سردار کرمی خبر داد

راه اندازی واحد ضد اغتشاش زن در یگان ویژه

فرمانده یگان ویژه ناجا گفت: یگان ویژه در ماموریت های خود به خوبی توانسته در خاموش کردن درگیری ها در سراسر کشور تاثیر گذار باشد.
کد خبر: ۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۱ - 15October 2013

راه اندازی واحد ضد اغتشاش زن در یگان ویژه

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه ناجا در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه مهمترین دستاوردهای این یگان در بخش تجهیزات است، اظهار داشت: تاکنون 32 نوع تجهیزات مختلف را در مجموعه یگان ویژه بهینه سازی کردیم که تعدادی رونمایی و بخشی دیگر نیز (در ارتباط با صوت، گاز و نور) در آینده نزدیک افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

وی مهمترین ماموریت  یگان ویژه را دارای رویکردی اجتماعی توصیف کرد و افزود: ما قدرت را از آن مردم می دانیم و هر چه ارتباط ما با پایگاههای مردمی بیشتر شود، به همان اندازه نیز نیروهای ما توانمندی بیشتری دارند و از ابزارهای موجود در جامعه بهتر استفاده می کنند.

فرمانده یگان ویژه با اشاره به اینکه آموزش ها در سه بخش جسمانی، عملیاتی وآمادگی علمی و بصیرتی است، افزود: آموزش علمی - بصیرتی متناسب با تهدیدات است. تجهیزات و آموز ش ها در این بخش ما را به سمت بازدارندگی سوق می دهد یعنی پیشگیری که درگیری قطعی با معترضین نداشته باشیم و با حداقل هزینه آنها را خسته کنیم .

سردار کرمی به دیگر برنامه یگان ویژه نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: واحد "ضد اغتشاش زن" آخرین دستاورد این یگان است که در حال حاضر به صورت افتخاری در غالب یک واحد از یگان در حال آموزش هستند.

وی ادامه داد: ماموریت واحد زنان در یگان ویژه متناسب با عملیات ها، در بخش های دستگیری،  شناسایی،  انتقال و بازجویی ها تعریف شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: رشته های ورزشی جدید نیز در یگان مثل پارکو، اسکیت و نینجا راه اندازی شده است که همه کارکنان بتوانند از آنها بهره برداری و استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه کنترل کردن هیجان، هنر است تصریح کرد: یگان ویژه در ماموریت های خود به خوبی توانسته در خاموش کردن درگیریها در سراسر کشورتاثیر گذار باشد به طوری که امنیت مسابقات لیگ برتر در فوتبال، تامین امنیت در سامان دهی دریا، حل شدن بحران آب در اصفهان و نیز اعتصاب کارخانه ها به عهده ما بود که به خوبی مدیریت شد.

سردار حسن کرمی با بیان اینکه امسال 4عملیات رهایی گروگان با موفقیت و بدون تلفات انجام گرفت، ادامه داد: ما برای محک توان رزمی و دفاعی و همچنین نقاط قوت و ضعف کار خود در طول سال مانورهایی را برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده درانتهای برنامه 5 ساله، یگان ویژه برترین یگان منطقه باشد، اظهار داشت: هرچند تحلیل ما این است که یگان ویژه از نظر تجهیزات و قابلیت های موجود اول است اما راهبرد آینده خود را  با 14مصداق شامل تجهیزات علمی، تدین، امربه معروف، ولایت پذیری، خدمت به مردم و... تعریف کرده ایم که به توانمندی واقعی خود برسیم.

فرمانده یگان ویژه ناجا افزود: این نقشه راه یگان است که امیدواریم با این برنامه بتوانیم در درگیرها و نیز در بحران های طبیعی مقتدرانه یاری رسان مردم باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار