شرکت رژیم صهیونیستی در کنفرانس "NPT"؛ رایزنی با کشورهای عربی در نمایشی ساختگی

رژیم صهیونیستی که بیست سال در کنفرانس NPT غیبت داشته است، امسال در این مراسم حضور می یابد.
کد خبر: ۴۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ - 27April 2015

شرکت رژیم صهیونیستی در کنفرانس

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، رژیم صهیونیستی که بیست سال است در کنفرانس NPT غیبت داشته، امسال در این مراسم حضور می یابد.

یک مقام بلندپایه صهیونیستی اعلام کرد که تلآویو به امید تقویت گفتوگوها با کشورهای عربی به غیبت 20 ساله خود در کنفرانس مربوط به عدم اشاعه هستهای پایان خواهد داد و به عنوان ناظر در این کنفرانس که قرار است امروز(دوشنبه) در نیویورک برگزار شود، مشارکت خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی از سال 1995 در اعتراض به قطعنامههایی که آنها را علیه خود جهتدار توصیف میکند، در هیچ یک از نشستهای مربوط به معاهده عدم اشاعه هستهای، شرکت نکرده است.

رژیم صهیونیستی که گفته میشود تنها زرادخانه هستهای خاورمیانه را در اختیار دارد، از پیوستن به معاهده عدم اشاعه هستهای (NPT) خودداری میکند.
 
نکته قابل تامل در این حضور بعد از غیبت 20 ساله، موضوع رایزنی با کشورهای عربی است.

بسیاری از کشورهای عربی همواره به صورت پنهان و آشکار از متحدان رژیم صهیونیستی بوده اند و در شرایط کنونی منطقه، رایزنی این رژیم با کشورهای عربی به منظور بهره برداری از تحولات منطقه بویژه در یمن صورت می گیرد.

«شیمون پرز» وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی در سال 1995، در نخستین موضع رسمی اعلام کرد که تلآویو هرگز اجازه بازرسی سازمان ملل از تاسیسات هستهای را نخواهد داد مگر آنکه به صلحی پایدار با کشورهای عربی دست یابد.

اظهارات مقامات صهیونیستی در گذشته و حال، نشان دهنده عدم صداقت آنها در پایبندی به معاهدات بین المللی است.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها