همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)؛

جزئیات تشییع و تدفین 9 شهید تازه‌ شناسایی‌ شده اعلام شد

همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) پیکرهای پاک 9 شهید تازه‌ تفحص‌ شده که هویت آنها به‌تازگی شناسایی شده است در روز ۲۴ اردیبهشت ماه در زادگاهشان به خاک سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۴۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ - 12May 2015

جزئیات تشییع و تدفین 9 شهید تازه‌ شناسایی‌ شده اعلام شد

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) پیکرهای پاک 13 شهید تازه تفحص شده که هویت آنها بهتازگی شناسایی شده است به خاک سپرده میشوند. این شهدا متعلق به استانهای تهران، اصفهان ، زنجان، قزوین و قم هستند. پیکرهای 9 شهید از این 13 شهید در روز 24 اردیبهشت ماه در زادگاهشان به خاک سپرده میشوند. جزئیات تشییع و تدفین این 9 شهید بهشرح زیر است:

پیکر مطهر شهید «مرتضی رزازیان» ساعت 10 صبح پنجشنبه 24 اردیبهشت ماه 94 در قزوین تشییع و در گلزار شهدا، به خاک سپرده خواهد شد. مسیر تشییع این شهید بزرگوار از مقابل معراج شهدا در چهارراه نادری بهسمت گلزار شهدای قزوین خواهد بود.

پیکر مطهر شهید «مرتضی رزازیان» از شهر قزوین توسط پلاک هویت، شناسایی شده است. پیکر مطهر این شهید بعد از گذشت 32 سال از شهادتش توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در تفحص برونمرزی کشف و شناسایی شد. «مرتضی رزازیان» فرزند محمدحسن متولد 1341 است که با لشکر 17 علیبن ابیطالب(ع) به جبهه اعزام شد و در نهایت در عملیات خیبر و در 7 اسفند ماه سال 62 در جزیره مجنون به شهادت رسید. اما پیکر او در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الاثر جای گرفت. این معلم شهید دانشجوی رشته علوم تربیتی بود که پیکر او بعد از گذشت 32  سال به زادگاهش در قزوین بازگشت.

 

پیکر مطهر شهید «بهمن بیگزاده» ساعت 10 صبح پنجشنبه 24 اردیبهشت ماه 94 در آبیک قزوین تشییع و در گلزار شهدا، به خاک سپرده میشود. مسیر تشییع این شهید بزرگوار از مقابل حوزه ثارالله بهسمت گلزار شهدای آبیک است. مراسم شب وداع با شهید بیگزاده نیز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در مزار شهدای گمنام آبیک برگزار میشود.

شهید «بهمن بیگزاده» فرزند امرالله، متولد سال 1349 و اعزامی از استان قزوین است.این شهید 13ساله در هفتم اسفند 1362، در عملیات خیبر و در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید، پیکر ایشان بعد از گذشت 32 سال در عملیات اخیر تیم تفحص کشف و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید «محمد دباغچی» متولد سال 1333 در شهرستان جهرم استان فارس است که پیکر مطهر او پس از 33 سال به میهن اسلامی بازگشته است و بهدلیل سکونت خانواده این شهید در کرج، مراسم تشییع نیز در کرج برگزار خواهد شد. پیکر این شهید والامقام روز پنجشنبه 24 اردیبهشت ماه 94 ساعت 9 صبح از میدان شهدا تا چهارراه امام (میدان کرج) تشییع خواهد شد و پس از آن به امامزاده حیدر(ع) در منطقه کلاک منتقل و در گلزار شهدای این امامزاده دفن خواهد شد.

شهید «محمد دباغچی» فرزند حسن، متولد سال 1333 و اعزامی از جهرم از استان فارس است. شهید دباغچی در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید و در سال 61 مفقود اعلام شد که در عملیات اخیر تیم تفحص از طریق کارت شناسایی و پلاک هویت شناسایی شد.

 

پیکر مطهر و نورانی شش شهید بزرگوار دوران دفاع مقدس که در عملیات اخیر تیم تفحص کشف شدهاند، از طریق مدارک هویتی و پلاک شناسایی شد. پیکر مطهر این 6 شهید در حال حاضر به اصفهان بازگشته و طی مراسمی در روز پنجشنبه 24 اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، تشییع و در گلستان شهدای اصفهان تدفین خواهند شد. از این شش شهید، 5 شهید متعلق به شهر اصفهان و یک شهید دیگر متعلق به شهرستان خوانسار استان اصفهان است. مشخصات آنان بهشرح زیر است:

1 ــ شهید «عباس حاجرحیمی»، فرزند خداکرم، متولد سال 1344، مفقود اعلامشده در سال 61 و در عملیات محرم

2 ــ شهید «حسن حجاریان»، فرزند جواد، متولد سال 1342، مفقود اعلامشده در سال 60 و در چذابه

3 ــ شهید «نادر جاویدنیا»، فرزند کاظم، متولد سال 1345، مفقود اعلامشده در سال 61 و در عملیات محرم

4 ــ شهید «نعمتالله عطافر»، فرزند محمدعلی، متولد سال 1342، مفقود اعلامشده در سال 61 و در عملیات محرم

5 ــ شهید «محمدصادق جنابی»، فرزند ماشاءالله، متولد سال 1342، مفقود اعلامشده در سال 62 و در عملیات خیبر، منطقه جزیره مجنون

6 ــ شهید «حسینعلی ریاحی»، فرزند علیرضا، متولد سال 1339، مفقود اعلامشده در سال 61 و در عملیات محرم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار