امیر پوردستان در اختتامیه رزمایش بیت‌المقدس 27:

نیروی زمینی خود را برای ورود به جنگهای نیابتی آماده می‌کند/ استفاده از تانک بهینه‌سازی شده و لانچر ضدبالگرد در رزمایش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون در حال دستیابی به آمادگی لازم برای ورود به فضای جنگ‌های نیابتی است، چرا که دنیای امروز چهره تازه‌ای از تهدیدات را به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۴۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ - 26May 2015

نیروی زمینی خود را برای ورود به جنگهای نیابتی آماده می‌کند/ استفاده از تانک بهینه‌سازی شده و لانچر ضدبالگرد در رزمایش

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نزاجا، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» فرمانده نیروی زمینی ارتش پس از پایان رزمایش بیتالمقدس 27 گفت: این رزمایش از 31 اردیبهشت ماه در سه منطقه جغرافیایی کشور آغاز شد و در ارزیابی، کارنامه بسیار موفقیتآمیزی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: یکانهای زرهی، توپخانه، هوانیروز، تیپ ویژه، تکاوری و گروه پهپادی نیروی زمینی ارتش با آمادگی بسیار بالا در این رزمایش نقش آفرینی کردند.

امیر پوردستان تصریح کرد: رزمایش بیتالمقدس 27 با توجه به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در مراسم تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) مبنی بر ایجاد فضای جنگهای نیابتی و مشارکتی و آمادگی رزمی و هشیاری نیروهای مسلح برگزار شد.

وی افزود: در مرحله نخست این رزمایش که در کرمانشاه برگزار شد، نیروهای پیاده، زرهی، توپخانه، یکانهای واکنش سریع، تکاور و هوانیروز نقش آفرینی کردند.

فرمانده نیروی زمینی ادامه داد: مرحله دوم رزمایش نیز از دوم خرداد ماه با شلیک موفق موشکهای «ام 6» و «ام 10» و فجر نیروی زمینی ارتش در منطقه آران بیدگل مرنجاب کاشان آغاز شد.

وی گفت: در مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس 27، یکانهای پیاده، زرهی، هوانیروز، تیپ ویژه و تکاور به همراه بخشی از جنگندههای نیروی هوایی نقش آفرینی کردند.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: بر اساس فرض عملیاتی، در این مرحله از رزمایش، دشمن به صورت هوایی حمله کرد و نیروهای ارتش در کمترین زمان ممکن با استفاده از تمام توان خود بر دشمن فائق شدند.

وی همچنین گفت: انجام عملیات های تکاوری، پهپادی و تک شبانه از دیگر بخش های رزمایش بیت المقدس 27 بود که در مراحل مختلف به اجرا در آمدند و سلاحهای جدید نیروی زمینی ارتش همچون تکتیرانداز شاهر، تیربار اخگر، تانک بهینه سازی شده و لانچر ضد بالگرد نیز در این مرحله مورد استفاده قرار گرفتند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون در حال دستیابی به آمادگی لازم برای ورود به فضای جنگهای نیابتی است، چرا که دنیای امروز چهره تازهای از تهدیدات را به نمایش گذاشته است. در سالهای گذشته بیشترین میزان تهدیدات، مربوط به جنگهای ناهمتراز بود و ارتش ایران نیز تکنیکها و تاکتیکهای لازم را برای مقابله با این فضا ترسیم کرد.

لازم به ذکر است که رزمایش بیت المقدس 27 ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با موفقیت پایان یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار