محسن رضایی در دانشگاه علو‌م و تحقیقات:

قدرت پشت صحنه جمهوری اسلامی توان تجزیه و تحلیل رفتار کشور را از دشمنان سلب کرده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طرف‌های غربی به دلیل ناتوانی در ورود مستقیم به میدان نبرد با ایران، تمایل به مواجهه از طریق همراهی با جریان تکفیری دارند، گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران در پشت صحنه، توان تجزیه و تحلیل رفتار کشور را از دشمنان سلب کرده است.
کد خبر: ۴۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ - 24May 2015

قدرت پشت صحنه جمهوری اسلامی توان تجزیه و تحلیل رفتار کشور را از دشمنان سلب کرده است

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همایش «شمیم ایثار» که به مناسبت سوم خرداد در این واحد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه این ماه را زمان پاسداری از ارزشها دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اولین گام، برقراری یک نظام سیاسی بود که از همان نخستین روزها مورد آماج حملات شدید قرار گرفت.

رضایی با اشاره به صورت گرفتن اقداماتی نظیر ترور، کودتا، انفجار، بمباران شهرها و نیز وضعیت نامناسب و پرالتهاب کشور، در سالهای نخست انقلاب، ادامه داد: جنگ تحمیلی در چنین شرایطی و درحالی که تمام متخصصان عالی رتبه ارتش ایران را ترک کرده و فروش سلاح و تجهیزات از نقاط مختلف جهان به کشور قطع شده بود، بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد.

وی از مدیریت نامطلوب بنیصدر در سال نخست دفاع مقدس و شکست­های رزمندگان در میدان نبرد یاد کرد و گفت: با آغاز سال دوم جنگ، نیروهای مبارز کشور با عملیات­های ثامنالائمه و طریقالقدس به پیروزی دست یافتند و با آزادسازی دزفول، اندیمشک و شوش، تلاشها برای باز پس گیری خرمشهر از سر گرفته شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به موقعیت خطیر و حساس سربازان کشور برای آزادسازی خرمشهر با توجه به نگرانیهای عراق از پیروزیهای ایران و بسیج نیروهای بعثی برای حفظ همه جانبه این شهر، گفت: خرمشهر از شرق با رود کارون و از غرب با رود کرخه محاصره شده بود و هماهنگی و تدوین نقشه جامع برای بازپس گیری این شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی آن نیاز به برنامهریزی و آمادگی 5 تا 6 ماهه داشت.

رضایی افزود: پس از یک ماه کار کارشناسی جوانانی چون شهد خرازی، باکری و کاظمی و نیروهای مجرب ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصمیم گرفته شد روند آزادسازی به جای استفاده از جاده اهواز خرمشهر، از طریق رود کارون که فاقد هرگونه پل و جاده بود، صورت پذیرد.

وی آزادسازی خرمشهر را نخستین بار پس گیری بخشی از خاک از دست رفته کشور پس از 300 سال دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از آزادسازی خرمشهر، به قدرت بازدارندگی دست یافت. قدرتی که تا سالها فکر حمله نظامی به خاک این کشور را از ذهن جهانیان دور کرده است.

رضایی با اشاره به وضعیت متشنج منطقه و کشیده شدن فضای خطر و ناامنی به مرزهای کشور، سمت و سوی نهایی این تغییر و تحول را ایران عنوان کرد و گفت : قدرت جمهوری اسلامی ایران در پشت صحنه، توان تجزیه و تحلیل رفتار کشور را از دشمنان سلب کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه طرفهای غربی به دلیل ناتوانی در ورود مستقیم به میدان نبرد با ایران، تمایل به مواجهه با کشور از طریق همراهی با جریان تکفیری موجود در منطقه را دارند، خاطر نشان کرد: ضروری است اقشار مختلف جامعه از پیر و جوان، تحت فرمان مقام معظم رهبری، آماده دفاع همه جانبه از ایران اسلامی در برابر هر گونه تهدیدی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار