سردار وحیدی در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع:

ارتش خود را به‌عنوان قدرت بلامنازع منطقه مطرح کرده است

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هیچ‌وقت از فرماندهان ارتش نشنیدیم که ابراز خستگی کنند، آن‌ها در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی حضور قوی داشتند و بعد از دفاع مقدس هم با ابتکارات و خلاقیت‌ توانستند خودشان را به عنوان قدرت بلامنازع در منطقه مطرح کنند. ‌
کد خبر: ۴۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ - 27April 2015

ارتش خود را به‌عنوان قدرت بلامنازع منطقه مطرح کرده است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در جمع مدیران و کارکنان سازمان صنایع هوایی با برشمردن دستاوردهای عظیم حفظ ارتش به دستور امام راحل(ره) گفت: ارتش دائماً تحت بمبارانهای تبلیغاتی دشمنان بود و با یک ایدئولوژی خاص و حمایت آمریکاییها به دنبال انحلال ارتش بودند.

وی با بیان اینکه در آن زمان دشمنان اینگونه القا میکردند که تبدیل شدن ارتش به ارتش حزباللهی و حافظ ارزشهای الهی و اسلامی بسیار خطرناک است، اظهار داشت: ارتش باید مورد ارزیابی و تحسین قرار بگیرد چرا که یک سازمانی با آن بزرگی و پیچیدگی که نظام شاهنشاهی درست کرده بود، چنین تحولی پیدا کرد و این واقعاً قابل تقدیس است.

سردار وحیدی با بیان اینکه ارتش در همان ابتدا با دستور حضرت امام خمینی (ره) وارد کارزار بزرگ دفاع مقدس شد و قبل از آن هم در مناطقی چون کردستان و سیستان بلوچستان در خاموش کردن توطئههای دشمنان و ضدانقلاب نقش بسیار مهمی داشت، تصریح کرد: دفاع مقدس بزرگترین جنگ ۱۰۰ سال اخیر است چرا که در این دوران جنگی با این مدت زمانی نداشتیم و جنگ جهانی اول چهار سال و جنگ جهانی دوم ۶ سال طول کشید و غیر از جنگ ویتنام که آن هم بیشتر تبدیل به جنگی چریکی شده بود، هیچ جنگی نبوده که به شکل منظم هشت سال طول بکشد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در این هشت سال ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خم به ابرو نیاورد، ادامه داد: هیچوقت از فرماندهان ارتش نشنیدیم که ابراز خستگی کنند، آنها در همه صحنههای دفاع از انقلاب اسلامی حضور قوی داشتند و بعد از دفاع مقدس هم بحمدالله با ابتکارات و خلاقیتهای خوبی توانستند خودشان را به عنوان قدرت بلامنازع در منطقه مطرح کنند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز توانسته در اقیانوس هند، شرق آسیا و دریایی مدیترانه حضور مستمر پیدا کند و دستاوردهای بینظیری داشته باشد، اضافه کرد: در گذشته نیروی دریایی ارتش محدود به همین حوزه خلیج فارس بود، اما برادران ارتشی در نیروی دریایی با تغییرات مناسب توانستند در عرصه حضور در آبهای آزاد بسیار راهبردی عمل کنند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با تغییر دکترین دفاعی آماده حضور در تمامی میادین نبرد است، تاکید کرد: همه ارتشهای منطقه دکترین وابسته دارند و اساساً توان تعریف یک دکترین مستقل را ندارند و برایشان تبیین دکترین دفاعی مستقل برگرفته از توان ملی و انقلابی در ایران قابل تصور نیست.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش و سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با ترکیب هماهنگ امروز به چنان توانمندی دست پیدا کردهاند که توانایی ساخت انواع هواپیماهای جنگی را دارند، افزود: امروز دستاوردهای بزرگی را در صنایع هوایی شاهد هستیم که اینها همه قابل تمجید است.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعد از عدم تحویل سامانه S۳۰۰ از طرف روسها به ایران، متخصصان پدافند هوایی ارتش تصمیم به ساخت این سامانه گرفتند، اظهار داشت: این سامانه دارای سیستم بسیار پیچیده، بزرگ و پیشرفته است، اما متخصصان در حوزه صنعت دفاعی و ارتش کشورمان موفق به تولید و دستیابی به چنین محصولی شدهاند و چنین توانمندیهایی در بخش دفاع امروز متبلور است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها