در نشست خبری دکترین مهدویت عنوان شد

اندیشه مهدویت، انرژی بی‌نظیر در دستان شیعه/ تجلیل از 22 مهدی یاور و رزمنده انصارالله یمن

دبیر اجلاس دکترین مهدویت گفت: رمز و هویت ما پیروزی انقلاب اسلامی، رشد و بالندگی آن، ایستادگی در مقابل استکبار و استبداد جهانی و ... مدیون اندیشه مهدویت است.
کد خبر: ۴۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ - 26May 2015

اندیشه مهدویت، انرژی بی‌نظیر در دستان شیعه/ تجلیل از 22 مهدی یاور و رزمنده انصارالله یمن

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با حضور حجت الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی دبیر اجلاس دکترین مهدویت و حجت الاسلام صادق سهرابی  در حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام پورسید آقایی ضمن انتقاد از حضور کم اصحاب رسانه در این نشست گفت: این حضور کم رنگ نشان از غربت چنین موضوعات و امام عصر(عج) در جامعه دارد.

وی در ادامه به همایش دکترین مهدویت اشاره کرد و گفت: یازدهمین همایش دکترین مهدویت با موضوع فرهنگ و تمدن زمینه ساز، راهبردها و راهکارها برگزار خواهد شد. این مراسم در راستای سلسله همایش های سال های گذشته است که تلاش بر این بود که آموزه ها و اندیشه های مهدویت را از منظرهای مختلف بررسی کنیم و ظرفیت های این اندیشه را در عرصه های مختلف نشان دهیم زیرا هنوز معتقدیم ظرفیت های شگرف این آموزش کشف نشده است.

وی افزود: رمز و هویت ما پیروزی انقلاب اسلامی، رشد و بالندگی آن، ایستادگی در مقابل استکبار و استبداد جهانی و ... مدیون اندیشه مهدویت است.

پورسید اقایی با بیان این که انتخاب موضوع یازدهمین همایش دکترین مهدویت پاسخی به دغدغه های رهبری است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر دو موضوع فرهنگ و احیای تمدن نوین اسلامی تاکید دارد و معتقدند که فرهنگ یک جامعه، اساس هویت آن جامعه محسوب می شود. این دغدغه باعث شد تا "فرهنگ و تمدن زمینه ساز؛ راهبردها و راهکارها" به عنوان این همایش انتخاب شود.

دبیر اجلاس دکترین مهدویت ادامه داد: این همایش در واقع به دنبال ارائه تاثیر اندیشه مهدویت در عرصهی فرهنگ و تمدن سازی است. این زمینه سازی یعنی، آماده سازی و اماده سازی به معنای انتظار است. انتظاری که به ظهور خواهد پیوشت. معتقدیم که اندیشه مهدویت انرژی فوق هسته ای عالم در دست شیعه بوده و رمز پیروزی و وحدت ادیان و مکاتب نیز در این اندیشه جست و جو می شود. بر همین اساس باید ظرفیتهای این اندیشه بی بدیل را کشف کرده و برای دستیابی به آن راهبردهایی را تعریف کنیم.

پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری این مراسم در روزهای 10 و 11 خرداد اشاره کرد و گفت: افتتاحیه این همایش 10 خرداد و در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد. اختتامیه نیز عصر روز دوم خواهد بود.

وی افزود: از افرادی چون علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر ولایتی، دکتر رحمانیان تولیت مسجد جمکران، حجت الاسلام حائری شیرازی، آیت الله اعرافی رئیس جامعة المصطفی، حجت الاسلام ابوترابی، دکتر احمدی مقدم نیز برای سخنرانی افتتاحیه و اختتامیه دعوت به عمل آمده است.

دبیر اجلاس دکترین مهدویت ادامه داد:در این همایش چهار کمیسیون دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه قم و موسسه امام خمینی (ره) و دیگر مقالات واسطه برگزار خواهد شد که نتیجه این کمیسیون ها در اختتامیه ارائه می شود.

وی به میهمانان این همایش اشاره کرد و گفت: میهمانان بیش از 80 نفر و از 52 کشور در این مراسم شرکت خواهند داشت که 13 نفر از آنها خانم هستند. از این میان 30 نفر دارای درجه دکتری و مابقی تحصیلات حوزوی معادل و یا دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

پور سید آقایی تقدیر از 22 مهدی یاور و قرائت بیانیه یازدهمین همایش دکترین مهدویت را از دیرگ برنامههای اختتامیه عنوان کرد و تصریح کرد: در این مراسم همچنین از یکی از رزمندگان انصار الله یمن تقدیر خواهد شد. علاوه بر این در گرامیداشت زحمات مرحوم آیت الله مهدوی کنی از همسر و فرزند ایشان نیز تقدیر و تشکر می شود.

دبیر اجلاس همایش دکترین مهدویت از رونمایی 5 عنوان کتاب در این مراسم خبر داد و اظهار کرد: در این مراسم از 5 عنوان کتاب "حدیث حضور، نوشته جواد جعفری"، "رویکرد تطبیقی به پایان تاریخ به قلم حجت الاسلام مهدیانفر"، "آخرین انقلاب انقلای آخر نوشته فرح رامین"، "از تبار دجال به قلم نصرت الله آیتی" و "آینده نگری الهی به قلم گودرزی" رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها