سردار فضلی خبر داد

حضور بیش از 5 میلیون زائر در یادمان‌های دفاع مقدس/ ماجرای اشک‌های شهید بابایی در جلسه دیدار با امام

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه با بیان اینکه دوره‌ی یک ساله راهیان نور از اردیبهشت آغاز و در فروردین سال بعد پایان می‌یابد، گفت: در یک سال گذشته بیش از 5میلیون زائر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۴۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ - 25April 2015

حضور بیش از 5 میلیون زائر در یادمان‌های دفاع مقدس/ ماجرای اشک‌های شهید بابایی در جلسه دیدار با امام

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار "علی فضلی" جانشین سازمان بسیج مستضعفین در مراسم صعود 15 هزار نفری بسیجیان به ارتفاعات بازی دراز گفت: امروز از سراسر ایران اسلامی جهت گرامیداشت یاد و نام شهدا، مردم در این یادمان حضور یافتهاند.

وی افزود: از سپاه استان کرمانشاه، ارتش، استانداری و همهی مسئولینی که در این اجتماع پرشور زائرین در میعادگاه بازی دراز همکاری کردند، تشکر میکنم.

فضلی بیان کرد: اولین خواستهی شهدا نماز و برافراشتن پرچم اسلام است. مقام معظم رهبری، سال جاری را به عنوان "همدلی و همزبانی دولت و مردم" نامگذاری کردند که در ادامه بر 4 نکته تاکید فرمودند و ما باید این نکات را با جان دل بشنویم و آن را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه بیشک قطرهای از خون شهدا بر زمین ریخته نشده مگر برای احیای نماز، گفت: اگر دفاع مقدس قطعه درخشانی در تاریخ است، به برکت اطاعت از دستورات قرآن کریم توسط رزمندگان و شهدا بوده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: فرزندان عزیز امام خمینی(ره)، در شب دوم اردیبهشت سال 1360، عملیات بازی دراز را انجام دادند که امروز 34 سال از اجرای آن عملیات مهم میگذرد.

وی تصریح کرد: آن عزیزان، با توکل به خدا بر آن شدند تا با اجرای عملیات بازی دراز رضایت امام خمینی(ره) را کسب کنند. این عملیات در حالی برگزار شد که عده و امکانات ما در برابر نیروهای عراقی که مشرف و مسلط بودند، بسیار کم بود. ولی به لطف خدا رزمندگان با همان تعداد اندکشان توانستند قله 1150 را از دست بعثیها آزاد کنند.

فضلی در ادامه به اجرای عملیاتهای مهم در دوران دفاع مقدس در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: عملیاتهای مسلم بن عقیل، مطلع الفجر و مرصاد تعدادی از این عملیاتها هستند. عراق در روز 31 شهریور از این منطقه قصد ورود به کشور داشت و پس از قبول قطعنامه نیز منافقین تلاش داشتند، از این راه به کشور هجوم بیاورند.

وی تاکید کرد: دوره سالی راهیان نور از اول اردیبهشت تا پایان فروردین سال بعد است. امروز آغاز راهیان نور کشور است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سال گذشته، بیش از 5 میلیون نفر در کربلاهای ایران حضور یافتند و حج بصیرتی خود را به جای آوردند.

وی در ادامه به جلسه فرماندهان دفاع مقدس با امام خمینی(ره) در سال 64 اشاره کرد و گفت: با جمعی از فرماندهان خدمت امام رسیدیم. من صف سوم یا چهارم بودم. محسن رضایی گزارشی از روند جنگ ارائه داد. آن روزها عملیات بزرگی نداشتیم و به عملیاتهای محدود و کوچک بسنده کرده بودیم.

فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا در دوران دفاع مقدس گفت: وقتی گزارش به امام داده شد، امام فرمودند فرزندان عزیز من، هرشب به دشمن بزنید و خواب را از چشم دشمن بگیرید و امان به او ندهید.

سردار فضلی تاکید کرد: من در صف اول عزیزی را دیدم که با صحبتهای امام، شانههایش میلرزید. از پشت سر او را نشناختم. وقتی رویش را کمی برگرداند متوجه شدم آن بزرگوار شهید عباس بابایی فرمانده عملیات نهاجا است.

وی افزود: پایان جلسه او را در آغوش گرفتم و گفتم به حالت غبطه میخورم. شهید بابایی در عملیاتها لحظهای در حمایت از رزمندگان دریغ نمیکرد. سال 66، اسمش به همراه خانمش برای حج در آمده بود.

سردار فضلی ادامه داد: شهید به همسرش گفت شما به حج بروید، من نیز در جبهه حجم را به جا میاورم. روز عید قربان که حاجیان در حال اجرای مناسک بودند، شهید بابایی هواپیمایش مورد اصابت شلیک دشمن قرار گرفت و در راه خدا قربانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار