امروز جای پای داعش را در پاکستان و افغانستان می‌بینیم

امیر پوردستان: نیروهای تکفیری در نزدیکی مرزهای ایران هستند/ درخواست از مجلس برای تقویت ارتش و سپاه در مقابله با تهدیدات داعش

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر توجه مجلس شورای اسلامی به تقویت نیروهای زمینی ارتش و سپاه برای مقابله با تهدیدات داعش در مناطق مرزی تاکید کرد و افزود: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می بینیم.
کد خبر: ۴۷۰۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ - 24May 2015

امیر پوردستان: نیروهای تکفیری در نزدیکی مرزهای ایران هستند/ درخواست از مجلس برای تقویت ارتش و سپاه در مقابله با تهدیدات داعش

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان»  در صحن علنی مجلس با اشاره به تهدیدات کنونی خطاب به نمایندگان مجلس گفت : ما امروز با چهره تازه ای از تهدیدات مواجهایم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته متفاوت است  .

وی با هشدار درباره فعالیت  نیروهای تروریستی و تکفیری  در نزدیکی مرزهای کشورمان افزود : پارسال همین موقع از ستاد کل نیروهای مسلح  به بنده ابلاغ شد که نیروهای داعش در جلولا و سعدیه پیش آمدند و گام بعدی آنان خانقین است ومیخواهند به داخل کشورمان  وارد شوند .

امیر پوردستان گفت: در کشورما نیز در استانهای همجوار برای تسهیل کار داعش فضا سازی کرده بودند اما  سربازان گمنام  امام زمان (عج) زاغههای مهمات و هوادارانی را که برای این گروه تروریستی پیش بینی شده بود کشف کردند .

وی افزود: آنان درصدد بودند وقتی داعش از جلولا حرکت کند و به خانقین برسد و وارد مرزهای ما شود در خاک ما برخی انفجارها و ترورها انجام دهند و با ایجاد آشوب کار داعش را تسهیل کنند  .

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت : در آن مقطع نیروی زمینی ارتش در کمتر از 3 روز 5 تیپ رزمی را وارد و حرکات آن سوی مرزها را نیز آغاز کرد به نحوی که  تا 40 کیلومتر وارد خاک عراق شدیم و علاوه بر نفرات پیاده، بالگردهای خود را نیز برای شناسایی فرستادیم و توپخانه را نیز مستقر کردیم .

وی افزود: این قدرت نمایی با فتوای علمای شیعه و  اهل تسنن عراق مصادف بود و سبب شد داعشیها عقب نشینی کنند.

امیر پوردستان خطاب به نمایندگان مجلس هشدار داد: به عنوان سرباز می گویم که امروز جای پای داعش را در افغانستان  و پاکستان می بینیم و آنان خود را آماده می کنند  .

وی تاکید کرد : به عنوان سرباز استدعا می کنم در این شرایط نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید از نظر تحرک و آمادگی تقویت شوند تا بتوانیم  تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنیم .

امیر پوردستان  ظرفیت بالگردی ارتش را با وجود خلبانان شجاع و کارآزموده در خاورمیانه بسیار قوی دانست و افزود: باید اعتبارات لازم در اختیار قرار گیرد تا بتوانیم بالگردهایمان را روزآمد و آماده کنیم .

وی گفت : امروز نبرد ، نبرد نیروی زمینی است و آنان باید اراده خود را که پیش تر در عملیات بیت المقدس نشان داده اند در این صحنه نیز نشان دهند .

امیرپوردستان افزود : امسال در موضوع بودجه  نگاه خوبی به مجموع  نیروهای زمینی شد و از نمایندگان  بویژه رئیس مجلس استدعا دارم که  این نگاه ویژه تر شود تا ما به ماموریت  و رسالت خطیری که ملت و رهبری عزیز بر عهده مان گذاشته اند  به شایستگی عمل کنیم .

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ابتدای سخنانش با تبیین ویژگیهای عملیات  بیت المقدس ، فتح خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی دانست.

وی زمان کوتاه  آمادگی ، مداومت عملیات  به مدت 24 روز ، عبور از رودخانه کارون با ایجاد پنج پل و عبور 5 لشگر و وسعت منطقه عملیاتی در 6 هزار کیلومتر مربع را از جمله ویژگیهای  عملیات آزاد سازی خرمشهر برشمرد .

انتهای پیام/
 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امیر
|
-
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
4
السلام علیک یا اباعبدالله حسین(ع)
نصرمنالله وفتح قریب زنده باشی پاینده ایران
حسین
|
-
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
1
زنده باشی سردار,ما همه سرباز این وطنیم,تا آخرین قطره خونم را برای دفع از کشورم ایران میدهم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار