اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های بهینه‌سازی شده ارتش تا دست‌یابی سپاه به شناورهای تندرو با سرعت 110 نات

تست عملیاتی تک‌تیرانداز جدید نزاجا، دست‌یابی سپاه به شناورهای تندرو با سرعت 110 نات، پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های بهینه‌سازی شده ارتش، آمادگی نیروی زمینی ارتش برای ورود به جنگ‌های نیابتی،...
کد خبر: ۴۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 29May 2015

از پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های بهینه‌سازی شده ارتش تا دست‌یابی سپاه به شناورهای تندرو با سرعت 110 نات

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی ایران، درخواست جاسوسی رسمی است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران گفت: اجازه بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی و پیرامون آن را به هر عنوانی نداده، و درخواست غربیها را درخواست جاسوسی رسمی از ایران میدانیم.

پرتاب موفقیتآمیز موشکهای بهینهسازی شده «فجر» و «نازعات»
در دومین روز رزمایش گسترده بیتالمقدس 27 نزاجا، موشکهای بهینهسازی شده «فجر» و «نازعات» با موفقیت به سوی اهداف مورد نظر پرتاب شدند.

انهدام پهپادهای مهاجم توسط گروه پدافندی 840 نزاجا
در دومین روز رزمایش بیت المقدس 27، گروه پدافندی 840 نزاجا پهپادهای مهاجم (دشمن فرضی) را با توپهای 23 میلیمتری مورد هدف قرار داد.

اگر خیانت بنیصدر نبود ارتش نمیگذاشت خرمشهر اشغال شود/ اجرای عملیات شناسایی در عمق خاک عراق، 3 ماه قبل از جنگ
فرمانده پادگان دژ خرمشهر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در اوایل انقلاب اختیارات ارتش به سیاسیون واگذار شده بود، گفت: با اینکه ارتش در آن برهه زمانی تضعیف شده بود، اما اگر در اختیار خود بود، یقینا اجازه نمیداد تا یک وجب از خاک خرمشهر اشغال شود.

دریادار سیاری از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد.

کشاندن جنگ به مرزهای ایران بهمنظور جبران شکستهای منطقهای دشمن است
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، شکستهای پیاپی دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی را عامل تلاش آنها برای کشاندن جنگهای نیابتی به مرزهای کشورمان دانست.

صلح و امنیت؛ پیام رزمایش نیروی زمینی ارتش
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیام رزمایش بیت المقدس 27 را برای کشورهای دوست و همسایه، صلح و امنیت عنوان کرد و گفت: با اتحاد میتوانیم امنیت و آرامش را در منطقه برقرار کنیم.

اجرای عملیات شناسایی و روانی توسط پهپادهای نزاجا
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یکان پهپادی نیروی زمینی ارتش در سومین روز از رزمایش بیت المقدس 27 با حضور در منطقه نصرآباد اصفهان ضمن عکسبرداری از منطقه به اجرای عملیات شناسایی پرداخته و اطلاعات خود را بصورت آنلاین در اختیار نیروهای سطحی قرار داد.

آل سعود و تکفیریها بدانند تا آخر پای عهدمان با امام(ره) ایستادهایم
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مستکبران جهان، آل سعود و تکفیریها بدانند فرزندان امام(ره) بر عهد و پیمان خود هستند و تا آخر در مقابل آنان خواهند ایستاد.

نیروهای تکفیری در نزدیکی مرزهای ایران هستند/ درخواست از مجلس برای تقویت ارتش و سپاه در مقابله با تهدیدات داعش
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر توجه مجلس شورای اسلامی به تقویت نیروهای زمینی ارتش و سپاه برای مقابله با تهدیدات داعش در مناطق مرزی تاکید کرد و افزود: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان میبینیم.

اجرای عملیات تکاوران نزاجا متناسب با جنگهای نیابتی
تکاوران نیروی زمینی ارتش شب گذشته و امروز با اجرای تکهای متعدد و محدود شبانه و روزانه نیروهای مهاجم را غافلگیر کرده و مواضع مورد نظر را به تصرف درآوردند.

نقش مؤثر نهاجا در آزادسازی خرمشهر با انجام 152 سورتی پرواز بمباران و شناسایی
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به انجام دهها سورتی پرواز بمباران، شناسایی و عکسبرداری این نیرو در جریان آزادسازی خرمشهر گفت: نهاجا در 17 شهریور 61 با منهدم کردن پل اروند که پل مواصلاتی عراق بود، نقش خود را در عملیات بیتالمقدس تکمیل کرد.

آمادهسازی دستورالعمل «دفاع همهجانبه در برابر تهدیدات» در سازمان پدافند غیرعامل/ درگیری ایران و عربستان در 5 حوزه
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقای دفاعی کشور گفت: ما در این سازمان در حال تهیه دستورالعمل دفاع همهجانبه در برابر تهدیدات هستیم.

آغاز مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس 27/ پشتیبانی جنگندههای نهاجا از نیروهای سطحی
مرحله نهایی رزمایش بزرگ بیتالمقدس 27 صبح امروز با اعلام رمز «یا علیبن ابیطالب» آغاز شد.

تست عملیاتی تکتیرانداز جدید نزاجا در رزمایش بیتالمقدس 27
فرمانده نیروی زمینی ارتش از تست عملیاتی تکتیرانداز جدید این نیرو در رزمایش بیتالمقدس 27 خبر داد.

آتش سوزان هرگونه تهدید نظامی گریبانگیر مهاجمان خواهد شد/ بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان غیرقابل تحقق است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: چنانچه دشمن بخواهد تهدیدات نظامی مشمئزکننده و مضحک خود را عملیاتی سازد، قطعا آتش آن برای آغاز کنندگانش سوزان و وحشتناک خواهد بود.

دستیابی سپاه به شناورهای تندرو با سرعت 110 نات/ تولید انبوه شناورهای نظامی تندرو با سرعت 80 نات تا پایان سال
فرمانده نیروی دریایی سپاه از تست شناورهای تندرو با سرعت 110 نات خبر داد و افزود: آمریکایی ها در تلاش برای تغییر استراتژی خود در خلیج فارس برای مقابله با شناورهای تندروی سپاه هستند.

اولین دیزل ملی تا پایان سال به راهآهن تحویل داده میشود/جزء 8 کشور برتر تولیدکننده شناورهای تندرو در جهان هستیم
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: هم اکنون سه دیزل ملی برای راهآهن در دست تولید داریم و تا پایان سال اولین دیزل ملی را تحویل راهآهن میدهیم.

با شکل جدیدی از تهدیدات مواجهیم/ بکارگیری شیوههای جدید برای مقابله با تهدیدات
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پس از پایان یافتن فضای حاکم "جنگ سرد" بر مناسبات بینالملل، امروز صورت جدیدی از تهدیدات رخنمایی میکند؛ که با توجه به این موضوع، مقابله با تهدید هم باید متفاوت انگاشته شود.

نیروی زمینی خود را برای ورود به جنگهای نیابتی آماده میکند/ استفاده از تانک بهینهسازی شده و لانچر ضدبالگرد در رزمایش
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون در حال دستیابی به آمادگی لازم برای ورود به فضای جنگهای نیابتی است، چرا که دنیای امروز چهره تازهای از تهدیدات را به نمایش گذاشته است.

شناورهای نظامی آمریکا در خلیج فارس ناچار به تمکین از ایران هستند
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روزانه در خلیج فارس بهعنوان حساسترین نقطه جهان رویارویی یا "کل کل" کردنهایی با شناورهای نظامی بیگانگان و بهویژه با آمریکاییها داریم؛ اما همواره تمکین از سوی آنها صورت میگیرد.

ایران میتواند به یک قدرت دریایی جهانی تبدیل شود/ هوشمندسازی سلاحها و سیستمهای دفاعی کشور
وزیر دفاع با اشاره به توانمندیهای کشورمان در عرصه دریایی گفت: ایران امکان بالقوهای برای تبدیل شدن به یک قدرت دریایی سطح جهانی را دارد.

اختصاص وام به بسیجیان برای اجرای طرحهای «اقتصاد مقاومتی»
فرمانده کل سپاه از اختصاص وام به بسیجیان در راستای اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی خبر داد.

اجرای سریع توافقات فنی، نظامی و امنیتی ایران و روسیه
وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراسیون روسیه در گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت روابط دفاعی و همکاریهای فنی و نظامی دو کشور و مسائل منطقهای و بینالمللی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار