لاریجانی در مراسم رونمایی از کتاب حماسه امام علی(ع):

گستاخی غرب در مقابل ملت ایران،آغاز مجدد غنی‌سازی را در پی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یقیناً تعدی دشمنان به حقوق هسته‌ای ایران به واسطه همین ایستادگی ملت ایران است، گفت: اگر طرف غربی بخواهد در مذاکرات حرف‌های دوپهلو زده و دغل‌کاری کند ایران برمی‌گردد و مسیر قبلی را در غنی‌سازی ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ - 05May 2015

گستاخی غرب در مقابل ملت ایران،آغاز مجدد غنی‌سازی را در پی دارد

به گزارش گروه اخبار داخی دفاع پرس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم رونمایی از کتاب "حماسه امام علی (ع)" که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، با بیان اینکه ایران امروز در یک مصاف چندگانه قرار دارد، گفت: در منطقه دچار موجوداتی هستیم که دشمنان امام علی (ع) بوده و با همان جمود و تحجر، خوارج زمان هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل امروز مصاف سختی میان مسلمانان واقعی با این جریان کثیف وجود دارد و قدرتهای بزرگ با این گروهکها بازی میکنند. البته برخی افراد در منطقه نیز به این جریان لاابالی کمک میکنند.

وی با بیان اینکه اگر روحیه حماسی نباشد، نمیتوان با جریان تکفیری مقابله کرد، تصریح کرد: ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر این جریان به واسطه همین تفکر حماسی است.

لاریجانی در ادامه به مصاف ایران در عرصه بینالمللی در حوزه هستهای اشاره کرد و گفت: یقیناً تعدی دشمنان به حقوق هستهای ایران به واسطه همین ایستادگی ایران است و زمانی که دیدند تحریمها فایده ندارد، پای میز مذاکره با ایران آمدهاند، اما باز هم حرفهای عجیب و غریب میزنند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اظهارات یک مقام آمریکایی که گفته بود ما به همه اهداف خود رسیدیم و ایران الیالابد تحت بازرسی قرار میگیرد، بیان کرد: به طور قطع چون آنها افراد زبونی هستند و تحت سلطه صهیونیستها قرار دارند، گزافه میگویند.

وی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: شما مقاومت ایران را مشاهده کردید که مجبور به پذیرفتن غنیسازی در خاک ایران شدید اما اگر بخواهید حرفهای دوپهلو زده و دغل کنید، ما برمیگردیم و مسیر قبلی را ادامه میدهیم.

لاریجانی تصریح کرد: اگر ما غنیسازی 20 درصدی را کنار گذاشتیم، به خاطر بینیاز بودن خودمان بود؛ در گذشته هم از شما خواستیم که برای رآکتور تهران سوخت 20 درصد به ما بدهید، اما زمانی که شاهد بدعهدی شما بودیم، خودمان دست به کار شدیم وغنیسازی کردیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با هشدار به طرف غربی نسبت به گستاخی و تفاوت موضعگیریها در مذاکرات و پشت صحنه خاطرنشان کرد: به طور حتم راه برای اینکه ایران خودش غنیسازی کند، باز است.

وی استقامت را نیازمند پشتوانهای حماسی برشمرد و گفت: ترسیم زندگی حضرت علی (ع) با ادبیات حماسی حرکتی ارزشمند و فرهنگی است.

لاریجانی در ادامه با یادآوری انس اقشار مختلف مردم ایران با شعرا، افزود: انتخاب زبان شعر برای ترسیم سیره امام علی (ع) کاری درست است و امام علی(ع) نه فقط برای ما مسلمانان بلکه برای دیگر ادیان نیز اعجوبه است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) دردانه تاریخ است، گفت: ایشان میفرمایند که عبادت به سه دسته تقسیم میشود؛ عبادت کسانی که از روی بهره بردن از بهشت عبادت میکنند که به عبادت تجار معروف است، عبادت کسانی که از روی ترس به عبادت میپردازند که آن را نیز عبادت عبید مینامند و کسانی که برای سپاسگزاری عبادت میکنند که آن نیز عبادت احرار نامیده میشود؛ و کلام امام علی (ع) بسیار متعالی است.

لاریجانی با تاکید بر نیاز ملتهای بیدار و خودآگاه به نگاه حماسی، این نگاه را تلنگری برای یک جامعه جهت خروج از خمودی دانست و گفت: در همین مکان که آیین رونمایی از کتاب "حماسه امام علی (ع)" برگزار میشود حادثه مهمی برای حزب جمهوری اسلامی رخ داد که یکی از قلههای حماسی ملت ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی خون شهید بهشتی را موجب رونق به تفکر استقلال طلبانه ملت ایران ذکر کرد و گفت: ایران مشحون از تفکر حماسی است و هر محلهای مزین به نام شهیدی است که این نامگذاریها ستونهای استقامت ملت ماست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار