جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام 15 خرداد در قم برگزار شد

جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین یوم الله 15 خرداد، روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ - 30May 2015

جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام 15 خرداد در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در این جلسه بر برگزاری هر چه باشکوه تر جشن نیمه شعبان، مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین یوم الله 15 خرداد مردم قم تاکید کرد و گفت: باید این امر تبیین شود که محور حرکت قیام خونین 15 خرداد از قم بوده است و در این زمینه تاریخ انقلاب اسلامی مخدوش نشود.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی، خانواده های شهدای 15 خرداد سال 1342 را جزء مظلوم ترین خانواده های شهیدان دانست و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا برای گرامیداشت این شهدا و تکریم خانواده های آنها اهتمام ویژه ای صورت بگیرد.

وی همچنین از آمادگی 50 مدرسه با 600 کلاس درس برای اسکان زائران در این ایام در قم خبر داد.

همچنین فرماندار قم در این جلسه با اشاره به تقارن ایام نیمه شعبان و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در سال جاری گفت: این دو ایام الله را نمی توان جدا از هم دید از این رو تمهیدات ویژه ای برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم ها در نظر گرفته شده است.

رضا سیار اظهار کرد: پس از ایام نوروز گروه های 10 گانه ستاد تسهیلات زائرین قم، خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم و ارائه خدمات بهتر به زائران آماده کردند و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی اعلام کرد: تدارکات لازم همچون تهیه وسایل نقلیه برای اعزام کاروان 10 هزار نفری استان قم به حرم مطهر امام خمینی (ره) در 14 خرداد امسال انجام شده است و نیز یگان های امدادی این کاروان ها را برای ارائه خدمات مطلوب همراهی می کنند.

وی تصریح کرد: تدابیر لازم در زمینه های گوناگون برای برگزاری هر چه بهتر جشن نیمه شعبان و ارائه خدمات مطلوب به زائرانی که به قم مشرف می شوند انجام شده است که از آن جمله می توان به برپایی ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف شهر، توزیع آب خنک و مواد غذایی مورد نیاز زائران اشاره کرد.

سیار به استفاده از تجربیات موفق در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این ایام نیز جمع آوری معتادان و متکدیان با همکاری نهادهای مربوط در دستور کار قرار دارد و نیز تدابیر لازم برای روشنایی پارکینگ ها اندیشیده شده است و یک بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل در کنار مسجد مقدس جمکران استقرار می یابد و پایگاه های هلال احمر و اورژانس نیز برای ارائه خدمات آماده هستند.

فرماندار قم همچنین به انجام و توجه به کار فرهنگی توسط نهادهای فرهنگی استان در این ایام با توجه به حضور میلیونی مردم از نقاط مختلف کشور در استان قم تاکید کرد تا این مراسم ها در شان شهر کریمه اهل بیت (ع) برگزار شود.

سیار با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهرداری برای حمل و نقل مسافران ابراز امیدواری کرد: برنامه های این ایام به صورت زمانبندی مشخص با مشارکت و همدلی همه دستگاه ها به نحو احسن انجام شود و همه، خدمتگزاران خوبی برای زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار