سردار نقدی در مشهد:

مسئله هسته‌ای باید از موضع قدرت و عزت حل‌ و فصل شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: مسئله هسته‌ای باید از موضع قدرت و عزت پیگیری و حل شود و اگر از موضع ضعف وارد شویم دشمن جری شده و حمله می‌کند که در این صورت باید پاسخگو باشیم.
کد خبر: ۴۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ - 28May 2015

مسئله هسته‌ای باید از موضع قدرت و عزت حل‌ و فصل شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، همایش 36 سال مقاومت بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر و پایداری مردم دزفول با حضور طلاب دانشگاه علوم رضوی در سالن اجتماعات این دانشگاه واقع در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان ضمن تبریک این ایام نورانی به مجاهدان عرصه علم و معرفت انسانی و گرامیداشت یاد و خاطره 20 شهید این دانشگاه گفت: شهدا مجاهدان عرصه جهاد دیروز ما بودند و همه ما باید پای مکتب شهدا بنشینیم و از آنها درس بیاموزیم.

وی در ادامه با اشاره به عبرتآموز بودن قرآن کریم خاطرنشان کرد: حوادث تاریخی کتابهایی درسی برای ما هستند. قرآن کریم که معلم همه بشریت است چه بسیار از این حوادث تاریخی در جهت تعلیم انسانها استفاده کرده است، و برای تعلیم دادن هر روز انسانها تاریخ گذشته بشر را برای آنها درس قرار داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بازخوانی بخشی از سخنان احمد متوسلیان مربوط به سه روز قبل از عملیات بیتالمقدس که در جمع نیروهای خود بیان کرده بود، یادآور شد: نیروهای حاج احمد تعدادی کمی بودند که بعد از 20 روز رزم و طی مسافت 100 کیلومتر دیگر رمقی برایشان نمانده بود. زمزمه رفتن به مرخصی را داشتند اما با سخنان فرماندهشان ماندند تا خرمشهر ناموس ایران اسلامی از دست متجاوزان آزاد شود.

وی ادامه داد: با اینکه ارتش بعث عراق از تجهیزات و نیروی انسانی قابلتوجهی برخوردار بود اما بازنده این نبرد شد، این اتمامحجت خداست برای همه ما که اگر در راه من ایستادید و مبارزه و تلاش و همت کردید پیروزی را من خودم به شما عطا میکنم هرچند که رمقی نداشته باشید. این اساس و جوهری بود که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را پیروز کرد و سیوشش سال مقاومت و پایداری ملت ما را به جلو رهنمون کرد. در این مسیر بعضی تفکرات همچون اعتقاد به اینکه بدون کوتاه آمدن در برابر قدرتها نمیتوانیم پیشرفت کنیم و زندگی آرام و کشور توسعهیافتهای داشته باشیم، برای نظام تهدید بود. این نوع نگاه مشکلی بوده که همیشه داشتهایم.

سردار نقدی سپس با بیان فرازهایی از سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص مقابله با استکبار و جهاد با دشمنان و عدم تسلیم در برابر خواستههای آنان اظهار داشت: این روزها روزهای امام راحل و دهه بازخوانی وصیتنامه ایشان است. امروز اگر در مسائل کشور مبنا و میزانی ضرورت پیدا کند سخنان امام خمینی(ره) است. باید دید موضع ایشان چه بوده است. کسانی که قائل به ارتباط با آمریکا هستند یک جمله از 21 جلد صحیفه نور ایشان که سفارش به این کار داشتند را بیاورد. چگونه میگویند میخواهیم راه امام را ادامه بدهیم؟ آیا راه امام این است؟

وی تأکید کرد: وصیتنامه حضرت امام چون توسط یک انسان حکیم نوشتهشده مربوط به حال و آینده است همانطور که خود حضرت امام(ره) نیز به آن اشاره کره است. این وصیتنامه ناظر به زمان نیست بلکه ناظر بهکل آینده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در ادامه با بیان اهمیت امنیت تصریح کرد: هر انسانی به دنبال امنیت است. امنیت به معنای نترسیدن و رها بودن از خوف است. مبارزه و جهاد برای برقراری امنیت یک امر عقلانی و منطقی است و جزو آموزههای قرآنی است. مبارزه و جهاد اذن و فرمان پروردگار است و جهاد کردن و زیر بار زور نرفتن از هر کاری عقلانیتر است. 36 سال ایستادگی و پایمردی مردم کشورمان ثابت کرد که این آموزهها درست است. اگر عدهای تاریخ ائمه را شنیده و یا مطالعه کردهاند اما ما اینها را در جامعه خود دیده و همین امروز هم این امداد به یاری ما آمده است. دفاع مقدس شعاعی از این امداد بود که یک ملت در برابر همه ابرقدرتهای زمان خودش ایستاد و پیروز شد و این یک حادثه تاریخی بینظیر است. پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم طاغوت از دیگر امدادهای الهی است. ما قدرت الهی را که پشتیبان این نظام بود دیدیم.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنانش با بررسی تحولات کشور گفت: سه سال است که تحریمهای فلجکنندهای را علیه کشورمان در نظر گرفتند و همه ابرقدرتها متفقالقول معتقدند که باید ایران را بهزانو درآورند، اما مردم ما مقاومت کردند. باید بایستیم همانطور که ایستادیم که به استناد آیه قرآن کریم که «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کنتُم توعَدونَ» وعده پیروزی را از آنکسانی دانسته است که ایستادگی و مقاومت کنند. اگر در مسیر حق و صراط مستقیم حرکت کنیم خداوند یاریگر ما خواهد بود.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: اگر امروز در حال و هوای ایام فتح خرمشهر باشیم مشکلات اقتصادی به یاری خداوند حل خواهد شد. در مباحث اقتصادی ما باید به رزاق بودن خداوند باور داشته باشیم و اگر افکارمان را به کار بیندازیم متوجه خواهیم شد که هزار راه نرفته پیش روداریم. مسئله ما مسئله تحریمها نیست. ملت ما ظرفیتهای عظیمی در حوزه اقتصاد دارند. اقتصاد تولید ارکانی دارد که ایران از استثناییترین کشورهایی است که همه این ارکان را داراست. علم و دانش، مواد اولیه، سرمایه، نیروی انسانی و بازار از ارکان اقتصاد تولید است که همه این عوامل پویا و شکوفا در اختیار ماست مشکل این است که باید مدیریت بهینه شود و این شدنی است. ما در اقتصاد مقاومتی هم مطیع رهبر هستیم و علاوه بر همزبانی لازم است که همدلی هم باشد. در مسئله هستهای نیز باید از موضع قدرت و عزت پیگیری و حل شود که اگر از موضع ضعف شد دشمن جری شده و حمله میکند که در این صورت باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها