رحمانی فضلی:

کارگران بیش از همه از فعالیت‌های غیرقانونی اقتصادی زیان می بینند

وزیر کشور با اشاره به اینکه درآمدهای هنگفت ناشی از فعالیت‌های غیرقانونی اقتصادی موجب بروز بی‌عدالتی در جامعه خواهد شد، گفت: فعالیت‌های ناسالم اقتصادی از جمله قاچاق کالا موجب رکود در تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانجات می‌شود و کارگران بیش از همه از این موضوع زیان خواهند دید.
کد خبر: ۴۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ - 27April 2015

کارگران بیش از همه از فعالیت‌های غیرقانونی اقتصادی زیان می بینند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانیفضلی وزیر کشور امروز در دیدار دبیرکل و اعضای هیئت اجرایی تشکیلات مرکزی خانه کارگر که در آستانه روز کارگر برگزار شد، از کارگران به عنوان زیربنای اصلی تولید نام برد و گفت: حمایت از کارگران جزو اعتقادات دینی ماست و دفاع از حقوق آنان موجب رشد و بالندگی قشر زحمتکش کارگر می شود.

رحمانیفضلی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون نگاه کشور به کارگران نگاهی با اصالت و حاکی از اعتقادات دینی بوده، افزود: اوج این اعتقاد را میتوانیم در کلام حضرت امام(ره) و حمایتهای مقام معظم رهبری از کارگران عزیز ببینم و حقیقتاً ما مدیون تلاش کارگران هستیم.

وزیر کشور با تقدیر از تلاشهای اعضای خانه کارگر در حمایت از حقوق کارگران و پیگیری امور مرتبط با کار و کارگر، گفت: وزارت کشور از همه فعالیتهای خانه کارگر در چارچوب قانون و مقررات حمایت میکند و همه باید کمک کنید با تنظیم روابط صحیح کار روحیه تلاش، بهرهوری و افزایش تولید را در جامعه بالا ببریم.

رحمانیفضلی خطاب به مسئولان تشکیلات خانه کارگر گفت: برای پویایی و حضور موثر کارگران در عرصه تولید باید در چارچوب قوانین پیگیر عدالت باشید و مبارزه با فساد را دنبال کنید.

وی با اشاره به این موضوع که درآمدهای هنگفت ناشی از فعالیتهای غیرقانونی اقتصادی موجب بروز بیعدالتی در جامعه خواهد شد، گفت: فعالیتهای ناسالم اقتصادی از جمله قاچاق کالا موجب رکود در تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانجات میشود و کارگران بیش از همه از این موضوع زیان خواهند دید.

وزیر کشور افزود: مقام معظم رهبری همواره در رهنمودهای خود بر موضوع مقابله با فساد تأکید دارند و جلودار این مبارزه هستند.

رحمانیفضلی گفت: باید روحیه انقلابی، عدالتطلبی و فسادستیزی را کنار نگذاریم و همواره از حقوق قانونی و مصوب کارگران حمایت کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کارگران همواره حقجو، عدالتطلب و فسادستیز هستند، تصریح کرد: اگر در جامعهای فساد و بیعدالتی زیاد باشد اولین قشری که زمین میخورد همین اقشار کارگر و زحمتکش هستند.

وزیر کشور افزود: مفاسد ناشی از پولهای بیحساب و پولهای ناشی از فعالیتهای غیرقانونی ظلم مضاعف به محرومین و مستضعفین است.

پیش از سخنان وزیر کشور، آقای محجوب دبیرکل تشکیلات اجرایی خانه کارگر با ارائه گزارشی از فعالیتهای این تشکیلات در حمایت از قشر پرتلاش کارگران در کشور به بیان برنامههای پیشبینی شده خانه کارگر در هفته کار و کارگر پرداخت.

به گفته دبیرکل تشکیلات اجرایی خانه کارگر در حال حاضر حدود 2 میلیون نفر در کشور عضو تشکیلات خانه کارگر هستند و از برنامههای حمایتی این تشکیلات از جمله حضور در دورههای مختلف آموزشی استفاده میکنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار