سردار جوانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کشاندن جنگ به مرزهای ایران به‌منظور جبران شکست‌های منطقه‌ای دشمن است

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، شکست‌های پیاپی دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی را عامل تلاش آن‌ها برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به مرزهای کشورمان دانست.
کد خبر: ۴۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 24May 2015

کشاندن جنگ به مرزهای ایران به‌منظور جبران شکست‌های منطقه‌ای دشمن است

سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، پیرامون سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "دشمنان ما با همراهی برخی از مسئولان سفیه منطقهٔ خلیجفارس در صدد هستند که جنگهای نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند"، اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیشازاین نیز اشاراتی داشتند که بر اساس آنها میشد این برداشت را داشت که معظم له بر اساس اخبار و اطلاعاتی که دارند با نیات دشمنان این ملت آشنا هستند، و میدانند آنها چه در سر میپرورانند.

وی با بیان اینکه ما چند سالی است که با پدیده تکفیر و گروههای تروریستی مواجهیم، افزود: حرکت این جریان در درون جهان اسلام و تلاش برای به راه انداختن جنگهای فرقهای و مذهبی، یک نوع جنگ نیابتی است؛ که با توجه به بحث یمن و حملهٔ ددمنشانهٔ رژیم آل سعود به مردم مظلوم این کشور، ماهیت این جنگهای نیابتی و افراد پشت صحنه جنگها بیش از گذشته آشکار شد.
 
جوانی تصریح کرد: ما در گذشته دیدیم که مقام معظم رهبری وقتی به اهداف راهبردیِ شکلدهی به گروههای تروریستی در منطقه از سوی غربیها و برخی دولتهای عربی در منطقه پرداختند، تصریح داشتند که هدف از ایجاد این گروههای تکفیری و گروهکهای تروریستی در منطقه دو چیز است؛ یکی مقابله با بیداری اسلامی، و دیگری مقابله با جمهوری اسلامی ایران.
 
وی ادامه داد: در واقع هدف راهبردی این موضوع به یک مسئله ختم میشود و آن هم انقلاب اسلامی است؛ به این دلیل پدیده بیداری اسلامی و مقاومت در منطقه الهام گرفته از انقلاب اسلامی است؛ پس هدف از ایجاد و تشویق گروههای تکفیری، مقابله با خود جمهوری اسلامی نیز هست.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان داشت: دشمنان ما برای اینکه بتوانند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و از الگو شدن جمهوری اسلامی ایران برای مسلمانها و آزادیخواهان جلوگیری کنند، به دنبال این هستند که به هر نحو ممکن، ایران را بیثبات کنند.
 
وی اضافه کرد: این بیثباتیهایی که ما امروز در منطقه شاهد هستیم، محصول جنگهای نیابتی است که دشمنان جهان اسلام به راه انداختهاند. در پشت صحنه نیز آمریکاییها بهعنوان عامل اصلی و صهیونیستها، متحدان آنان در اروپا و برخی کشورهای منطقهای حضور دارند. با حمله به یمن مشخص شد رژیمهایی همچون آل سعود در چه پازلی حرکت میکنند، و اساساً مجری سیاستهای چه کسانی هستند.
 
سردار جوانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری با توجه به تحولات سالهای اخیر، آنچه که ما امروز در شبه جزیره شاهد هستیم، و همچنین شکستهایی که بانیان و دستاندرکاران این جنگهای نیابتی در سالهای اخیر متحمل شدند، این هشدار را دادند که دشمنان در تلاش هستند جنگها را به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک کنند.
 
وی با بیان اینکه دشمنان بدانند مردم ایران بیدار هستند و پاسداران و نیروهای مسلح آمادهاند که از استقلال و تمامیت ارضی کشور دفاع کنند، گفت: جمهوری اسلامی از زمان پایان جنگ تحمیلی با شناختی که از مسائل جهانی داشت بهخوبی دریافت که تهدید اصلی او میتواند ایالات متحده و متحدان این کشور باشد. لذا جمهوری اسلامی ایران ظرف ربع قرن گذشته همواره و لحظهبهلحظه بر آمادگیهای دفاعی خود افزوده، توانمندیهای خود را بالا برده و آمادگی خوبی در ملت ما و نیروهای مسلح و پاسداران، بسیجیان وجود دارد؛ که اگر دشمن دچار یک اشتباه محاسباتی شده و با تصور کند با تعرض به ملت ایران میتواند به اهداف خود برسد، پاسخ سختی را به متجاوز بدهند.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز به همین امر در دانشگاه امام حسین(ع) اشاره داشتند که پاسخ ملت ایران سخت خواهد بود و تحلیل من این است که این آمادگی را ملت ایران و جوانان ایرانی و خصوصاً نیروهای مسلح بهخوبی دارند که بتوانند دشمن را از یک اقدام احتمالی کاملاً پشیمان کنند. امروز ما با دشمنی مواجه هستیم که طی سالهای گذشته در منطقه شکستهای پیدرپی را متحمل شده و امروز این دشمن این دشمن یک دشمن در حال فروریختن است.
 
وی اضافه کرد: دشمنان ما باید این معنا را به خوبی متوجه باشند که ملت ایران با تمام توان از استقلال، عزت و توانمندی خود دفاع میکند و قطعاً در این مسیر ملت ایران به نصرت الهی باور دارد و مطمئن است که با اتکال به خداوند متعال در این عرصه بر دشمنان خود غالب شده و پیروز این صحنه خواهد بود و در موضوع ایستادگی و مقابله با هر نوع تجاوزی هیچگونه تردیدی ندارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار