سردار جوانی در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح کرد

دلایل تاکید فرمانده کل قوا بر تقویت بنیه دفاعی کشور

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه دلایل تاکید فرمانده معظم کل قوا بر آمادگی روزافزون نیروهای مسلح و تقویت بنیه دفاعی کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ - 03May 2015

دلایل تاکید فرمانده کل قوا بر تقویت بنیه دفاعی کشور

سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درخصوص چرایی تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش توانمندیهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری مبنی افزایش آمادگیهای دفاعی در نیروهای مسلح به این معنا نیست که این نیروها در آمادگی بهسر نمیبرند، و یا در شرایط مناسب برای دفاع نیستند.

وی اضافه کرد: اساسا در شرایطی که دشمنان ما را به اقدام نظامی تهدید میکنند، اصل بر این است که ما همواره بر توانمندیهای خود بیافزاییم.

جوانی با بیان اینکه در ربع قرن اخیر همواره شاهد این نگاه رهبری بودهایم، و ایشان همیشه بر تقویت بنیه دفاعی کشور تاکید داشته و همواره در جمع نیروهای مسلح این موضوع را مورد تاکید قرار میدادند، تصریح کرد: در سیام فروردینماه فرماندهان و کارکنان ارتش دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که هم اقتضای این دیدار بود که معظمله بر این موضوع تاکید داشته باشند، و هم در شرایطی هستیم که هر از چندی برخی از مقامات سیاسی نظامی ایالات متحده، جمهوری اسلامی را تهدید به استفاده از گزینه نظامی میکنند.

وی ادامه داد: دشمن ما هر از چندی این ادبیات تهدید را تکرار میکند؛ پس طبیعی است در چنین شرایطی فرماندهی معظم کل قوا، به این موضوع توجه خاص داشته باشند، که هم به نیروهای مسلح یادآور شوند که شما باید هر لحظه بر آمادگیهای دفاعی خود بیافزایید و خود را تقویت کنید و برای دفاع از کشور و استقلال و امنیت ملت ایران آماده باشید، و هم به دشمنان این پیام را بدهند که نیروهای مسلح ما آماده هستند، هرلحظه بر آمادگیهای خود میافزایند و در پاسخ به هر نوع تجاوزی لحظهای درنگ نخواهند کرد. دشمن نیز این پیام را دریافت میکند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: اساسا آن چیزی که باعث شده تا امروز دشمنانی که هرازچندی ما را تهدید به اقدام نظامی میکردند، نتوانند از این گزینه خود استفاده کنند و در واقع این گزینه ناکارآمد باشد، همین آمادگیهای دفاعی نیروهای مسلح و ملت ایران در دفاع از خود است.

وی بیان داشت: امروز کشور جمهوری اسلامی دارای قدرت بازدارندگی نظامی است، و دشمنان هم در محاسبات نظامی خود به این جمعبندی رسیدهاند که ایران قادر است واکنش سریع و کوبنده از خود در مقابل هرگونه اقدام خارجی نشان دهد. در واقع میتوان گفت تاکید بر تقویت بنیه دفاعی کشور اقتضای زمان است. اساسا در اسلام نیز نسبت به این موضوع تاکید شده و آیه «و اعدوا لهم مستطعتم من قوه» میگوید همواره توانمندیهای خود را در برابر دشمنان بالا برده و افزایش دهید.

سردار جوانی در پایان خاطرنشان کرد: ما در منطقهای قرار داریم که گرفتار برخی بحرانهاست و با آنچه که در سوریه، عراق و یمن در حال رخ دادن است، دشمنان ما نگران از دست دادن موقعیت خود در منطقه هستند. آمریکاییها یک قدرت فروریخته هستند و صهیونیستها در تنگناهای تنفسی قرار گرفتهاند و میدانند در این منطقه آینده از آن ملتها است؛ بر همین اساس گاهگاهی تهدیداتی میکنند. بنابراین برای اینکه دشمن دچار اشتباهات محاسباتی نشود باید این توانمندیها و آمادگیها مطرح شود، تا دشمن این پیام را دریافت کند و دچار خطای راهبردی نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها