"فصل جوانی" روایت جوانان جنگ

رمان «فصل جوانی» ویژه نوجوانان به رشته تحریر درآمده است به همین دلیل نویسنده سعی کرده‌ است، رمان را با تعداد صفحات اندک و با حجم کم به اتمام برساند.
کد خبر: ۴۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ - 29April 2015

گروه فرهنگ وهنر دفاع پرس: "فصل جوانی" عنوان رمانی است که به قلم قاسمعلی فراست نوشته شده و از سوی انتشارات عصر داستان روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در این رمان از نثری استفاده کرده است که فضای جوانی را به خوبی برای مخاطبان بیان میکند. کلمات این رمان، آهنگ جوانانهای دارند و زاویه دید اولشخص و روایتهای آن در هر فصل، متناسب با شخصیتهای داستان تغییر میکنند.

«فصل جوانی» از سه بخش «رسیدن امیر به موتور»، «مساله اسارت و آزادی امیر» و «زخمی شدن و دسترسی نداشتن به دارو» تشکیل شده است.

رمان «فصل جوانی» ویژه نوجوانان به رشته تحریر درآمده است به همین دلیل نویسنده سعی کردهاست به دلیل کمحوصله بودن این قشر از جامعه، رمان را با تعداد صفحات اندک و با حجم کم به اتمام برساند.

این کتاب روایت جذابی است از علاقه یک نوجوان به موتورسواری که او را به جبهه میکشاند. وی با دکتر مصطفی چمران آشنا میشود و وقایع غیرمنتظرهای در دل داستان رقم میخورد.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

گوشی توی دستم مانده و خشکم می زند. زبانم بند می آید. دوست دارم حالا که نمی توانم حرف بزنم، او بیشتر صحبت کند. توضیح بدهد کیست و چرا این حرفها را می زندکاش مامان بود. گوشی را به مامان می دادم. اگر بود این جور مل من زبانش بند  نمی آمد. حرف می زد. می پرسید شما کی هستی؟ چرا این حرف ها را می زنی. صحبت هایش که تمام می شود گوشی را می گذارد. اما من هنوز گوشی توی دستم مانده است.

گوشی را می گذارم و به حرف هایش فکر می کنم. کی بو این؟ اسمم را از کجا می دانست؟ بی مقدمه پرسید:" شما تبسم خانمی؟"

گفتم: "بله، بفرمایید."

گفت:" من از پیش داداشت زنگ می زنم. امیر."

هول شدم و گفتم:"امیر؟"

خندید و گفت:"بله. امیر زاهدی."

هول شدم و گفتم:" حاش خوبه؟ گوشی را بهش دهید صحبت کند."

خندید و گفت:"شرمنده."

ترسیدم. فکر کردم طوری شده و نمی تواند حرف بزند. این جا بود که دیگر من ساکت شدم و فقط او حرف می زد:"آخر امیر اسیر ماست... کردستان... اسم کومله به گوشت خورده؟"

چند بار پرسید:"آره؟ خورده؟"

و وقتی دید زبانم بند آمده، منتظر جواب من نماند و گفت:" اسیر کومله است."

....

علاقه مندان می توانند جهت تهیه کتاب "فصل جوانی" نوشته قاسمعلی فراست با انتشارات عصر داستان با شماره تلفن 88933934-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار