شهیدی که پس از گذشت 10 سال از شهادت، خون در رگهایش جریان داشت

خانواده شهید پس از گذشت 10 سال از تدفین، به دلیل نشست مزار و نیاز به تعمیر آن، ناچار به نبش قبر شدند که در این حین متوجه سالم بودن جسد و جریان داشتن خون در آن می‌شوند.
کد خبر: ۴۵۸۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ - 04May 2015

شهیدی که پس از گذشت 10 سال از شهادت، خون در رگهایش جریان داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بوشهر "شهید عبدالنبی یحیایی" از شهدای شاخص استان بوشهر است که در سال 62 و عملیات والفجر 2 به شهادت رسید. پیکر مطهر وی نیز در شهر تنگ ارم شهرستان دشتستان به خاک سپرده شد.

خانواده شهید پس از گذشت 10 سال از تدفین، به دلیل نشست مزار و نیاز به تعمیر آن، ناچار به نبش قبر شدند که در این حین متوجه سالم بودن جسد مطهر شهید می شوند، به گونه ای که بر اساس شهادت حاضران، بدن شهید گرم و تازه بوده و خون نیز در آن جریان داشته است.

اکنون به همت خانواده شهید یحیایی و مسئولین حوزه هنری استان بوشهر، مراحل تدوین و تالیف زندگینامه این شهید بزرگوار در حال انجام است.

مصعب یحیایی از اعضای خانواده شهید یحیایی در این باره گفت: به لطف مسئولین حوزه هنری استان، کار تالیف زندگینامه شهید یحیایی از سال 93 شروع شده و مصاحبه های اولیه، پیاده سازی شده است. در روزهای آتی نیز تحقیقات نهایی انجام خواهد شد و امیدواریم در سال 94 از این اثر رونمایی شود.

وی با بیان اینکه عقل ظاهربین نمی تواند عظمت این حقیقت را درک کند، گفت: برخی از افراد، علیرغم شهادت شاهدان عینی و وجود نمونه های تاریخی در اسلام، این روایت را نادرست می خواندند و سعی در انکار آن داشتند.

عضو خانواده شهید یحیایی اظهار داشت: قرار است ضمن روایت معنوی زندگی شهید با بیان حقایق و واقعیت ها، سبک زندگی شهدا را که مبتنی بر عقلانیت دینی است به جامعه عرضه کرده و الگوی مناسب حیات معقول تکاملی را به تصویر بکشیم.

یادآور میشود شهید عبدالنبی یحیایی متولد 1342 بوده و مزار وی در شهر تنگ ارم در ایام مختلف و با حضور اقشار گوناگون مردم، زیارتگاه عاشقان و دارالشفای آزادگان است.

فیلم تلویزیونی "ستارگان خاک" به کارگردانی عزیزالله حمید نژاد نیز بر اساس زندگی این شهید بزرگوار تدوین و ساخته شده است.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
عالی بود
لیدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
0
عااااااااااااااااالی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار