حجت الاسلام شهیدی:

وعده‌ای نداده‌ایم که عمل نکرده باشیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما می‌خواهیم با ایثارگران صادقانه برخورد کنیم و وعده‌های ناممکن ندهیم، تا امروز هم وعده‌ای نداده‌ایم که عملی نباشد.
کد خبر: ۴۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ - 27April 2015

وعده‌ای نداده‌ایم که عمل نکرده باشیم

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در دیدار با دبیران کل تشکلهای شاهد و ایثارگر و اعضای شورای مرکزی نخبگان مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر گفت: تشکلها و نخبگان شاهد و ایثارگر بازوهای کمکی بنیاد هستند و باید از فکر، برنامهها و دلسوزیهای آنان استفاده کرد زیرا که راهنماییهای آنان یقیناً برای بنیاد مفید است.

وی فعالیتهای بنیاد را دارای دو رکن خدماترسانی و انجام کارهای ترویجی فرهنگی دانست و گفت: ما معتقد هستیم در بحث خدماترسانی بههیچوجه نمیتوان ایثارگریها و فداکاریهای ایثارگران و خانوادههای شهدا را جبران کرد و خدمات ما در برابر عظمت کار آنان ناچیز است بااینحال میکوشیم از همه توان در این مسیر استفاده کنیم. ما میخواهیم با ایثارگران صادقانه برخورد کنیم و وعدههای ناممکن ندهیم، تا امروز هم وعدهای ندادیم که عملی نباشد.

معاون رئیس جمهور به رکن دیگر اقدامات بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: رکن اساسی و مهم کارهای بنیاد شهید، انجام فعالیتهای ترویجی و فرهنگی است و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر این موضوع، برای پررنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حرکت کردهایم. در دیداری که اواخر سال گذشته با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان از عملکرد بنیاد اعلام رضایت کردند و این برای ما موفقیت بسیار بزرگی محسوب میشود.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ امام حسین(ع) است. اگر امام حسین(ع) ایثارگری نمیکرد و به شهادت نمیرسید، امروز اثری از شیعه وجود نداشت. حرکت در جهت ترویج این فرهنگ نیاز به پژوهش، بررسی، ابداع و فکر نو دارد تا بتوانیم این فرهنگ را به نسلهای آینده منتقل کنیم. من از تشکلهای شاهد و ایثارگر انتظار دارم در زمینه مسائل فرهنگی فعالیت بیشتری کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به محدودیتهای مالی و بودجهای اشاره کرد و گفت: با توجه به تمام مشکلات و کمبودهای مالی، انشاءالله با مدیریت مناسب این محدودیتها را پشت سر بگذاریم و در انجام وظایف خود موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار