دفاع پرس گزارش می دهد/

منافع صهیونیست ها از جنگ های نیابتی/ ماهی که رژیم صهیونیستی از آب گل آلود منطقه می گیرد

این روزها جهان اسلام روزهای خونینی را پشت سر می گذارد و رسانه ها هر روز تحولات مختلف منطقه را گزارش می دهند، رژیم صهیونیستی ضمن بهره گیری از این شرایط تجاوزات خود در فلسطین را روز به روز گسترش می دهد.
کد خبر: ۴۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ - 27April 2015

منافع صهیونیست ها از جنگ های نیابتی/ ماهی که رژیم صهیونیستی از آب گل آلود منطقه می گیرد

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، رژیم صهیونیستی همواره از نا آرامی ها جهان اسلام در دوجهت منفعت برده یکی ادامه و گسترش تجاوزات خود در فلسطین و ادامه زورگویی ها و تجاوزات بر ملت فلسطین دیگری استفاده از موقعیت کشورهای اسلامی درگیر جنگ و دستیابی به منافع مورد نظر این رژیم است. زمانی که کشورها درگیر جنگ هستند و زمزمه جنگ داخلی و تجزیه به گوش می رسد رضایت رژیم صهیونیستی بیشتر می شود.

این روزها جهان اسلام روزهای سخت و خونینی را پشت سر می گذراند.ملت یمن بعد از تحمل یک جنگ 27 روزه که از سوی عربستان بر آنها تحمیل شده بود همچنان سرگرم مبارزه با تروریست های القاعده در خاک خود هستند.عراقی ها با پشتوانه نیروهای مردمی و ارتش این کشور در حال پاکسازی الانبار و سایر مناطق عراق هستند.سوریه  این روزها ما وا و پناه تروریست های جهان شده و از در و دیوارآن بر سر ملت سوریه و حتی آوارگان فلسطین سرازیرمی شوند. حمله به اردوگاه یرموک و سقوط ادلب با همکاری حامیان عربی غربی تروریست ها میسر شد.

رژیم صهیونیستی همواره از تنش ها و تحولات پیش روی کشورهای اسلامی برای پیشروی ها و تجاوزات خود در فلسطین بهره برده است. ادامه شهرک سازی ها، منع ورود تجهیزات ساختمانی برای بازسازی غزه و ادامه دادن محاصره مردم فلسطین این روزها شدت گرفته است.

 

 


تجاوزات صهیونیست ها در فلسطین

هفته پیش یک شهرکنشین صهیونیست چند فلسطینی از جمله 2 زن باردار را زیر گرفته بود. ناآرامیهای بعدازظهر شنبه، صبح و ظهر دیروز نیز در قدس اشغالی ادامه یافت.

به گزارش  شبکه خبری فلسطین الیوم، نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صبح یکشنبه از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی ممانعت کردند. دایره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی نیز اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی کارتهای شناسایی زنان و مردان فلسطینی را در ورودیهای مسجدالاقصی مصادره کرده و از ورود برخی طلاب علم به این مسجد ممانعت کردند. این در حالی بود که شنبه شب درگیریهای شدیدی بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در پاسخ به شهادت «علی محمد ابوغنام» نوجوان 16ساله فلسطینی از اهالی حی جبل الزیتون به وقوع پیوسته بود. نظامیان صهیونیست این نوجوان فلسطینی را روز جمعه در ایست نظامی واقع در نزدیکی روستای الزعیم بهضرب گلوله به شهادت رساندند. از سوی دیگر پلیس اشغالگر یک فلسطینی را که با چاقو اقدام به مجروح کردن یک افسر اسرائیلی در الخلیل و نزدیک حرم ابراهیمی کرده بود، به شهادت رساند. نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنین یگانهای ویژه خود را در محله الطور افزایش داده و این محله را به یک پادگان نظامی تبدیل کردند و گشتیهای نظامی شروع به گشتزنی در این منطقه کردند. در خیابان الواد نیز جوانان فلسطینی بهسمت منزل آریل شارون، نخستوزیر اسبق رژیم صهیونیستی مواد محترقه پرتاب کردند و همچنین خودروی «نیر برکات» شهردار قدس اشغالی را هدف پرتاب سنگ قرار دادند.

یورش به مسجدالاقصی

تجاوز و هتک حرمت به مسجدالاقصی تقریبا هر روزه از سوی شهرک نشینان انجام می شود و این روند در زیر پوشش گسترده اخبار سایر کشورهای اسلامی مسکوت می ماند.

18شهرکنشین صهیونیست روزگذشته از سمت «باب المغاربه» و با حمایت شدید امنیتی وارد مسجدالاقصی شدند.فلسطینیان داخل مسجدالاقصی و معتکفان به این هتک حرمت واکنش نشان دادند و با سر دادن شعار سعی کردند مانع صهیونیستها شوند.مسجدالاقصی تقریبا هر روز شاهد هجوم شهرکنشینان است.

منافع صهیونیست ها در سوریه

در بخش دیگری که رژیم صهیونیستی بهره می برد موضوع تحولات جهان اسلام در سوریه، لبنان، عراق و یمن است همچنین ظهور و بروز داعش در منطقه تا حد زیادی منافع صهیونیست ها را تامین کرده به طوری که آنها اصلا از قضیه داعش احساس خطر نمی کنند.


سرسپردگی گروهک ترویستی جبهه النصره به رژیم صهیونیستی موضوعی مشهود است ، حملات نظامی این گروهک تروریستی به سوریه طی چهار سال گذشته نیز در جهت منافع صهیونیست ها بوده است.میان رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی موسوم به جبهه النصره قرارداد مشارکتی برقرار است که علایم آن در هماهنگی مستقیم بین دو طرف در عملیات امنیتی به خصوص در مرزهای مشترک سوریه و فلسطین اشغالی آشکار شده است.

 



نا آرامی سوریه همسایه فلسطین یکی از فرصت های مهم برای رژیم صهیونیستی برای اعمال تجاوزکارانه این رژیم تلقی می شود.

منافع صهیونیست ها در عراق

به عقیده کارشناسان، ادامه بحران و ناامنی در عراق، یکی از اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی در منطقه است که پیشتر، این هدف را از طریق دولت آمریکا دنبال میکرد. این در حالی است که فعالیتهای فرهنگی و رسانهای صهیونیست ها در این منطقه نیز بشدت افزایش یافته است و یهودیسازی مردم این منطقه که از اقوام مختلفی هستند، از دیگر هدفهای حضور موساد در کردستان عراق است.

از سوی دیگر، نزدیکی کردستان عراق به ایران و وجود منابع سرشار از نفت و منابع معدنی، آن را به نقطه ایدهآل فعالیتهای صهیونیستها تبدیل کرده است.

منافع صهیونیست ها در یمن

تنگه باب المندب در یمن موقعیت استراتژیکی برای رژیم صهیونیستی دارد رفت و آمد کشتی های تجاری و انتقال بخشی از آنها به اسراییل اهمیت ویژه ای برای صهیونیست ها دارد.اسرائیل در محیط عربی حضور دارد و همواره نسبت به گذرگاه های دریایی آن حساس بوده است ، چرا که در مناسبات خود با تمامی دنیا به آنها نیاز دارد.

گزارش از وجیهه سادات حسینی
 

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها