ویژگی های حضرت ولیعصر(عج) در روایات

آیت الله مکارم شیرازی گفت: حضرت ولیعصر(عج) با نور خود حیات دوباره به جامعه می بخشد و از طریق ایشان عدالت در جامعه برقرار می شود و ظلم و ستم و خرابی از بین می رود، بنابراین حضرت ولیعصر(عج) مجری هدایت، عدالت و معنویت هستند.
کد خبر: ۴۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ - 03June 2015

ویژگی های حضرت ولیعصر(عج) در روایات

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به ویژگی های حضرت ولیعصر (عج) و تشبیه آن حضرت به آب و آفتاب در پشت ابر اظهارکرد: قرار گرفتن خورشید در پشت ابر به این معنا نیست که خورشید قطع شده و ابر مانع رسیدن نور حیات به زمین و موجودات برای رشد و نمو شده باشد؛ بلکه خورشید حتی در پشت ابر نیز به فعالیت خود ادامه داده و نور امید و حیات بخش خود را به زمین می فرستد و همه را در تحت سیطره خود قرار می دهد.

 

وی افزود: وجود مقدس امام زمان(عج) نیز که پشت پرده غیبت می باشد، همانند خورشید است، پرده غیبت موجب نمی شود که هدایت حضرت قطع شود و هدایت جامعه را بر عهده نداشته باشند؛ بلکه در همه حال مشغول تربیت و نشر آموزه های دین در جامعه هستند.

 

این مرجع تقلید به تشبیه آب نیز اشاره کردند و خاطر نشان کرد: زمانی که آب بر روی زمین قرار دارد قسمتی از این آب در زمین نفوذ می کند و با نفوذ این آب قنات ها و چاه ها پر می شوند و بعد از مدتی با همین آب قنات، چاه ها و زمین مرده سیراب می شود و به جوشش و خروش در می آید.

 

آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) همانند آب حیات است همانطور که آب در زمین نفوذ کرده و زمین مرده را سیراب می کند نور هدایت حضرت نیز در دل های مرده نفوذ کرده و موجب حیات انسان و بشریت می شود؛ ولی این جوشش و خروش برای کسی است که با آن حضرت در ارتباط باشد.

 

وی گفت: آب و خورشید دو خلق خدای متعال هستند با نور خود جامعه را به جوشش و خروش در می آورند و حیات دوباره میبخشند؛ حضرت ولیعصر(عج)نیز با نور خود حیات دوباره به جامعه می بخشد و از طریق ایشان عدالت در جامعه برقرار میشود و ظلم و ستم و خرابی از بین می رود، بنابراین حضرت ولیعصر(عج) مجری هدایت و عدالت معنویتند.

 

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: اگر انسان ها رابطه معنوی با آن حضرت داشته باشند فیض آن حضرت از پس پرده غیبت به بشریت می رسد و قلب ها با نور آن حضرت زنده می شود و موجب پرورش و حیات ازدیاد معنویت می شود و مشکلات از طریق آن حضرت از بین می رود.

نظر شما
پربیننده ها