عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

درباره نقش انگلیس در راه‌اندازی ساواک فیلم بسازید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «رمز و راز ملکه» برای مخاطبان خاص جذاب است، خواستار مستند سازی درباره نقش انگلیس در راه اندازی ساواک شد.
کد خبر: ۴۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ - 30May 2015

درباره نقش انگلیس در راه‌اندازی ساواک فیلم بسازید

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگویی اظهار داشت: پرداختن به ملکه انگلستان و نحوه حکومت وی در آن کشور و مستعمراتش مسئله ای است که می تواند برای افراد خاص جذاب باشد و برای آن وقت بگذارند. اما در مورد انگلستان و اقداماتی که علیه کشورمان انجام داده MI6 و اینتجلنت سرویس مهم ترند. یا CIA در آمریکا یا موساد رژیم اشغالگر قدس که چه نقشی در ضرر هایی که به ایران زده اند یا نقششان در ایجاد ساواک می تواند برای عموم مردم جذابیت داشته باشد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دانستن سوابق این فعالیت ها برای عوام مردم بسیار اثرگذار خواهد بود. بخصوص درباره ماهیت ساواک که جوانانی که قبل از انقلاب نبوده اند کم و بیش در سخنان مسئولان یا اطلاعاتی که به گوششان می رسد آمادگی ذهنی برای پیگیری موضوع دارند.
 
لازم به ذکر است مستند «رمز و راز ملکه» به کارگردانی مهدی نقویان از تولیدات مرکز مستند سازی حوزه هنری است، مراسم رونمایی از این مستند روز 24 خرداد ماه در حوزه هنری برگزار می شود.
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار