ و تاریخش میتواند به منطقه، جهان و کشورهای اسلامی کمک کند؛ چرا برای این کشور و تمدن و فرهنگ مزاحمت درست میکنید؟

فرمانده اسبق سپاه با طرح این پرسش که شهدای ما چه کردند؟ گفت: شهدای ما در یک آزمون سخت و بینظیر تاریخی، ملت ایران را به سربلندی رساندند؛ برای اولین بار زنجیره شکستهای تاریخی و جدا شدن بخشهایی از سرزمین ایران را پاره کردند؛ برای اولین بار پس از 200 سال شکستهای پی در پی در طول تاریخ ایران سرزمینهای اشغالی را آزاد کردند. ایرانیان در 200 سال گذشته، از دست رفتن سرزمینهای بسیاری را مشاهده کردند، اما شهدای ما به این روند پایان دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نتیجه میگیریم که هم سیاستمداران ما و هم رزمندگان، بسیجیان، و ارتشیان امروز راه شهدا را ادامه میدهند. مسیر شهدا پرچمداری دارد به نام «ولایت». پرچمدار شهدا، پرچمدار امام، پرچمدار انقلاب، امروز ولی امر مسلمین است، که مثل یک لنگر، کل انسجام ایران را نشان داده است، و امروز ملت ایران با رهبری ایشان بیش از گذشته در منطقه توانسته اقتدار واقعی یک ملت را به نمایش بگذارد.

رضایی با اشاره به سر دادن شعارهای انقلابی از سوی جمعیت تشییعکننده اظهار داشت: این صداها را کسانی که پشت میزهای مذاکره هستند باید به خوبی بفهمند. این صداها از عمق دل جوانانی برمیخیزد که حاضرند تا آخرین قطره خونشان را فدای سربلندی، استقلال و آزادی ایران اسلامی کنند.

وی به حضور حدود 200 خبرنگار خارجی برای پوشش خبری این مراسم اشاره و تصریح کرد: امیدوارم این خبرنگاران این فریادها را که صدای واقعی ملت ایران است به گوش جهانیان برسانند، تا جهانیان بدانند که ملت ایران به هیچ وجه از خواستههای خود عقبنشینی نمیکنند، و راه شهدا و امام(ره) را ادامه خواهند داد.

** نگویند «آب خوردن» نداریم و در محاصره هستیم

فرمانده اسبق سپاه به سخنان برخی مسئولان درخصوص تحریم و مسئله هستهای نیز اشاره کرد و افزود: نباید در ایرانِ ما علائم غلط به دنیا بدهند، در ایرانِ ما نباید حرفهای غیرواقعی را از سوی ملت ایران مطرح کنند. کسانی که در این کشور زندگی میکنند نباید اخبار غلط به دنیا بدهند. نگویند که ما آب خوردن نداریم؛ نگویند که کشور ما در محاصره است؛ و نگویند که ما نمیتوانیم روی پای خود بایستیم.

سرلشکر رضایی تصریح کرد: ملت ایران، از جوانان، اندیشمندان و نخبگان آن قدر غنی و آنقدر از انرژی، معرفت، عرفان و معنویت مملو است که همه دنیا را میتواند سیراب کند، و نظام اسلامی ما به همه دنیا و به همه انسانهای عالم میتواند کمک کند.

وی گفت: من از سوی همه رزمندگان دفاع مقدس دارم اعلام میکنم که کسی از نجابت ما سوءاستفاده نکند؛ در دنیا کسی از نجابت ملت ایران سوءاستفاده نکند. اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش درآید مطمئن باشید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد؛ همانطور که در جنگ این افسوس را خوردید.

** دوران قاجار و پهلوی دیگر تکرار نخواهد شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: پیام ملت ایران این است که ما دوران قاجار و دوران پهلوی را دیگر تکرار نخواهیم کرد. دیگر سیاست خارجی قاجاری و سیاست خارجی پهلوی به این کشور برنخواهد گشت.

فرمانده اسبق سپاه با بیان اینکه ما به 300 سال وابستگی، عقبماندگی، و تجزیه ایران پایان دادهایم، اظهار داشت: ما با کسی جنگ نداریم. ما میگوییم حرف منطقی ملت ایران را گوش کنید. ما در چارچوب اصول و مقررات بینالمللی، غنیسازی میخواهیم؛ شما مزاحمت ایجاد نکنید. شما نگاه تبعیضآمیز نداشته باشید. ما به دنبال بمب اتم و جنگ نیستیم، بلکه به دنبال آزادگی و پیشرفت خودمان هستیم. همین غواصهای دست بسته ما دارند به شما میگویند که اگر دستهای ما (ملت ایران) بسته باشد و ما را تیرباران کنید ما تسلیم زور و زیادهخواهی نخواهیم شد.

سرلشکر رضایی تأکید کرد: ما از همین مکان به همه دنیا اعلام میکنیم که به دنبال حقوق انسانها، حقوق ملتها و امنیت در منطقه هستیم؛ ما به دنبال این هستیم که منافع ملیمان حفظ شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال مقابله با  متجاوزان منطقه هستیم؛ از اسرائیل  تا عربستان. ما امروز پرچم امنیت را بلند کردهایم و میگوییم تجاوز و تروریسم باید تمام شود. نگویند نیروهای حزباللهی میخواهند در این کشور جنگ درست کنند. ما به دنبال آرامش و امنیت هستیم، اما نمیخواهیم با دست باز، شرف ما را زیر پا بگذارند و ما را تسلیم کنند. (شعار هیهات من الذله جمعیت تشییعکننده) دنیا مطمئن باشد تا رهبری و ولایت فقیه و شهادتطلبی در این کشور وجود دارد هیچ کشوری نمیتواند به ایران اسلامی حمله کند؛ پس بنشینید و فکرهای خود را روی هم بگذارید، و برای نقشههایتان اعم از ایجاد فتنه در داخل کشور، و تجاوز از خارج کشور، هر کاری میخواهید انجام دهید، کمی فکر کنید تا پس از شکست نقشههایتان پشیمان نشوید.


**سردار شکریپور: پیام شهدا تسلیمناپذیری در برابر مستکبران است

سردار شکریپور یکی از فرماندهان ناجا در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس مستقر در مراسم تشییع 27 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، با اشاره به اینکه جبهه استکبار نسبت به دوران جنگ تغییر موضعی نسبت به انقلاب نداده است، گفت: انقلاب در گستره غرب آسیا، جنوب و شمال آفریقا نفوذ کرده، و بر همین اساس دنیای استکبار با راهاندازی گروهک داعش و ایجاد جنگ نیابتی در سوریه و عراق به تقابل با ما پرداخته است.

وی افزود: امروز امریکا بهصورت نیابتی رو در روی انقلاب ایستاده، و چون دریافته که انقلاب را نمیتواند در مرزهای کشورمان محصور کند بهصورت نیابتی رودر روی ما ایستاده است.

این فرمانده ارشد انتظامی با اشاره به اینکه شهدای غواص نشانه رادمردی رزمندگان در دوره دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: شهدایی که امروز تشییع آنها صورت میگیرد این نوید را میدهند که اگر میخواهیم زنده بمانیم نباید در مقابل کفر سر تسلیم فرود آوریم.

 ** وزیر کشور سوار بر موتور سیکلت در مراسم تشییع شهدای گمنام

رحمانی فضلی پس از حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر 270 شهید تازه تفحص شده قصد حضور در جلسه ای مهم داشت که با خیل عظیم عاشقان شهدا مواجه شده و فارغ از آداب و پروتکل های امنیتی و حفاظتی با موتور سیکلت به محل کار خود بازگشت.

** طیبنیا: وظیفه ما در قبال شهدا، تحقق اقتصاد مقاومتی است

"علی طیب نیا" وزیر اقتصاد و دارایی ضمن حضور در مراسم تشییع پیکرهای 270 شهید تازه تفحص شده در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: شهدا و به خصوص شهدای غواص و گمنام از ما مسئولین انتظار دارند که راهشان را ادامه بدهیم لذا تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصادی پویا جهت شکوفایی نظام جمهوری اسلامی، وظیفهی ماست. وی افزود: ما باید اقتصادی را شکل دهیم که در برابر تحریمها شکننده نباشد.

** پیکرهای شناسایی شده در زادگاهشان تشییع میشود/ انجام آزمایشات DNAجهت احراز هویت شهدای گمنام

پیکرهای مطهر 175 شهید غواص و 95 شهید دوران دفاع مقدس پس از تشییع تا معراج شهدا، آن پیکرهایی که دارای پلاک هستند و شناسایی شدهاند، جهت دفن در زادگاهشان به خانوادههایشان تحویل داده خواهد شد.

همچنین سایر پیکرهایی که قابل شناسایی نباشند، از طریق آزمایش DNAجهت احراز هویت آنان تلاش خواهد شد.

لازم به ذکر است طی آزمایش DNA، هویت ژنتیکی پیکرهای شهدا کشف و با آزمایشهایی که از خانوادههای شهدا گرفته شده است، تطبیق داده خواهد شد.

شهدایی که هویت آنان احراز نشود نیز به عنوان شهدای گمنام مهمان شهرها خواهند بود.

خاطرنشان میسازد سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروی مسلح پیش از این در نشستی خبری گفت: 175 شهید غواص تازه تفحص شده از نیروهای لشکرهای 25 کربلا(اعزامی از مازندران و گلستان)، 14 امام حسین(ع)(اعزامی از اصفهان)، 41 ثارالله(اعزامی از کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان) و 7 ولیعصر(عج)(اعزامی از خوزستان) بوده است.

همچنین روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین طی اطلاعیهای برخی شایعات مبنی بر اعلام اسامی شهدا را رد کرد و تاکنون هیچ اسمی از شهدای غواص و سایر شهدای گمنام منتشر نشده است.

** نبویان: پایداری بر اصول درس شهداست؛ دولت با پایداری به پیروزی میرسد    

حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در حاشیه تشییع 270 شهید دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدای ما برای دفاع از ارزشهای اسلام ناب محمدی (ص) جانهای پاک خود را نثار کردند، گفت: امروز هم اگر دشمن زیاده خواهی کند همین جوانان پای انقلاب ایستاده و دفاع میکنند.

وی صیانت از حقوق ملت ایران را یکی از دستاوردها ایستادگی شهدا دربرابر دشمنان عنوان و خاطر نشان کرد: زمانی که کشورهای غربی به ایران پشت کرده و حمایت های خود را از صدام انجام دادند شهدای ما به میدان رفتند و در برابر ظلم ایستادند.

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این سوال که آیا امروز صدام پیروز شده و یا ملت ایران؟ تصریح کرد: صدام در طول 8 سال دفاع مقدس با وجود حمایتهای مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی کشورهای غربی هیچگاه نتوانست در مقابل ملت ایران به پیروزی دست یابد.

حجت الاسلام نبوی در پایان با تاکید بر ادامه دادن راه شهدا و پایداری بر اصول و آرمانهای انقلاب گفت: درس شهدا پایداری است و امروز هم دولت ما باید همین راه را ادامه دهد چرا که این راه ختم به پیروزی است.

** مادری چشم انتظار: امروز سرشوق آمدم/ امید دارم که پسرم این روزها میآید
    
مادر شهید مفقودالاثر "یزدان میرزا کوچک" در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس مستقر در مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده ی دوران دفاع مقدس، در حالی که صورتش را اشک پوشانده بود و دستش را بر روی قاب عکس فرزندش میکشید با نگاهی به پیکرهای شهدای تازه تفحص شده گفت: 29 سال است که منتظر برگشتن فرزندم هستم. وقتی فهمیدم که شهدای عملیات کربلای 4 را آوردهاند، نمیدانید خودم را چگونه به کمیته جستجوی مفقودین رساندم.

وی ادامه داد: شاید اصلا نفهمیدم چه پوشیدم و چگونه آمدم. اما به جرات میگویم تا به حال این قدر سر شوق نیامدهام. چرا که مطمئنم پسرم را همین روزها پیدا میکنم.

مادر شهید با بیان اینکه تمام این 29 سال را با جای خالی او زندگی کردم، گفت: من تحمل یک روز دوری از پسرم برایم سخت است. همیشه رختخوابش را در اتاقش پهن میکنم که تا یک روز صبح بیدار شوم و او را در کنار خود ببینم.

وی تمام آرزویش را در آغوش کشیدن فرزندش عنوان کرد و گفت: شاید هر کسی در زندگی خود آرزویی داشته باشد اما آرزوی من فقط داشتن نشانی از فرزندم است.

این مادر چشم انتظار در پایان تاکید کرد: خوشحالم که هنوز مردم به عشق شهدا اینگونه به خیابانها میآیند. اصلا فکر نمیکردم این جمعیت را مشاهده کنم. اما این مردم نشان دادند که هنوز پای آرمانهای شهدا ایستادهاند.

** کوثری: "ما ایستادهایم" پیام تجدید میثاق مردم با شهدا

    
"
محمد اسماعیل کوثری" نماینده مجلس شورای اسلامی و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفتوگویی در خصوص تشییع پیکرهای 270 شهید گفت: خیل عظیم جمعیت این پیام را به دنیا منتقل میکند که آمدهاند تا با شهدا پیمان مجدد بسته و بگویند که ما پشت سر ولی امر مسلمین ایستادهایم. شهدا رفتند تا آسایش را برای ما به ارمغان آورند. شهدای غواص دسته بسته نشان دادند که با دست بسته نیز کوتاه نیامدند. این رزمندگان به دنبال حق خواهی بودند و جان خود را در راه این هدف دادند.

وی افزود: حضور ملت این هشدار را به تمام مسئولین و تیم مذاکره کننده میدهد که ما ایستادهایم و اگر به ناحق بخواهند امتیازی از ما بگیرند، در صحنه هستیم و زیاده خواهیها را نمیپذیریم. همچنین جانمان را همچون شهدا بر سر دست گرفتهایم تا ملت عزیز ایران، مسلمان و آزادی خواه به سربلندی برسند.

سردار کوثری درخصوص آثار و برکات این مراسم گفت: مردم تهران امروز به دنیا این پیام را میدهند که در راه حق و حقیقت ایستادیم و راه شهدا را ادامه خواهیم داد. زیاده خواهان نمیتوانند منافعشان را به ملت ایران تحمیل کنند و مورد قبول مردم نیست.

وی در پایان گفت: مردم در شهرستانها با یک آمادگی بیشتری از مردم تهران جهت تشییع شهدا حضور خواهند یافت تا موجب شگفتی دنیا شوند.

**  حضور پر شور مردم در مراسم تشییع شهدا مانع اجرای نقشههای دشمنان میشود

سرهنگ علیرضا جهانگیری در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس مستقر در مراسم تشییع 27 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس گفت: بسیاری از جوانانی که امروز در این اجتماع شرکت کردند به دلیل رشادتهایی که شهدای غواص ما انجام دادند به اینجا آمدهاند تا از کسانی که برای حفظ امنیت کشور تلاش کردند استقبال کنند.

وی افزود: حضور پر شور و گسترده جمعیت در مراسم امروز نشان دهنده پیوند بین نسلها و تقویت روحیه جهادی، و عاملی است تا فرصتطلبان داخلی و خارجی فضایی برای فعالیت پیدا نکنند.

** تهران تا صبح میزبان شهیدان است

معراج شهدا در خیابان بهشت آماده میزبانی از مراسم احیای مردم شهیدپرور ایران تا صبح خواهد بود. در این مراسم که تا نماز صبح ادامه خواهد داشت، وعاظ و مداحان کشورمان نیز حضار را به فیض خواهند رساند.


/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها