مشروح گفت‌وگوی سردار دهقان با راشاتودی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی در صورت حمله به ایران نمی‌توانند پیامدهای آن را مدیریت کنند/ ایران در ساخت و تولید سلاح از کسی اجازه نمی‌گیرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: معتقدیم آمریکا و رژیم صهیونیستی جرئت حمله به ما را ندارند؛ چون اگر پیش‌بینی می‌کردند که می‌توانند پیامدهای آن را مدیریت کنند، تردیدی برای اجرای این اقدام نمی‌کردند؛ اما نمی‌توانند.
کد خبر: ۴۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ - 26April 2015

آمریکا و رژیم صهیونیستی در صورت حمله به ایران نمی‌توانند پیامدهای آن را مدیریت کنند/ ایران در ساخت و تولید سلاح از کسی اجازه نمی‌گیرد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به مسکو و شرکت در چهارمین نشست امنیت بینالمللی مسکو 2015 طی مصاحبهای با شبکه انگلیسی «راشاتودی» به سئوالات خبرنگار این شبکه پاسخ گفت. متن کوتاهی از این گفتوگو روز چهارم اردیبهشت در دفاع پرس منتشر شده است.

متن کامل گفتوگوی سردار دهقان با شبکه راشاتودی در ذیل آمده است.

- طرف روسی اعلام کرده است که تحویل سامانه اس-300 به  ایران زمان زیادی طول نخواهد کشید. البته تفاسیر زیادی در خصوص انگیزه طرف روسی ارائه میشود. برخی میگویند تحویل این سامانه به ایران نتیجه مذاکرات با 1+5 است، برخی دیگر معتقدند این پاسخ به اقدامات آمریکا تلقی میشود؛ شما در خصوص انگیزه روسها یا دستاوردهای آن در خصوص تحویل سامانه چه فکر میکنید؟

موضوع اس-300 یک موضوع قدیمی در روابط ایران با طرف روس است؛ شش سال قبل قراردادی میان ایران و روسیه امضا شد و بعد از آن طرف روس میبایست قرارداد را به معرض اجرا میگذاشت. در آن زمان ما کارشناسانی به روسیه اعزام کردیم تا آموزشهای لازم در خصوص مشخصات فنی سامانه را طی کنند و ساختار و سیستمهایی برای استقرار این سامانه در ایران ایجاد کردیم، و به عبارتی آماده شدیم تا سامانه را دریافت کنیم، و این بر اساس قرارداد بود.

هیچگاه ما از مفاد این قرارداد فاصله نگرفتیم، بلکه همواره دنبال این بودیم که این قرارداد اجرا شود. در دوره جدید و در دولت آقای روحانی در چندین ملاقاتی که میان دو رئیس جمهور برگزار شد، موضوع اجرایی شدن این قرارداد نیز مورد بحث طرفین قرار گرفت، و نهایتا اتفاق نظر بر این شد که این قرارداد اجرایی شود.

- آیا مجموعه اقداماتی که دولت ایران انجام داده و یا اقداماتی که سایر بازیگران انجام دادهاند، روسیه را به پذیرش اجرای این قرارداد مجاب کرده است؟ شما چگونه فکر میکنید؟ 

به هر حال ما در مذاکرات مختلف ازجمله مذاکراتی که میان دو رئیس جمهور انجام شد، این بحث را پیگیری میکردیم؛ لیکن طرف روسی محدودیتی را اعلام میکرد، مبنی بر اینکه چون رئیس جمهور قبلی این قرارداد را طبق آن چیزی که در روسیه مورد توجه دولتهاست ملغی کرده، رئیس جمهور بعدی دستور رئیس جمهور قبلی را لغو نمیکند. اما نهایتا بحثی که شد اینکه به هرحال همان اختیاری که رئیس جمهور قبلی داشته، رئیس جمهور بعد هم دارد و این کار را میتواند انجام دهد.

بحث شد که طرفین چه راههایی برای اجرایی کردن این قرارداد میتوانند داشته باشند. ما در کنفرانس امنیتی سال گذشته این موضوع را با آقای «شایگو» (وزیر دفاع روسیه) مطرح کردیم، قرار شد بر سر فرمولی برای اجرایی کردن این قرارداد توافق کنیم؛ لذا هیئتهای کارشناسی طرفین کار مفصلی را انجام دادند که نهایتا در سفر آقای شایگو به ایران، به یک فرمول رسیدیم که چگونه میتوانیم این قرارداد را احیا و اجرایی کنیم.

این فرمول هم در فاصله زمانی تا این کنفرانس به اصطلاح به وجود آمد، هیئتهای مختلفی رفت و آمد کردند، بحثهای مختلفی را انجام دادیم و چیزی که با آقای شایگو توافق کردیم این بود که قبل از سفر من در کنفرانس فعلی، تمامی مقدمات کار را انجام داده باشیم تا امکان اجرایی کردن قرارداد فراهم شود.

این هماهنگیها به عمل آمد و در دو هفته گذشته رئیس جمهور محترم روسیه بیانیهای را صادر کردند مبنی بر اینکه  واگذاری سامانه به ایران انجام شود (راساس همان توافقاتی که قبلا کرده بودیم).

این که چقدر صدور این فرمان تابع شرایط خاصی است و یا اینکه آن را در ارتباط با مذاکرات  1+5 تجزیه و تحلیل کرد یا اینکه دلیل دیگری دارد، ما دلیل این را شرایط جدید بهوجود آمده در مناسبات دو کشور میدانیم که بر اساس آن، اراده و عزم سیاسی حاصل شده میان دو طرف موجب شده که مناسبات دو کشور را در سطوح راهبردی و در همه زمینهها ارتقا بدهند.

- اگرچه اهمیت سامانه اس-300 به لحاظ ژئوپولتیک و سایر ابعاد قابل بحث است، لیکن تهدید اسرائیل به اقدامات یکجانبه علیه تاسیسات هستهای نیز موضوعی مورد بحث است؛ شما بهعنوان وزیر دفاع فکر میکنید تحویل این سامانه موجب بازدارندگی علیه اسرائیل میشود؟ با توجه به اینکه اسرائیل حمله به تاسیسات هستهای ایران را همواره محتمل دانسته است.

ببینید ما بهحمدالله در داخل کشورمان با اتکا به ظرفیتهای انسانی، فنی و صنعتی که داریم، سامانه پدافندی مورد نیاز را برای تامین امنیت هوا و فضای کشورمان در اختیار داریم؛ حتی ما سامانههای مشابه این سامانه را هم طراحی کردیم و در دست ساخت داریم، و آنچه که برنامهریزی کردهایم تا پایان سال جاری شمسی نمونه صنعتی آن را تست خواهیم کرد. آنچه که برای ما مهم بوده و هست و من بارها به طرف روسی گفتهام این است که زمانی که قراردادی به امضا میرسد و جنبههای حقوقی آن را در اختیار دارد نبایستی زیر پا گذاشته شود، و امروز این تصمیم طرف روسی را در واقع پایبندی آنان به تعهدی که در قبال قرارداد اس-300 با ایران داشته، تحلیل و تلقی میکنیم.

این در شرایطی است که ما امروز در ایران انواع سامانههای پدافندی را طراحی، تولید و بهکارگیری میکنیم، و البته همواره به دنبال این بودیم که سیستم اس 300 را در اختیار بگیریم؛ ولی اینکه آن را برای مقابله با اسرائیل یا تامین امنیت مراکز هستهای خودمان میخواهیم، باید از این جنبه به آن نگاه کرد که هر کشوری متناسب با نیازهای دفاعی و تامین امنیت خود حتما به دنبال در اختیار گرفتن سامانههای دفاعی است.

طبیعتا ایران هم در راستای چنین راهبردی، چه در انعقاد قراردادها، چه در ساخت و تولید سلاح و اقلام مورد نیاز خود نیازی به هماهنگی با هیچ مرجعی ندارد، و نیازی هم نمیبیند از کسی اجازه بگیرد، و یا هماهنگی کند؛ خودش تصمیم میگیرد و خود نیز اجرا میکند.

- با توجه به حملات عربستان سعودی به یمن و همزمانی دستور پوتین برای تحویل سامانه اس-300 به ایران، این احتمال را میدهید که این تصمیم روسیه برای مواجهه و بازدارندگی ایران در مقابله با حمله عربستان سعودی به ایران  باشد؟

نه؛ هیچ ربطی میان این دو مسئله وجود ندارد، چون تصمیمگیری پیرامون اجرای این قرارداد خیلی قبل از آن اتفاقی که امروز در جنوب خلیج فارس رخ میدهد (حمله عربستان و کشورهای همراه به یمن) اتخاذ شده و این ربطی به آن ندارد؛ اما اینکه اسرائیل اگر این سیستم را در اختیار بگیریم به ما حمله نخواهد کرد، و یا حمله خواهد کرد، اینها جنبههای سیاسی موضوع است.

در صورتی که آنچه برای ما مهم است جنبههای فنی و عملیاتی موضوع است، و اینکه بخواهد به این قرارداد یا تصمیم رنگ و بوی و لعاب سیاسی بدهد، قدری منحرف کردن موضوع از جایگاه خودش است، نه پرداختن به موضوع؛ زیرا موضوع مشخص است. یک قراردادی بوده و شرایطی بهوجود آمده که این قرارداد متوقف شده و در شرایط فعلی نیز اجرایی و عملیاتی میشود.

ما چیزی جز حاکم شدن اراده طرفین برای پایبندی به تعهد متقابل در این تصمیم نمیبینیم و این ارادهای که طرفین برای انجام و اجرایش توافق کردهاند، ربطی به این قضیه ندارد که اسرائیل یا آمریکا چه کرده است، یا عربستان چه میگوید. البته تحلیلگران فرضیهسازی میکنند، حدس و گمان میزنند، تحلیلهایی را ارائه میدهند، اما زاویه نگاه خودمان این است که تصمیم گرفتهایم فضای کشور و زیرساختهای کشورمان را تامین کنیم؛ که یکی از تصمیمها نتیجهاش خرید اس-300 بوده است.

- برخی در ایران، آمریکا را شیطان بزرگ مینامند؛ اما امروز با توجه به اینکه شرکای ائتلافی ایالات متحده در منطقه ازجمله در عربستان اقدامات امنیتی علیه کشور شما (ایران) انجام میدهند اکنون شما چگونه فکر میکنید؟ آیا کماکان آمریکا دشمن اصلی شما است، یا کشورهای همائتلاف امریکا در منطقه نیز دشمن شما محسوب میشوند؟

ما در کشورهای همسایه هیچ تهدیدی را نسبت به خود احساس نمیکنیم و هیچگاه خود را در موضع تهدید برای آنها قرار ندادیم.

ما به استقلال سیاسی و تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام میگذاریم و معتقدیم که ایران قدرتمند عامل ثبات و امنیت منطقه است، و آنچه که از مقدورات خود در اختیار داریم را بهعنوان سرمایه دنیای اسلام تلقی میکنیم،  لذا آمریکاییها و اسرائیلیها تلاش میکنند ایران را بهعنوان یک تهدید برای کشورهای منطقه جلوه دهند.

این یک حرکت از قبل شکست خورده است؛ چراکه ما در طول تاریخ هیچگاه به هیچ کشور همسایه تجاوزی نکردیم، اما در نقطه مقابلش هر تجاوزی را به کشور خودمان قاطعانه جواب دادیم.

در جنگ عراق علیه ایران بود که همه دنیا اعم از شرق و غرب، که در آن موقع شوروی سابق، آمریکا، فرانسه و کشورهای غربی پشت صدام ایستاده بودند، ملت ما بدون پشتوانه خارجی و بدون هر کمکی که دیگران به او کنند همه این هجمه و هجوم را با شکست دشمن پاسخ داد و طرف پیروز در جنگ بودیم، چراکه مانع از این شدیم که متجاوز بتواند خواستههای خود را بر ما تحمیل کند.

لذا ما تهدیدی برای کشورهای منطقه نیستیم و آنها را تهدیدی علیه خود نمیدانیم و معتقدیم نه آمریکا و نه اسرائیل جرئت حمله به ما را ندارند؛ اگر داشتند تاکنون حمله میکردند. اگر پیشبینی میکردند که چنانچه جنگی علیه ما سامان دهند و یا حملهای را علیه ما صورت بدهند و بتوانند پیامدهای آن را مدیریت کنند تردیدی برای اجرای این اقدام نمیکردند؛ اما نمیتوانند.

اما اینکه کشور سعودی یا سایر همسایگان ما که احتمالا یک پیمانهای امنیتی با امریکا دارند، این ظرفیت را دارند که بخواهند علیه ما اقدامی کنند معتقدیم چنین ظرفیتی را ندارند، و چنین پشتوانه اجتماعی و سیاسی برای شکل دادن به چنین حملهای و یا ایجاد آن را علیه ما ندارند.

- با توجه به ترتیبات امنیتی منطقه و سخنرانی جناب عالی در کنفرانس امنیتی مسکو و همچنین تلاش شما برای توازن قدرت در مقابله با ناتو (با توجه به استقرار سپر موشکی برای مقابله با تهدید ایران، که البته ایران نفی کرده است) بفرمایید پس از توافق شما با کشورهای 1+5 چگونه شرکای همپیمان خود را در ایجاد توازن قدرت برای همکاری با غرب متقاعد میسازید؟

این یک نگاه سنتی غلط به مناسبات ما با چین، روسیه و امریکا است؛ اساسا دنیا دستخوش تغییرات جدی شده است، ایران اسلامی امروز، ایران زمان شاه نیست، و ما هم آمریکا را به آن نسبت نمیبینیم.

اولا این را خدمت شما بگویم اگر اخبار را دنبال کنید خود رئیس جمهور آمریکا این واژگان را بهکار گرفت که ما هر اقدامی که میتوانستیم علیه ایران انجام دادیم و اقدامات کنونی ما موثر نبوده، لذا تنها راه با ایران ورود به مذاکرات برای حل مسئله هستهای است.

ما رسما اعلام کردیم که هیچ موضوعی غیر موضوع هستهای در دستور کار ما با کشورهای 1+5 و بهخصوص آمریکا نیست و به قدر طبیعی هم خارج از این پرونده اجازه ورود به هیچ مسئلهای را به این مذاکرات نخواهیم داد و مورد بحثمان نیز نخواهد بود.

لذا آنچه امروز در جریان است بحث مذاکرات ما با طرف غربی یا 1+5 که قاعدتا تحت تاثیر آمریکا این موضوع سازماندهی شده و غیر از موضوع هستهای در دستور کار مذاکرات قرار نخواهد گرفت، و ما هم جز این مذاکرهای با آمریکا نخواهیم کرد.

لذا بهطور طبیعی اینکه بگوییم مناسبات با آمریکاییها به سمت مناسبات عالی پیش خواهد رفت اینگونه نخواهد بود، و البته آمریکاییها بهعنوان یک کشور و یک ملت اگر در موضع همکاری و تعامل سازنده با سایر کشورها ازجمله ایران برآیند ما هیچ مانعی برای داشتن روابط عادی نمیبینیم.

اما آمریکاییها یک اختلاف بنیادین فلسفی –سیاسی با جمهوری اسلامی ایران دارند؛ لذا آشتی این دو تا عملی نیست آنها به دنبال سلطه بر دنیا، و دنبال چپاول ملتها هستند.

آنها به دنبال ایجاد، گسترش و توسعه فرهنگ و منافع خودشان بر همه دنیا هستند، و ما با این دیدگاه اساسا مخالفیم. پس اینکه ما با آمریکاییها میتوانیم همکار تلقی شویم یقینا اینگونه نخواهد بود.

درست در نقطه مقابل این طرف، چینیها و روسها هستند؛ ما و روسها، ما و چینیها اساسا تحلیلهای مشترکی در سطح منطقه و اهداف مشابهی در سطح جهانی داریم، و بر مبنای تحلیلها و اشتراکات میتوانیم با هم همکاری های بلندمدت و راهبردی را شکل دهیم، و دنبال کنیم.

- پاسخ موسع به پرسش من دادهاید؛ میخواهم بدانم آیا تمایل دارید با چین، روسیه و هند برای ایجاد ترتیبات امنیتی در منطقه کمک کنید؟

ببینید این یک ایده است و این ایده مطرح شده و پشتوانه نظری و پایههای منطقی و درستی دارد، و قاعدتا این ایده را باید توسعه داد، و تبدیل به یک گفتمان کرد، و این گفتمان را در حوزه عمل سامانش داد، و اجرایی و عملیاتی کرد.

- پرسش دیگر من در خصوص تحولات نزدیک سرزمین شماست، مداخله عربستان در یمن با حمایت گسترده ایالات متحده آمریکا صورت گرفته، اگر چه برخی در داخل آمریکا مخالفند البته به دلیل پیامدهای این حمله؛ لذا این سوال مطرح است که چه منافعی برای عربستان و آمریکا از رهگذر این حملات متصور است؟

اولا عربستان و سایر کشورها را نصیحت میکنیم به اینکه این اقدام تجاوزکارانه نظامی آنها هیچ پیامد مثبتی برای آنها نخواهد داشت، و آنها به جای اینکه سرمایههای ملتهای مسلمان را علیه یکدیگر  بهکار بیندازند، بهتر است این سرمایه را در جهت مقابله با دشمنان اصلی مسلمانان که اسرائیل است بهکار گیرند.

اما چرا آمریکا عربستان را به حمله به یمن ترغیب کرد، قاعدتا یک نگاه راهبردی برای برهم زدن ژئوپولتیک منطقه بر آن حاکم است، چراکه خلیج عدن و بابالمندب، بهعنوان یک فضای راهبردی که حجم عظیمی از اقتصاد جهانی وابسته به آن است برای آمریکاییها بخش مهمی است.

تصور آنها بر این است که آنچه ملت یمن دنبال میکنند که دنبال یک کشور مستقل متکی بر خواسته خود مردم است،  نمیتواند تامینکننده منافع آمریکا در این منطقه جغرافیایی باشد.

لذا به یک نوعی مقابله با خواست مردم یمن است و مقابله با اراده آنها برای برپایی یک دولت مستقل ملی و این را آن ها تهدیدی برای خود تلقی می کنند و این هم برداشت غلطی است. من در صحبت امروز صبح گفتم که این یک خطای ادراکی راهبردی است، یعنی برداشت و تحلیل درستی از شرایط، نه امریکاییها دارند نه عربستان و به عبارتی آمریکاییها این را القا میکردند به عربستان که این اقدام را انجام دهد.

برخی از کشورها در ابتدای امر اعلام هماهنگی و همراهی کردند ولی وقتی واقع مطلب را در صحنه عمل دیدند از آن فاصله گرفتند و از این که مشارکت در عملیات بکنند پرهیز کردند.

اینکه به اصطلاح عربستان یا کشورهایی که با آن همکاری میکنند، بخواهند زیرساختهای ملت یمن را مورد هجوم قرار دهند، یا مانع رسیدن امکانات و امدادهای دیگران به این ملت که امروز مورد تجاوز قرار گرفته  بشوند و یک نوع کشتار همگانی که در آن هیچ محدودیتی برای اقدام نظامی علیه مردم یمن مورد قائل نیستند را رقم بزنند و اینکه آیا این اقدامات و حملات موجب تفوق و یا تسلیم مردم یمن خواهد شد، جوابش منفی است.

عربستان در گذشته چهار جنگ را علیه یمن سامان داد و در همه چهار جنگ گذشته طرف پیروز ملت یمن و شکست خورده عربستان بوده است. فکر میکنم اگر هرچه زودتر و سریعتر عربستان از حملههای خود دست برندارد و اجازه ندهد ملت یمن خودشان بر اساس خواست خود و بدون مداخله بیرونی سرنوشت خودشان را تامین کنند، پیامدهای ناگواری برای عربستان خواهد داشت.

- روابط خوب ایران با حوثیهای یمن بر کسی پوشیده نیست و حتی اخباری مبنی بر کمک بشردوستانه، درمان زخمیها و همچنین کمک تسلیحاتی و نظامی به آنها انجام میدهید؛ سوال من این است که با توجه به کمکهای شما و تاثیر شما بر روندهای امنیتی ازجمله در یمن امکان تسری این تاثیرات بر سایر مناطق ژئوپولتیک وجود دارد؟

من از شما سوال میکنم؛ آیا گروههای تکفیری و صهیونیستی را آمریکایی ها و اسرائیلیها آموزش دادند، تجهیز کردند، سامان دادند و یا دیگران؟

اگر شما امروز در آن کنفرانس حضور داشتید یک ویدئویی را نشان دادیم که در آن خانم کلینتون رسما اعلام میکند که ما این گروهها را خودمان سامان دادیم برای مقابله با حضور شوروی در افغانستان و آنها تبدیل به طالبان شدند و القاعده از دل آنها بهوجود آمد و بعد داعش نیز از دل آن.

پس فرآیند شکل گیری، ساماندهی و پشتیبانی این گروههای تروریستی را خود آمریکاییها، خود اسرائیلیها و متاسفانه کشورهای منطقه انجام دادهاند. 

امروز نتیجه چه شده است؟ اینکه اولا ظرفیت و پتانسیل انقلابی دنیای اسلام در سایه یک سری اقدامات جنایت بار شکل داده شده، به اصطلاح دارد به نوعی تخلیه میشود، زیرساختهای کشورهای مسلمان دارد از بین میرود، مسلمانان، مسلمانان را میکشند و این وسط اسرائیل و آمریکا به اصطلاح تماشاگر صحنهای هستند که تامینکننده منافع آنهاست.

اما اینکه نسبت ما با سوریه، عراق و یمن چیست؟ ما رسما اعلام کردیم هرجایی از دنیا که ملتی مورد تجاوز و تعدی آمریکا و اسرائیل قرار گیرد ما حتما در کنار آن ملت خواهیم بود؛ بنا به درخواستی که آن دولت یا ملت میکند و این هم در حقوق بینالملل شناخته شده و منعی نیست؛ حتی در منشور ملل این آمریکاییها یا عربستان است که متجاوزند؛ برخلاف همه نُرمها و هنجارهای پذیرفته شده جهانی، ما به جایی تجاوز نکردیم.

اگر دولتی از ما درخواست کمک کرده، ما کمک کردیم، اگر کمک نخواست هم کمکی را صورت ندادیم. اینکه ما حوثیها را  تجهیز می کنیم، آموزش میدهیم؛ خیر این چنین نیست، حوثیها خودشان به اندازه کافی امکانات دارند؛ بهخصوص اینکه امروز تمامی نهادهای رسمی دولتی اعم از ارتش و دستگاههای یمن با حوثیها همکاری میکنند. 

نخست اینکه تحت نظارت آنها عمل میکنند، و دوم اینکه حوثیها اساسا دنبال اینکه خودشان بر آن کشور حاکم شوند نیستند؛ بلکه آنها میگویند دولتی فاسد و نظام فاسدی در آنجا حاکم بوده و این دولت شایسته ملت یمن نیست و ملت  یمن اراده کرده به اصطلاح یک نظام مورد رضایت خود را در آن جا مستقر کند. 

جمعیت حوثیها در یمن چیزی حدود 40 درصد جمعیت مردم یمن است. امروز ملت یمن است که یکپارچه و منسجم در مقابله با این تجاوز ایستاده، اگر نبود، این جنگ داخلی به سرعت در یمن میتوانست شکل گیرد مثلا بین حوثیها و سایر گروههای مذهبی، ولی این اتفاق نیفتاده، فقط بخشی از القاعده که در یمن بودند به اصطلاح یا بخشی از افرادی که همراه آقای منصور بودند دارند با ارتش و حوثیها میجنگند و مردم یمن هر  روز بر انسجام و یکپارچگی و تصمیم خود برای تحقق اراده خود جدیتر میشوند.

لذا عربستان به حوثیها حمله نکرده، به یمن حمله کرد؛ عربستان امروز حوثیها را قتل عام نمیکند، بلکه مردم یمن را کشتار میکند و عربستان مناطق تحت نفوذ حوثیها را فقط نمیزند بلکه سرزمین یمن را تحت هجمه نظامی  قرار داده است .لذا طرح این موضوع که چون حوثیها طرفدار ایران هستند پس این اتفاق افتاده، اینطور نیست.

میگوییم چون ملت یمن دنبال استقلال و حاکم کردن اراده  خود بر سرنوشت خود است و این بدان معنا است که این منطقه راهبردی در اختیار آمریکا و عربستان نخواهد بود؛ پس عربستان با حمایت و چراغ سبز آمریکاییها و اسرائیلیها که به آن نشان دادند به یمن حمله کرد.

- تشکر از وقتی که در اختیار قرار دادید . از شما صمیمانه متشکرم.

من خیلی علاقهمندم که بتوانم دیدگاههای کشورم را به سمع و نظر بینندگان برسانم. به این دلیل که رسانهها عمدتا در اختیار آمریکاییها و صهیونیستهاست، آنها سعی میکنند افکار عمومی را آنطور که میخواهند شکل بدهند و هیچگاه اجازه ندادهاند که بهطور مستقیم این حرفها را دریافت کنند.

اگر شما پیگیری کرده باشید نامهای که رهبری انقلاب به جوانان آمریکایی نوشتند چه استقبال عظیمی از آن شد. فقط یک کلام محور بحث بود که اینکه اسلام را از زبان دشمنان اسلام دریافت نکنید، اسلام را از منبع اصلی آن دریافت کنید. لذا اگر این فرصت و زمان بهوجود آید که ما آنچه را که اعتقاد داریم آنچه را که عمل میکنیم با صداقت و بدون نگرانی از قدرتی و واهمه از کسی اعلام کنیم و دنیا بداند هیچ طمع و هدف غیر انسانی و غیر خیرخواهانهای برای هیچ  کشوری نداریم و دنبال سلطه و فتح و توسعه جغرافیا نیستیم.

لذا اگر فضاهایی بهوجود آید که دیدگاههای خود را بگوییم منجر به روشن شدن افکار عمومی و ایجاد یک جبهه نرم مقاوم در مقابله با خواستههای آمریکا و اسرائیل خواهیم شد. از این فرصتی که فراهم کردید متشکرم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار