حجت‌الاسلام سعیدی:

ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی مهمترین هدف جنگ‌های نیابتی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمنان با به راه انداختن جنگ‌های نیابتی، به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی در دنیای اسلام هستند.
کد خبر: ۴۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ - 15June 2015

ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی مهمترین هدف جنگ‌های نیابتی است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، صبح امروز در همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه پاسداران که در ستاد کل سپاه برگزار شد، با اشاره به وظایف روحانیت در نیروهای مسلح اظهار داشت: اولین رسالت یک روحانی این است که با سلوک رفتاری و اخلاقی خود افراد را جذب کند و رفتارش ترویج دهنده الگوی مناسب فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: دومین وظیفه ما اجرای صحیح فعالیتهای مربوط به روحانیت اعم از نماز جماعت، احکامگویی، روزهخوانی و اینگونه وظایف تحت مدیریت فرهنگی اسلامی است.

سعیدی تصریح کرد: امروز در عرصه بینالمللی با دو نوع تهدید مواجه هستیم؛ که اولین تهدید «جنگهای نیابتی» است، که آمریکا دیگر بهطور مستقیم با ما نمیجنگد، و با روشن کردن آتش جنگ درونتمدنی در جهان اسلام به دنبال اهداف و منافع خود در منطقه است؛ نتیجه این مدل را امروز در یمن، سوریه، عراق مشاهده میکنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: اینها با این رویکرد به دنبال ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل در دنیای اسلام هستند.

حجتالاسلام سعیدی تصریح کرد: دومین چالشی که از سوی آمریکا در منطقه با آن مواجهیم، ترویج و تقویت سه مدل بدلی از اسلام تحت عنوان «هلال شیعی» است.

وی در این رابطه افزود: مدل اول اسلام تکفیری ـ وهابی است که با تریبون عربستان کار خود را انجام میدهد. مدل دوم اسلام سکولاری است که ترکیه آن را ترویج میدهد. مدل سوم نیز اسلام «شیعه لندنی» است که توسط سید صادق شیرازی تبلیغ میشود. در این مدل با حمله مستقیم به مقدسات اهل سنت، ضمن بر هم زدن وحدت، زمینهی افراطیگری را در میان اهل سنت نسبت به شیعیان ایجاد میکند. درواقع این مدل رفتار خدمت نیست، بلکه خیانت به اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه دومین رویکرد این مدل را، ترویج عزاداریهای خنثی و غیرمتعارف عنوان کرد و بیان داشت: از دل این نوع عزاداریها تنها تفرقه و شبهه و تبلیغات سوء بیرون میآید.

سعیدی ادامه داد: ما در درون با دو چالش رو به رو هستیم که اولین مورد آن بحث مسئله هستهای است که در این رابطه موضع حضرت آقا واضح و شفاف است، ایشان می گویند باید در مذاکرات ایدهآلها، یا مطلوبها تحقق یابد و ما نیز از مذاکره کنندگان همین مطالبه را داریم که اگر ایده آل ها محقق نشد حداقل مطلوب های ملت ایران محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم؛ خطاب به روحانیون شاغل در سپاه اظهار کرد: سپاه یک نهاد انقلابی، اصولگرا و ولایتمدار است که فراتر از همه احزاب و گروهها عمل میکند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت: همانطور که برای پیروزی در عملیاتهای نظامی باید خط مشی قرارگاه مرکزی را اجرا کنیم تا به وحدت دست یابیم، در خصوص عملیاتهای سیاسی نیز موظف هستیم تحت فرمان قرارگاه مرکزی عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها