جلایی در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران:

گیلانی‌ها 260 شهید در خرمشهر تقدیم انقلاب کردند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه گیلانی‌ها در فتح خرمشهر 260 شهید تقدیم انقلاب کردند، افزود: جوانان گیلانی در عملیات‌های مختلف در دفاع مقدس به‌ویژه در عملیات بیت‌المقدس نقش مهمی داشتند و حدود یک هزار نفر از رزمندگان گیلانی در این عملیات مجروح و جانباز شدند.
کد خبر: ۴۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ - 24May 2015

گیلانی‌ها 260 شهید در خرمشهر تقدیم انقلاب کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، رسول جلائی در گفتوگوی ویژه خبری شبکه استانی باران ضمن تبریک به مناسبت سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: نبوغ در طرحریزی، ایمان و قدرت فرماندهی سه عامل مهم و تاثیرگذاری بودند که موجب فتح خرمشهر شدند.

وی حضور جوانانی که یک ماه پس از آموزش عملیات های بزرگی را فرماندهی می کردند را یکی از معجزات الهی خواند و گفت: این ها همه از جمله نکات برجستهای بود که امام راحل توانستند آن را کشف و ایمان شان را تقویت کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه در آن دوران بنیصدر با توجه به تکبر و خودخواهی که در او وجود داشت به نیروی مردمی اجازه حضور در جبهه را نمیداد، افزود: بنیصدر در صورت حضور مردم در جبهه، سلاح در اختیار آنها نمیگذاشت و تصور میکرد با این کار میتواند پایگاه سیاسی خود را مستحکم کند که البته موفق به این امر نشد.

جلایی با اشاره به اینکه خیانت ستون پنجم در سقوط خرمشهر تاثیرگذار بود، یادآور شد: در حماسه سوم خرداد مقاومت 34 روزه ای در خرمشهر رخ داد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی موفقیت نظام در صدور انقلاب اسلامی به دنیا را مرهون دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: مردم منطقه متوجه شدند که میشود با دست خالی بر دشمن پیروز شد و ابهت ابرقدرتها را درهم شکست همانگونه که ما در دفاع مقدس ابهت شرق و غرب درهم شکستیم.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه گیلانی ها در فتح خرمشهر 260 شهید تقدیم انقلاب کردند، افزود: جوانان گیلانی در عملیاتهای مختلف در دفاع مقدس بهویژه در عملیات بیتالمقدس نقش مهمی داشتند و حدود یک هزار نفر از رزمندگان گیلانی در این عملیات مجروح و جانباز شدند.

جلائی درباره برنامههای گرامیداشت پیروزی فتح خرمشهر با اشاره به برنامه هایی همچون رونمایی از 9 عنوان کتاب تاریخ شفاهی و برگزاری جشنواره موضوعی رسانه، خاطرنشان کرد: برنامههای فرهنگی، ورزشی و ... برای گرامیداشت ایام فتح خرمشهر تدارک دیده شده است که این برنامهها از 31 تا چهارم خردادماه سازماندهی شده است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار