با حضور سردار کارگر

برنامه "فاتحان خرمشهر" برگزار شد

در سالروز آزادسازی خرمشهر ، برنامه "فاتحان خرمشهر" صبح امروز با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، علی اصغر جعفری معاون سرمایه انسانی صداو سیما، سردار ایزدی معاون اشراف و راهبردی کل قوا برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ - 24May 2015

برنامه

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در سالروز آزادسازی خرمشهر ، برنامه "فاتحان خرمشهر" صبح امروز با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، علی اصغر جعفری معاون سرمایه انسانی صداو سیما، سردار ایزدی معاون اشراف و راهبردی کل قوا برگزار شد.

در ابتدای مراسم علیاصغر جعفری معاون سرمایه انسانی صداوسیما اقتدار ، امنیت و انسجام ملی را از دستاوردهای بزرگ هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: عقب نشینی و فرار صهیونیسم از جنوب لبنان از توفیقاتی است که از استمرار و عزت نفس جوانان ما حاصل شده است.

جعفری تصریح کرد: بر خلاف تمامی تصمیم گیری هایی که دشمنان برای ایران طرح می کنند ، کشورهای صاحب قدرت برای ایران ارزش ویژه ای قائلند که ناشی از عظمتی است که در دوران دفاع مقدس خلق شده است.

جعفری سوم خرداد را ولایت مداری و حق طلبی ملت ایران دانست و تصریح کرد:امروز احساس می کنیم کسانی که آن دوران دوربین بدست گرفتند ، ارزششان کمتر از گرفتن اسلحه نبود .

سردار ایزدی معاون اشراف و راهبردی کل قوا طی سخنانی گفت: بعثت ، غدیر ، عاشورا ، انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش هاست .انقلاب اسلامی انقلابی است که  از حرکت نبوی ، علوی و حسینی نشات گرفته است.فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش های الهی است .ما مفتخریم که در مجلسی هستیم که مصادف است با ایام خجسته میلاد سالار شهیدان تاریخ امام حسین (ع) ، میر علمدار بزرگ عرصه کربلا حضرت ابوالفضل (ع) و پیام آور عرصه خونبار نینوا حضرت امام سجاد (ع) فتح خرمشهر ودر این مسیر این را باید بگویم که شهدای ما برای اعلای کلمه " لااله الاالله"قیام کردند و در این راه امام فرمودند : ما حسین وار وارد این جنگ شدیم و حسین وار به شهادت برسیم .

وی ادامه داد: ما در انفجار نور به فرمایش حضرت امام خمینی (ه) یک بعثت دائمی می بینیم و مهم این است که در این جمع به این بعثت دایمی توجه داشته باشیم .پیامبر اکرم ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی یک بار بر قلب مبارکشان قرآن به صورت دفعی و یک باره نازل می گردد آن بزرگوار را برای رسالت بزرگشان آماده می کند .و یک بار قرآن برای هدایت جوامع بشری از 27رجب مادراین ایام هستیم برآن حضرت مرحله به مرحله صدور پیدا می کند و این بعثت نه تنها در آن مقطع است بلکه آن بعثت بعثتی است که بر رهروان آن حضرت موضوعیت دارد .

سردار ایزدی ضمن اشاره به شهیدان  عباس بابایی ، حسن باقری ، محمد بروجردی ، فرشته ، جهان آرا ، موسوی ، باکری ، همت ، کاوه و آبشناسان  ادامه داد: اینها کسانی هستند که در این مسیر بعثت که مسیری است برای حال و آینده ، حماسه های بزرگی چون فتح خرمشهر را که امام فرمودند :"خرمشهر را خدا آزاد کرد" برای بشریت به تصویر کشیدند .

سردار ایزدی تصریح کرد: جنگ در انقلاب اسلامی و حرکت رزمندگان در انقلاب اسلامی حرکتی است برای جهاد افضل و جهاد اکبر این حرکت حرکتی ستودنی است.رزمندگان اسلام 32 روز در خرمشهر با رهبریت و حضور چنین انسان هایی مقاومت کردند و استراژی عملیاتی استکبار جهانی را با شکست مواجه کردند.

معاون اشراف و راهبردی کل قوا ادامه داد: جنگ ما جنگی الهی بود و هرکسی تلاش داشت این وظیفه را به نحو احسن انجام دهد .این مسیر همچنان ادامه دارد چون نبرد ادامه داد می خواهد در کرانه های دور باشد یا نزدیک .جنگ نرم و سخت در جریان است فقط ابعادش گسترده تر شده است و ما باید هوشیارتر از قبل باشیم .

در بخش اول برنامه از خانواده های شهدای گرانقدر برادر پیش مرگ مسلمان کرد برادر 6  شهید  انقلاب اسلامی دارا آقا قادر خانزاده ، خانواده شهید حسین پای مردی ، احمدی ، عقاب آسمان خلبان شهید عباس بابایی ، نادراحمدی ، خلبان شهید غلامرضا چاوربند ، خلبان شهید احمد کشوری ، خلبان شهید علی اکبر شیرودی ، خانواده شهید موسی عزیز آباد فراهانی ، حاج علی اکبری ، فرزند شهید و جانباز جنگ علی ابراهیمی ، خانم دکتر صدوقی شهید ترور ، خانواده شهید قنبرلو ، مادر شهید علی قمی ، محمد امین احمدی تقدیر شد.

دکتر صدوقی پیام خانواده های شهدای صدر اسلام ، جنگ و ترور را به دوزبان انگلیسی و عربی قرائت کرد.

این برنامه به همت ستاد کل نیروهای مسلح ، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس ، هیات رزمندگان غرب و شمالغرب همچنین بسیج رسانه ملی و رادیو ایران در سالن رضوان بسیج صدا و سیما با حضورامیران ارتش جمهوری اسلامی ایران ،  سرداران ، یادگاران و مدیران صدا و سیما برگزار شد.
 

نظر شما
پربیننده ها