دریادار فدوی در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو عنوان کرد:

دست‌یابی سپاه به شناورهای تندرو با سرعت 110 نات/ تولید انبوه شناورهای نظامی تندرو با سرعت 80 نات تا پایان سال

فرمانده نیروی دریایی سپاه از تست شناورهای تندرو با سرعت 110 نات خبر داد و افزود: آمریکایی ها در تلاش برای تغییر استراتژی خود در خلیج فارس برای مقابله با شناورهای تندروی سپاه هستند.
کد خبر: ۴۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ - 26May 2015

دست‌یابی سپاه به شناورهای تندرو با سرعت 110 نات/ تولید انبوه شناورهای نظامی تندرو با سرعت 80 نات تا پایان سال

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که صبح امروز در سازمان دریایی وزارت دفاع برگزار شد، گفت: نیروی دریایی سپاه به فن آوری ساخت شناورهای تندرو غیرنظامی با سرعت بالای صد نات و 110 نات دست یافته است و در حوزه شناورهای تندروی نظامی اکنون به ساخت شناورهای با سرعت 60 نات که بر روی آن موشک اژدر و توپ های مختلف نصب شده دست یافته است.

وی افزود: در داخل کشورمان کسانی هستند که مبنا و مبانی طراحی شناورهای تندرو را می فهمند در حالیکه سابق بر این برای تست شناورهای تندرو میبایست محصول طراحی شده را به خارج از کشور ارسال می کردیم، که این علاوه بر هزینههای بالای مادی باعث میشد تا بیگانگان با تکنولوژیهای شناورهای تندرو ساخته شده آگاهی یابند.

سردار فدوی با بیان اینکه مدتی است که در دانشگاه امام حسین آزمایشگاه دریایی فعال شده و می توانیم در این آزمایشگاه شناورهای تندرو با سرعت 120 نات را طراحی کنیم عنوان کرد: آمریکایی ها به دلیل اینکه در این حوزه به اعتراف خودشان عقب ماندگی و از آسیب پذیری بالایی برخوردار هستند به دنبال راهکاری جهت جبران این عقب ماندگی هستند، بعنوان مثان می گویند باید شناورهای بزرگ خود را که با هزینه بالغ بر 13 میلیارد دلار ساخته می شود از شرّ باروت نجات دهند و به جای استفاده از سلاح هایی که از باروت استفاده می کنند از لیزر و الکترو مغناطیس بهره ببرند چون نمی توانند راهکاری برای مقابله با شناورهای تندرو سپاه پیدا کنند به همین خاطر به دنبال تغییر استراتژی دریایی خود هستند.

وی در خصوص فعالیت های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس نیز عنوان کرد در خلیج فارس و تنگه هرمز مواردی بین ما و آمریکاییها پیش آمده که در نهایت موجب تمکین آنها از نیروی دریایی سپاه شده است.

برای مثال طی ده الی بیست روز گذشته سه الی چهار مورد مفصل با نیروی دریایی آمریکا داشتیم که نتیجه آن موجب تمکین از نیروی دریایی سپاه شده است.

سردار فدوی در خصوص کشتی آمریکایی که اخیرا در خلیج فارس توقیف شد نیز بیان داشت: زمانی که به ما ابلاغ کردند، کمتر از 24 ساعت در منطقه یکم دریایی سپاه کشتی مورد نظر با حکم قضایی کشورمان توقیف شد و این هم یک مسئله قضایی بود و نه سیاسی و نظامی.

سردار فدوی با بیان اینکه اگر اراده کنیم شناورهای تندروی آمریکا در خلیج فارس و حتی بزرگتر از آنها را می توانیم سالم بگیریم، تاکید کرد: آمریکا به دنبال این است تا شناورهای تندرو را قبل از شلیک شان هدف قرار دهد. در همین راستا آمریکا جنگنده هایF15و بالگردها و شناورهای خودش را برای مقابله با شناورهای تندروی ما تقویت کرده است اما باز هم توان مقابله با آن را ندارد.

فدوی با اشاره به دستاوردهای نیروی سپاه گفت: طبق برنامه پنج ساله پنجم تا پایان امسال میبایست به هدفگذاری تولید انبوه شناور تندروی نظامی با سرعت 80 نات برسیم. این سرعت وحشتناکی در نیروهای دریایی جهان است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: لذا ما باید تلاش کنیم تا در چند ماه آینده  انبوه شناورهای تندرو با سرعت 80 نات و مجهز به موشک با برد 100 کیلومتر را داشته باشیم شناورهایی که هیچ کس نمیتواند آنرا بگیرد.

فدوی در پایان سخنانش با اشاره به رزمایش سال گذشته این نیرو اظهار داشت: در این رزمایش شناورهای تندرو و موشکهای زیادی حضورداشتند و همه موشکها به غیر از یک موشک به هدف اصابت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار