سردار نقدی در همایش ایثار و مقاومت در مشهد:

مقاومت و ایستادگی در سایه اتکا به خداوند رمز پیروزی ملت ایران است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مقاومت و ایستادگی با اتکا به خدای متعال موجب پیروزی‌های پی‌درپی برای ملت ایران است.
کد خبر: ۴۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ - 30May 2015

مقاومت و ایستادگی در سایه اتکا به خداوند رمز پیروزی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، همایش بزرگ "ایثار و مقاومت" با حضور خانواده شهدای هستهای و مدافعین حرم و اقشار مختلف بسیج در سالن صبای مشهد برگزار شد.

در این مراسم سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از آغاز نهضت اسلامی همواره انقلاب با تفکری که ملت را به نشستن و تسلیم شدن و کنار آمدن با ظلم و ستم دعوت میکند مواجه بوده است.

سردار نقدی گفت: درحرکت انقلاب اسلامی کسانی بودند که نصیحت میکردند که ساکت باشید نمیشود باقدرت شاه و ساواک مبارزه و مقابله کرد، این مبارزه بهجایی نمیرسد، تجربههای نهضتهای ضعیف و غیر متکی به اسلام را به یاد میآوردند و نهی میکردند.

وی ادامه داد: وقتی انقلاب پیروز شد و امواج تروریستی آغاز شد، این تفکر بازگفت کنار بیایید و یک بخش از دولت را به اینها بدهید، نمیتوانید از پس اینها بربیایید، از خدا نمیترسند، وقتی جنگ به ما تحمیل شد، همینها دائماً به سازش با صدام و کنار آمدن با او دعوت میکردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه همین افراد مدام نهی میکردند از اینکه بجنگیم و حرفشان این بود که همه ابرقدرتها پشت سر صدام هستند و کار بهجایی نمیبرید، تأکید کرد: در جریانات فتنه، همینها بازگفتشاناین بود که کنار بیایید، تسلیم شوید، تقسیم کنید و این جریان ادامه دارد اما ملت بصیر و انقلابی ایران، راه خود را خوب یافت، ولایت و مقاومت را انتخاب کرد، ولایت و عدالت را انتخاب کرد، ولایت و ایستادگی در برابر ظلم را انتخاب کرد.

سردار نقدی با بیان اینکه امروز آن جریان با عبارتهای دلسوزانهای برای مردم حرفش این است که چهکار داریم که از مردم فلسطین حمایت کنیم و چرا باید جور حمایت از یمن و سوریه را بکشیم، گفت: اینها مدام میگویند ما میخواهیم زندگی کنیم و بگذارید مردم ما رفاه و آرامش داشته باشند؛ درنتیجه ما باید اینجا گزینه خود را انتخاب کنیم، مسیری که تا امروز آمدیم یا نقطه مقابل.

وی افزود: اگر از بزرگی دشمن ما را میترسانند، امروز نیز همین ۱+۵هستند، همانهایی که حامی اصلی شاه بودند که بهطور مستند مشخص است، نفت را آمریکا میبرد، گاز را شوروی میبرد، چین که بهظاهر تازه انقلاب کرده بود، روز ۱۷شهریور که رژیم پهلوی ملت ایران را کشتار کرد، نخستوزیرش پیام دوستی و مودت برای شاه فرستاد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: از انگلیس ۵بار شخصیتهای تراز اول در سال ۵۷به ایران سفر کردند و به شاه دلداری دادند، اینها تکلیفشان روشن است، هرکدام از این تروریستها شاخهای از این کشورها بودند، در مسئله دفاع مقدس، همه اینها حامی صد در صد صدام بودند، یکی موشک میداد، یکی آواکس میداد، یکی اطلاعات، شیمیایی و وسایل مخابراتی میداد.

سردار نقدی با بیان اینکه امروز چیزی تفاوت نکرده تصریح کرد: باید ببینیم ما از ایستادگی بردیم یا از تسلیم و سازش میبریم؟ آنچه تجربه پیش روی ماست، بیانگر این است که مقاومت و ایستادگی با اتکای به خدای متعال یکروند شتابنده پیروزیهای پیدرپی برای ما داشته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همانطور که در آیات و روایات داریم که اگر کسی و جامعهای به خدا توکل کند پیروز خواهد بود تصریح کرد: ما اینها را به عینه دیدیم؛ در همه موفقیتهای قدرت جمهوری اسلامی و در پیشرفت، در علم، قدرت نظامی و تسلیحاتی، در سیاست و نفوذ بینالمللیاش، هرروز قدم بلندتری برداشتیم.

سردار نقدی همچنین با طرح این پرسش که دستاوردهای هستهای دانشمندان ما از کجا آمده است ادامه داد: کدام کشوری که با ابرقدرتها سازش کرده چنین توانایی و دستاوردهایی داشته و میتواند داشته باشد؟ همه اینها ثمره ایستادگی و مقاومت است. وی تصریح کرد: برخی ادعای خط امام و انتصاب به امام دارند، به آنان میگوییم اگر جرأت دارید وصیتنامه امام را در دست بگیرید و آن را در جمع مردم بخوانید. رهبری گفتند معیار و مبنای بحث ما فرمایشات امام در ۲۱جلد صحیفه نور است، ملت ما برای ادامه راه شهدا و مسیر مقاومت اگر به هر جلد از این صحیفه نور مراجعه کند و هر صفحهای باز کند، برای او حجت است و این را باید همگان بدانند.

سردار نقدی ادامه داد: اگر توانستند تنها یک جمله از صحیفه امام پیدا کنند در استدلال تسلیم شدن و سازش با استکبار پیدا کردند، ما از تمام صحیفه برمیگردیم، امام میفرمود اگر میخواهی مستقل باشی باید جور آن را بکشی، اگر میخواهی ذلیل شوی با آمریکا پیوند کن، این امام از همه شما نسبت به مردم دلسوزتر بود. امام افراطی نبود، امام عاقل بود، همه این بیانات نورانی و انقلابی و ارزشمند از سر دلسوزی برای این ملت است، برای رسیدن به یک زندگی سعادتمند برای همه امت اسلام است؛ تجربه به ما نشان داد همین راه راه عزت و سعادت است، راه رفاه بهتر است؛ وقتی قدرتهای چپاول گر نشستهاند و با سلاحهای مدرن و پیچیده خود برای زورگویی نشستهاند، اگر برای دفاع از حقت در میدان نباشی، غارت میکنند و میبرند.

وی با اشاره به اوضاع کشور عربستان گفت: امروز در عربستان، در حجاز که تحت اشغال وهابیان است، روزی ۱۰میلیون بشکه نفت غارت میشود؛ ببینید مردمشان چگونه زندگی میکنند، در خیابانهای قطیف ببینید مردم چه میخورند، وقتی آمریکا مسلط باشد اوضاع همین است، آن زمان روزی ۶میلیون بشکه نفت میبردند اما دورتادور تهران حلبیآباد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اکثریت مردم ایران درگذشته بیسواد مطلق بودند، ثمره تسلیم این بود و امروز شما در خیلی از دانشها در رتبههای اول دنیا حرکت میکنید، این دستاورد مقاومت و ایستادگی است، بهانه مشکلات اقتصادی منطقی نیست، رهبری فرمودند، هم در بیانات اول سالشان در حرم رضوی که برای حل مشکلات اقتصاد دو بینش است، یکی آنکه میگوید با قدرتها کنار بیاییم و نگاه به خارج دارد و نگاهی که ما داریم که باید اقتصاد درونزا را شکل دهیم و فرمودند آن تفکر عقیم است، دیروز هم فرمودند راهحل مشکل ما نگاه به داخل است.

وی با اشاره به اینکه گره حل مشکلات دست خودمان است تأکید کرد: تنبلی نکنیم و از پشت میزها بیرون بیاییم، بروکراسی که رژیم منحوس قبل برای ما باقی گذاشته کنار بگذاریم، کسانی که با هیچچیز کشور را دارای افتخارات به این عظمت کردند. مگر رهبری نفرمودند دستگاههای داخلی، خرید وسایلی که نمونه داخلی آن هست را بر خود حرام کنند، کجا ما تلاش کردیم برای حل این قبیل مشکلات؟

سردار نقدی ضمن تأکید بر اینکه مسئلهٔغرب با ملت ایران مسئله اتم نیست، افزود: آنان با اسلامستیز دارند، میبینند که هرروز اسلام در حال پیشروی است و وعده امام محقق میشود، هرروز در یک شهری مردم آمریکا را با لگد بیرون میکنند و پرچم اسلام را میکوبند. آمریکا این رفتارهای غیرمتعارف را در عرصه دیپلماتیک از خود نشان میدهد برای چیست؟ اینکه هفت وزیر خارجه چند روز در یک شهر، چند روز در جای دیگر، ۹روز در لوزان، این رفتارها در تاریخ دیپلماسی جهان سابقه دارد؟ جلسهای ۸ ساعت و نیمی بدون تنفس بگذارند، اینها برای چیست؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار