گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛

نشست فوری سازمان همکاری‌های اسلامی در باره یمن/ 2 خلبان سعودی کشته شدند

عربستان سعودی درحالی همچنان به حملات هوایی خود به یمن ادامه می‌دهد که روز گذشته 2 خلبان این کشور بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای نظامی آموزشی کشته شدند.
کد خبر: ۴۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ - 27April 2015

نشست فوری سازمان همکاری‌های اسلامی در باره یمن/ 2 خلبان سعودی کشته شدند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی پس از 27 روز تجاوز هوایی به غیرنظامیان و کشتار مردم بی دفاع یمن، از پایان عملیات نظامی در آن کشور خبر داد، اما دو ساعت پس از اعلام این آتش بس، هواپیماهای سعودی چندین بار اردوگاه الاستقبال در شمال صنعا و دیگر مناطق یمن را هدف قرار دادند.

جنگنده های عربستانی به کمک ارتش 9 کشور عربی منطقه به غیر از عمان، از ششم فروردین و به بهانه حمایت از "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، اقدام به بمباران مناطق مسکونی و تاسیسات حیاتی این کشور کردند که بر اثر آن تاکنون حدود 3هزار شهروند یمنی کشته و چندین هزار نفر زخمی شده اند.

جدیدترین تحولات یمن:

** شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد که مناطق «الملاحیظ» و «المنزاله» در استان صعده یمن هدف حمله موشکی و خمپاره ای عربستان سعودی قرار گرفت. همچنین جنگندههای سعودی در ادامه جنایات خود در یمن یک مدرسه دخترانه در شهر تعز را بمباران کردند.


**  شبکه خبری المیادین گزارش داد که  یک هواپیمای آموزشی در نزدیکی شهر ریاض پایتخت عربستان سقوط کرده و خلبان و کمک خلبان آن کشته شدند.

** نیروهای امنیتی و کمیتههای مردمی یمن در استان «شبوه» میزان زیادی از سلاحهای سعودی را که در دست نیروهای طرفدار رئیسجمهور مستعفی و فراری یمن و عناصر داعش بود، توقیف کردند.


** سازمان همکاری های اسلامی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که  نشست فوری برای بررسی پرونده یمن قرار است در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان برگزار گردد.

** «جمال بن عمر» فرستاده پیشین سازمان ملل در امور یمن گفت حملات نظامی عربستان به یمن عامل بی نتیجه ماندن تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران این کشور بوده است.

** کمیته انقلابی یمن طی فراخوانی از مردم این کشور خواست تا در تظاهرات امروز دوشنبه مشارکت گستردهای داشته باشند.

** روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقالهای درباره عملیات «طوفان قاطع» نوشته است که مداخله نظامی عربستان در یمن پس از گذشت چهار هفته نه تنها انصارالله را تضعیف نکرد، بلکه فقط فاجعه انسانی به بار آورد.

انتهای پیام/ف

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار