سردار فدوی در جمع خبرنگاران:

شناورهای نظامی آمریکا در خلیج فارس ناچار به تمکین از ایران هستند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روزانه در خلیج فارس به‌عنوان حساس‌ترین نقطه جهان رویارویی یا "کل کل" کردن‌هایی با شناورهای نظامی بیگانگان و به‌ویژه با آمریکایی‌ها داریم؛ اما همواره تمکین از سوی آنها صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۴۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ - 26May 2015

شناورهای نظامی آمریکا در خلیج فارس ناچار به تمکین از ایران هستند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که به میزبانی وزارت دفاع برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت شناورهای تندرو با سرعت 80 نات در نیروی دریایی سپاه گفت: طبق هدفگذاری که صورت گرفته، در حال حاضر این نیرو از شناورهای تندرو با سرعت 60 نات استفاده میکند؛ که به دنبال آن هستیم تا پایان سال نیروی دریایی سپاه را به شناورهایی با سرعت 80 نات مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دنیا شناورهای تندروی غیر نظامی دارای سرعتهای 130 نات و 140 نات هستند، بیان داشت: ما در کشورمان شناورهایی با سرعت 110 نات داریم، که غیر نظامی هستند، اما شناورهای نظامی زیر 15 متر و با سرعت 80 نات در دنیا وجود ندارد؛ لذا ما اولین کشوری خواهیم بود که چنین شناورهایی را بکارگیری خواهیم کرد.

فرمانده ندسا در خصوص امنیت خلیج فارس نیز عنوان کرد: امنترین منطقه جغرافیایی جهان، خلیج فارس و دریای عمان است؛ هرچند شناورهای متعدد نظامی از کشورهای مختلف که بیشترین آنها با تعداد 40 فروند متعلق به آمریکا است، که در خلیج فارس تردد میکنند؛ اما این منطقه بهواسطه اقداماتی که توسط ما برای تأمین امنیت منطقه صورت میگیرد ،از امنیت کامل برخوردار است.

دریادار فدوی افزود: کل کشورهای منطقه خلیج فارس را حوزه واحدی میدانیم که اعمال حاکمیت در ایجاد این امنیت بسیار تاثیرگذار است.

وی در خصوص تردد شناورهای نظامی نیروهای فرامنطقهای در خلیج فارس نیز اظهار داشت: روزانه در خلیج فارس بهعنوان حساسترین نقطه جهان رویارویی یا "کل کل" کردنهایی با شناورهای نظامی بیگانگان و بهویژه با آمریکاییها داریم؛ اما همواره تمکین از سوی آنها صورت میگیرد؛ چون هزاران مایل از کشور خود فاصله دارند و به خاطر اهداف غیر مشروع در این منطقه حضور یافتهاند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به توانمندی این نیرو اشاره کرد و تصریح کرد: توان نیروی دریایی سپاه به پنج بخش تقسیم میشود، که مهمترین آن شناورهای تندرو است؛ دومین توان ندسا موشکهای ساحل به دریا است، که تمام خلیج فارس و دریای عمان را تا رأس الحد اقیانوس هند تحت پوشش دارد؛ همچنین بالگردها و پهپادهای این نیرو که بیشتر در حوزه اطلاعاتی و عملیاتی فعالیت دارند، و نیروهای رزمی و تکاوری این نیرو که در هر کجا که لازم باشد به انجام ماموریت میپردازند، نیز از جمله عوامل توانمندیهای این نیرو در خلیج فارس و دریای عمان محسوب میشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها