حجت‌الاسلام راشد یزدی در کنگره بزرگداشت شهدای هنرمند:

نهج‌البلاغه تصویری واقعی از امیرالمومنین(ع) را نشان می‌دهد

حجت‌الاسلام راشد یزدی در کنگره بزرگداشت شهدای هنرمند گفت: نهج‌البلاغه یکی از مواردی است که از زبان امیرالمؤمنین(ع) تصویری واقعی از ایشان را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ - 24May 2015

نهج‌البلاغه تصویری واقعی از امیرالمومنین(ع) را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، حجتالاسلام محمدکاظم راشد یزدی در کنگره 520 شهید هنرمند کشور که در سالن همایشهای آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه هر کس از دو طریق شناخته میشود یکی بیان و دیگری قلمش یعنی آن چیزی که به رشته تحریر درمیآورد، بیان کرد: نهجالبلاغه یکی از مواردی است که از زبان امیرالمؤمنین(ع) تصویری واقعی از ایشان را نشان میدهد.

وی عنوان کرد: نهجالبلاغه فرزندی است که از طریق زبان و قلم از شخصیت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) پیاده شد همچنان که صحیفه سجادیه نیز فرزند امام زینالعابدین(ع) است که دعاهایی که ایشان ابداع و انشاء کرده است نشان از آن دارد که میتوان به باطن فرد پی برد.

حجتالاسلام راشد یزدی ادامه داد: اگر شعر و موسیقی نبود احساس کمبود بزرگی در زندگی حس میشد، انبیا الهی که با شعور بسیار به مدد عقل انسان قیام کردهاند در هنر سخن گفتن سرآمد بودند.

راشد یزدی با اشاره به هنر نهفته برخی افراد، عنوان کرد: گاهی هنر برخی هنرمندان بعد از مرگشان مشخص میشود، که این مسئله درست نیست؛ و هنر باید در زمان حیات استفاده شود.

وی با بیان اینکه  برخی شهدا امتیاز هنری داشتهاند، بیان کرد: ما باید در برابر این شهیدان هنرمند زانو زده و نگذاریم خونهای پاک این افراد خشک و پایمال شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اگر ما در حفظ خون شهدا کوشا باشیم، خداوند متعال نیز در تمام جهات ما را یاری میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار