در یادواره شهدای روستای قلعه نی مطرح شد؛

ایستادگی رزمندگان در دفاع مقدس الگوی مبارزان و مجاهدان جهان اسلام است

مقاومت دیروز مدافعان خرمشهر در دفاع از این شهر و همچنین تلاش رزمندگان اسلام برای بازپس‌گیری آن، امروز به‌صورت یک الگو برای مبارزان دیگر سرزمین‌های اسلامی همچون صنعا، عدن، غزه، لبنان و جبل عامل درآمده است.
کد خبر: ۴۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ - 03June 2015

ایستادگی رزمندگان در دفاع مقدس الگوی مبارزان و مجاهدان جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، دومین یادواره 17 شهید والامقام روستای قلعهنی با حضور خانواده معظم شهدا، مردم شهیدپرور روستای قلعه نی و مسئولین محلی برگزار شد، و در این مراسم سرهنگ هاشمی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به رشادتهای رزمندگان و شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: در ۸سال دفاع مقدس ما در مقابل همهٔ دنیا ایستادیم و یک نمونه از این ایستادگی رزمندگان، فتح خرمشهر بود.

هاشمی در ادامه مقاومت ۳۵روزه مدافعین خرمشهر را در مقابل ارتش تادندانمسلح بعثی و حمایتهای استبداد الگویی برای انقلابهای کنونی دانست و ابراز داشت: مقاومت دیروز مدافعان خرمشهر در دفاع از این شهر و همچنین تلاش رزمندگان اسلام برای بازپسگیری آن، امروز بهصورت یک الگو برای مبارزان دیگر سرزمینهای اسلامی همچون صنعا، عدن، غزه، لبنان و جبل عامل درآمده است و آنها با یاد جانفشانی و ایثارگری رزمندگان ایران اسلامی در طول هشتسال دفاع مقدس، در مقابل قدرتهای جهانی میایستند.

این پیشکسوت جهاد و شهادت با اشاره به سخن تاریخی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند «ما در جنگ انقلابمان را به دنیا صادر کردیم و ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکستیم»، اظهار داشت: پایداری ملت ما بر اصول و ارزشهای اسلامی انقلابی تحت رهبریهای داعیانه حضرت امام خمینی(ره) به دنیا ثابت کرد که با اتکای به خداوند و دستخالی میتوان در مقابل استکبار جهانی ایستاد، و دلاورمردی رزمندگان اسلام و ایثارگری شهدا در این نبرد نابرابر یاد شهدای صفین، احد و خندق را در یادها زنده کرد، که افتخاری بالاتر از این نیست.

هاشمی در پایان در خصوص مذاکرات اخیر هستهای تصریح کرد: ۵۷۸ روز خرمشهر در اسارت بعثیها بود و در آن زمان نیز دستگاه دیپلماسی ما مانند مذاکرات هستهای لوزان و ژنو فعال و برقرار بود، ولی ما ذرهای سر تعظیم فرود نیاوردیم و با ابزار دیپلماسی خرمشهر را فتح نکردیم بلکه ایثار و رشادتهای جوانان این کشور موجبات این فتح بزرگ را فراهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار