عباسپور به دفاع پرس خبر داد

تجهیز بیمارستان تخصصی سردشت طی یک ماه آینده/ مرکز توانبخشی مخصوص جانبازان ریوی تاسیس می شود

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از تجهیز بیمارستان سردشت با همکاری وزارت بهداشت خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ - 04May 2015

تجهیز بیمارستان تخصصی سردشت طی یک ماه آینده/ مرکز توانبخشی مخصوص جانبازان ریوی تاسیس می شود

"عبدالرضا عباسپور" معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به مسائل موجود در حوزه درمان تخصصی جانبازان شیمیایی گفت: بحث درمان جانبازان شیمیایی به خوبی در حال پیگیری است، چرا که این افراد احتیاج به نیازهای خاص درمانی دارند.

وی در ادامه افزود: عارضه این افراد بیشتر از ناحیه چشم، ریه و پوست است که برنامه ریزیها برای درمان این جانبازان صورت گرفته و پروتکلهای درمانی با توجه به این عوارض رعایت میشود لذا سعی شده است تا با استفاده از پزشکان مجرب، امکانات خاصی را در این زمینه در نظر بگیریم.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درمانهای اولیه، ویزیت، بستری، تامین نیازهای دارویی، پزشکی و تجهیزات را از جمله اقدامات صورت گرفته در خصوص جانبازان شیمیایی دانست و تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا مرکز توانبخشی تاسیس کنیم و بتوانیم بحث درمان ریوی جانبازان را ارتقا دهیم.

عباسپور با اشاره به نیازهای مصدومان شیمیایی سردشت گفت: کلینیک خاتم الانبیا(ص) سردشت نیازمند تجهیزات کاملتری بود که با تلاش مسئولان در چند روز آینده این کلینیک به وزارت بهداشت واگذار میشود تا با مدیریت این وزارتخانه بتوان تجهیزات خاصی را بهره برداری و امکانات خوبی را فراهم کنند.

وی در این باره افزود: در بازدید سال گذشته وزیر بهداشت از سردشت، کمبودها شناسایی و دستور داده شد تا در جهت درمانهای خاص جانبازان شیمیایی، نیروی درمانی تامین، افراد شیمیایی پایش و پرونده سلامت الکترونیکی آنان تشکیل شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اعزام تیم 50 نفره پزشکان متخصص با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه شاهد به سردشت در سال گذشته تصریح کرد: در یک هفته حضور پزشکان، همه 1200 جانباز شیمیایی تک به تک ویزیت شدند و برای آنان پرونده سلامت تشکیل شد همچنین تداوم این کار به وزارت بهداشت سپرده شد تا خدمات خوبی ارائه شود.

وی به تجهیز بیمارستان سردشت ظرف یک ماه آینده نیز اشاره کرد و گفت: به منظور درمان بهتر، هیچگاه کسی را برای ارجاع به مراکز تخصصیتر در استانهای همجوار و تهران منع نمیکنیم، برای ارائه خدمات تخصصی نیز بیمارستان تخصصی در شهر وجود دارد که کار تجهیز این بیمارستان ظرف یک ماه آینده با هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی صورت میگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها