دفاع پرس گزارش می دهد/

احتمال اعدام شیخ نمر تا سه روز دیگر؛ توطئه سعودی - آمریکایی ؛عربستان در انتظار شعله ورشدن خشم 3 میلیون شیعه

اجرای حکم اعدام نمر النمر باعث خشم گسترده در قطیف و احسا می‌شود که بیش از 3 میلیون شیعه در این مناطق و مناطق دیگر سعودی مانند مدینه منوره زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ - 11May 2015

احتمال اعدام شیخ نمر تا سه روز دیگر؛ توطئه سعودی - آمریکایی ؛عربستان در انتظار شعله ورشدن خشم 3 میلیون شیعه

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، شیخ "نمر باقر النمر" روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانوادهای اهل علم و دین به دنیا آمد که از آن علمایی چون "آیتالله شیخ محمد بن ناصر آل نمر" (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج "علی بن ناصر آل نمر" سر بر آورده بودند.

از جمله خصوصیات اخلاقی وی را باید بلندمنشی و وسواس او در مراعات و حفظ اصول و مبادی و ارزشهای دینی ملاحظه کرد که بازتاب آن بهخوبی در خط مشی فکری و جهادیاش آشکار است.

همچنین شیخ، از دیدی باز و آگاه نسبت به حوادث جاری پیرامون خود چه در عربستان و چه در منطقه برخوردار است و همین موجب شده تا دارای دید تحلیلی دقیقی از جریان امور در عرصههای اجتماعی و سیاسی باشد که یکی از دلایل آن بنا به گفته وی ارتباط عمیق وی با قرآن و اهل بیت علیهمالسلام است که همواره روشنگر راه وی در زندگی بودهاند.

 

 

سابقه بازداشت های شیخ نمر توسط سعودی ها

نخستین بازداشت شیخ نمر در می ۲۰۰۶ میلادی رخ داد. وی در بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بینالمللی دربارهٔ قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.


در اتهام شیخ چنین آمده بود: «وی از حکومت عربستان خواسته است به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوههای آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.»

بازداشت دوم، در ۲۳ آگوست ۲۰۰۸ میلادی رخ داد. شیخ نمر آل نمر در بیستم تیر ۱۳۹۲ در اثر حملهٔ مسلحانهٔ نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد. در نوامبر ۲۰۱۴، حکم اعدام نمر از جانب دادگاه ویژه جزایی عربستان سعودی اعلام شد و وی، محکوم به مرگ از طریق گردن زدن با شمشیر شد.

وی در قبال سرکوبگری های رژیم سعودی و مخالفت این رژیم با برگزاری تظاهرات مسالمتآمیز و تجمعهای اعتراضآمیز تأکید میکرد که "همواره به دنبال راههای دیگری برای ادامه اعتراضات خود و احقاق حقوقمان خواهیم بود و تظاهرات، یکی از این راهکارهاست".

این روحانی عربستانی را باید از جمله دشمنان سرسخت "نایف بن عبدالعزیز" ولیعهد سابق رژیم سعودی برشمرد. شیخ نمر، همواره انتقادات شدیدی را به وی وارد میکرد.

وی در یکی از خطابههایش شاهزاده نایف بن عبدالعزیز را به علت شدت خشونت و قساوت و ظلمش علیه مردم عربستان به طور اعم و شیعیان به طور اخص، طاغوت و ستمگری خواند که در قبرش شکنجه خواهد شد و آتش او را خواهد سوزاند و کرمها او را خواهند خورد. او در همین خطبه تأکید کرد که از مرگ نایف خوشحال خواهد شد.

وی همواره در خطبههای نمازجمعه و خطابه هایش نه تنها از آل سعود انتقاد میکند بلکه از منتقدان سرسخت برخی از رژیمهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله آل خلیفه است.

نیروهای ویژه سعودی به دستور محمد بننایف وزیر کشور عربستان شیخ نمر را در جولای سال 2012 میلادی بازداشت کردند و وی پانزدهم اکتبر سال گذشته نیز در دادگاه کیفری عربستان به اعدام محکوم شد.

وقتی نقاب جنگ افروزانه  آل سعود برداشته می شود

پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان همزمان با تغییر جهت سیاست خارجی سعودی ها شاهد افزایش خشونت و رفتارهای نامتعارف از سوی حاکمان آل سعود هستیم در شرایطی که جامعه جهانی و سازمان های بین المللی حمله عربستان به یمن را محکوم کردند برخی از شاهزادگان سعودی بر ادامه تجاوزات هوایی اصرار می ورزند از سوی دیگر عربستان با همکاری برخی کشورهای منطقه چون ترکیه قصد جنگ زمینی علیه سوریه دارد.

حالا بعد از شنیدن اخبارجنگ افروزانه سعودی ها در سطح منطقه شاهد خبراحتمال اعدام شیخ نمر النمر روحانی برجسته شیعه در عربستان هستیم.

 

 

منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل اعلام کردند، برخی گزارشهای اطلاعاتی که منبع آن ریاض است، نشان میدهد نظام آلسعود به آمریکاییها اطلاع دادهاست که آیتالله نمر النمر، روحانی مبارز شیعه را بزودی اعدام خواهد کرد.

 این منابع به شبکه خبری نهریننت عراق گفتند برخی سازمانهای اطلاعاتی غربی 2 روز پیش اطلاعاتی به دست آوردهاند که منبع آن دربار عربستان سعودی است. این اطلاعات نشان میدهد محمد بننایف، ولیعهد عربستان به سلمان بنعبدالعزیز، پادشاه این کشور گفته است: «فرصت هماکنون برای خلاص شدن از دست نمر النمر با توجه به سرگرمی ملت سعودی به جنگ با یمن مناسب است.»

منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل گفتند: «محمد بننایف به جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته است نمر النمر چهاردهم ماه جاری میلادی (24 اردیبهشت) اعدام خواهد شد و مایلیم بدانید که این یک مساله داخلی است اما دوست داشتیم شما را در جریان این قضیه قرار دهیم.»

اعدام نمر با تایید آمریکا

 طبق گفته منابع مذکور، کری از این خبر غافلگیر شده است بویژه آنکه وی در حال صحبت درباره تحولات و اوضاع جبهه بین عربستان و یمن بود. کری خطاب به محمد بننایف گفته بود آیا واقعا چنین اتفاقی خواهد افتاد؟ او نیز پاسخ داده بود بله! چرا که پادشاه نیز موافقت کرده است. کری نیز گفته بود بگذارید به رئیسجمهور آمریکا این خبر را اطلاع دهم.

 سعودیها این موضع واشنگتن را نشانه موافقت ضمنی آمریکا با اعدام نمر النمر میدانند.

اجرای حکم اعدام نمر النمر باعث خشم گسترده در قطیف و احسا میشود که بیش از 3 میلیون شیعه در این مناطق و مناطق دیگر سعودی مانند مدینه منوره زندگی میکنند. و اگر اعدام شود واکنشهای گستردهای در منطقه بویژه در عراق و در میان مقاومت اسلامی به دنبال خواهد داشت. افراد نزدیک به مقاومت اسلامی عراق بعید نمیدانند اگر نمر النمر اعدام شود به سفارت آمریکا و سربازانش در عراق حملات مسلحانه
صورت بگیرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار