دفاع پرس از آخرین اخبار رمادی گزارش می دهد/

پیشروی نیروهای عراقی از چند محور به سوی الرمادی/ ارسال تجهیزات مدرن به پایگاه عین الاسد و البغدادی

نیروهای عراقی ممکن است برای پاکسازی مناطق و نفوذ بیشتر به منطقه الانبار، عملیات نظامی ویژه ای را طی ساعات آتی آغاز کنند.
کد خبر: ۴۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ - 30May 2015

پیشروی نیروهای عراقی از چند محور به سوی الرمادی/ ارسال تجهیزات مدرن به پایگاه عین الاسد و البغدادی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، تروریستهای داعش در پی تردیدها و مخالفتهایی که با حضور نیروهای مردمی میشد در 27 اردیبهشت گذشته الرمادی را به اشغال خود درآوردند. سقوط این شهر بهمثابه شوکی برای همگان محسوب میشد. این اقدام داعش سبب شد که شورا و مسئولان الانبار از حیدر عبادی بخواهند که نیروهای مردمی را وارد عمل کند.

همگان بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که تا داعش همانند موصل جای پای خود را محکم نکرده است باید عملیات شروع شود و الرمادی مرکز الانبار و دیگر مناطق تحت اشغال در این استان آزاد شود.

طی چند هفته گذشته اخباری مبنی بر  سقوط رمادی و تسلط داعش بر مناطق مختلف این استان مخابره شد و برخی از رسانه های وابسته عربی و غربی بر ای رخ داد چنین رویدادی سناریوهای مختلفی را مطرح کردند.

پس از تسلط داعش بر رمادی تعدادی از غیرنظامیان این منطقه توسط داعش ترور شدند و حدود 500 هزار نفر از مردم رمادی آواره شده و ناچار به ترک خانه و زندگی خود شدند.

اهمیت استان الانبار

الانبار از این حیث اهمیت دارد که علاوه بر مجاورت با استانهای مقدس کربلا و نجف با سوریه، اردن و عربستان نیز ارتباط دارد و از اهمیت فوق العادی برخوردار است. فرماندهان نیروهای مردمی عراق، جنگ در الانبار را بهمراتب آسانتر از تکریت و دیگر مناطقی که نیروهای مردمی در آنها جنگیدهاند دانستهاند.

نیروهای مشترک لشکر هشتم پیاده و نیروی هوایی در منطقه البوشهاب در الرمادی

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای از هلاکت 18 تروریست در ناحیه الشهابی در الکرمه الانبار خبر داد و بیان کرد: 16تروریست را به هلاکت رساندند و 9 نفر دیگر را زخمی کردند و ادوات داعش از جمله ادوات زرهی و دو خودرو همر و تانکر سوخت رسانی این گروهک را منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است: بالگردهای ارتش عراق طی عملیاتی موفق در القائم موفق به هلاکت بیست تروریست داعشی شدند.

ارسال تجهیزات مدرن به پایگاه عین الاسد و البغدادی

این در حالی است که ناصر الغنام فرمانده عملیات الجزیره والبادیه اعلام کرد: تجهیزات نظامی کمکی که شامل سلاح های پیشرفته و مدرن است عصر روز گذشته به پایگاه عین الاسد و البغدادی در نود کیلومتری غرب الرمادی رسید.

وی افزود: هدف از ارسال این تجهیزات نظامی کمکی، تقویت نیروهای امنیتی موجود در منطقه است.

حمایت ازبازارهای محلی در 160 کیلومتری رمادی

الغنام اعلام کرد: ستون های نظامی وابسته به فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه اقدام به برقراری امنیت مقادیر زیادی مواد غذایی به ناحیه البغدادی و حدیثه در 160 کیلومتری غرب الرمادی برای حمایت از بازارهای محلی کردند.

پیشروی نیروهای عراقی از چند محور به سوی الرمادی

یک افسر عالی رتبه عراقی اعلام کرد: نیروهای عراقی در  حال پیشروی به سوی شهر الرمادی از محورهای جنوبی و شرقی از ساعات اولیه بامداد شنبه هستند.مرحله دوم عملیات جمعه از محور شمال غربی و به ویژه منطقه الثرثار به سوی پل ژاپنی و در چارچوب پیشروی های نیروهای عراقی از سه محور به سوی الرمادی صورت می گرد و از محور شرقی و خیابان اصلی و محور جنوبی در مجاورت رود دجله پیشروی صورت می گیرد.


وسام التمیمی خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در حدفاصل بین استان های صلاح الدین و الانبار عراق ظهر امروز پنجشنبه گزارش داد: نیروهای ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی روز گذشته منطقه سید غریب را آزاد کردند. این عملیات، علاوه بر آزادسازی مناطق الفرحانیه، الکسارات، النباعی و برخی مناطق دیگر از دجیل و جنوب غربی شهر سامر بود.

وی افزود: نیروهای عراقی در مرز میان استان صلاح الدین و الانبار مستقر هستند و در انتظار ورود نیروهای دیگری از شمال منطقه می باشند تا عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی استان الانبار را آغاز کنند.

خبرنگار العالم تصریح کرد: نیروهای عراقی ممکن است برای پاکسازی مناطق و نفوذ بیشتر به منطقه الانبار، عملیات نظامی ویژه ای را طی ساعات آتی آغاز کنند.

تمیمی خاطرنشان کرد:نیروهای عراقی مساحت های وسیعی از منطقه الصقلاویه در الانبار و صلاح الدین را بازپس گرفته و امنیت جاده میان بغداد و تکریت و بیجی را تامین کرده اند.

وی اظهار داشت:عملیات نظامی در شمال عراق در نزدیکی پالایشگاه بیجی ادامه دارد. نیروهای عراقی با عملیات نظامی خود در صلاح الدین و دیگر مناطق در الانبار، پیشروی قابل توجه و پیروزی کسب می کنند.

پاکسازی سه منطقه از لوث داعش

خبرنگار العالم افزود: نیروهای عراقی روز گذشته منطقه الطاج، الحمریه و الخالدیه را پاکسازی کرده و به گفته منابعی در ارتش و نیروهای داوطلب مردمی، دهها نفر از عناصر مسلح داعش کشته شدند.

یک مسئول بلندپایه در فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق اعلام کرد «عملیات بزرگ آزادسازی الرمادی از اشغال داعش از محور "حصیبه شرقی" آغاز شد.»

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود «این عملیات توسط نیروهای واکنش سریع وابسته به "گردانهای صلح" و قهرمانان نیروهای مردمی صورت میگیرد.»

«حیدر العبادی» نخستوزیر عراق متعهد شده است شهر الرمادی طی چند روز آینده از اشغال تروریستهای داعشی آزاد خواهد شد.

از سوی دیگر پیش از این دفتر حیدر عبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با صدور بیانیهای اعلام کرد: حیدر عبادی دستور شروع عملیات آزادسازی الانبار را از لوث داعش صادر کرده است.

 

انتهای پیام/ح
 

نظر شما
پربیننده ها